Kings Bounty: The Legend

Kings Bounty: The Legend
Sztab VVeteranów
Tytuł: Kings Bounty: The Legend
Producent: Katauri Interactive
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2008-10-24
Premiera Świat:
Autor: Lotheneil
Ocena
czytelników 88 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 90% procent
Głosuj na tę grę!

Kings Bounty: Legenda

Rodzina

Życie poszukiwacza skarbów nie sprzyja raczej założeniu rodziny, o miano twojej małżonki konkurować będzie jednak sześć kobiet. Obecność żony niesie za sobą zarówno premie wynikające z rasy ukochanej, jak też cztery dodatkowe miejsca w ekwipunku czy wreszcie możliwość posiadania dzieci. Każde z niemowląt zajmuje miejsce w sercu, a co gorsza, także ekwipunku żony, dając w zamian losowe premie. Z pewnością warto poświęcić swój czas i zatroszczyć się o małżonkę, dodatkowe miejsca na potężne artefakty są nie do przecenienia, natomiast osobiście odradzam posiadanie dzieci. Ich bonusy są losowe, można je poznać dopiero po narodzinach dziecka (a wtedy jest już za późno na cokolwiek) i przynajmniej w moim przypadku słabsze niż przedmiotów zajmujących dotychczas dane okienko plecaka. Jedyną możliwością pozbycia się dzieciaka jest rozwód z żoną, co jest możliwe w każdym momencie i powoduje utratę dzieci i ewentualnego ekwipunku małżonki (oraz, oczywiście, jej samej).

Aby długie noce nie były samotne. Ani nudne


Kandydatki do ożenku:

Rita – zmieniona w nieumarłą przez pewien przeklęty pierścień, po rozwiązaniu problemu można ją odkupić od dotychczasowego męża i poślubić. Może nosić zbroję, buty, pas oraz artefakt. W formie ludzkiej poprawia inicjatywę i szybkość bandytów i piratów, jako zombie (co można zmieniać w dowolnym momencie rozmawiając z nią) zwiększa zdolności bojowe nieumarłych.

Moim zdaniem na początku niezbyt przydatna, chyba że ktoś gustuje w piratach (wilki morskie są niezłą jednostką na tym etapie gry). Warto natomiast przypomnieć sobie o niej później, gdy uzyskasz dostęp do ożywieńców i jeśli zdecydujesz się włączyć ich w szeregi armii. Jej zaletą są dobrze rozłożone miejsca ekwipunku.

Feanora – księżniczka zamieniona w żabę, prosi o pomoc dla swoich sióstr przetrzymywanych przez miejscowego grafa. W podziękowaniu oddaje nam swoją rękę. Również posiada dwie formy – żabią oraz ludzką. Jeśli szanowny małżonek zbyt długo się nią nie interesuje zmienia się w żabę, powrót do poprzedniej postaci wymaga jednak jedynie pocałunku. Lubi błyskotki - może nosić hełm, pas lub artefakt oraz dwa artefakty. W formie żabiej zwiększa o 100% atak węży i pająków, w ludzkiej – intelekt postaci (o trzy punkty).

Feanora to idealna żona dla maga. Je
dno z jej dzieci zwiększa poziom inteligencji o 20%, co jest znaczącym bonusem – o ile uda się je „wylosować”, co jest dość ryzykowne. Podwojenie ataku węży również jest bardzo przydatne, węże królewskie to skuteczna w bitwie i warta polecenia jednostka.

Mirabella – jej poślubienie wymaga pokonania potężnego Krakena (jeden z trzech bossów w grze), a także pewnego starego pirata. Jest pierwszą żoną, która może korzystać z broni (pozostałe miejsca przeznaczone są na buty, pas i regalia). Zwiększa o 100% atak piratów i bandytów.

Gerda – krasnoludzka kobieta, która potrafi naprawić dach, narąbać drewna na podpałkę czy wyczyścić mężowi zbroję. Aby ją poślubić wystarczy uratować ją z łap cyklopów. Zwiększa morale krasnoludów w armii, a używane przez nią przedmioty skupiają się głównie na obronie i dowodzeniu – tarcza lub regalia, buty, zbroja, regalia.

Kolejna po Mirabelli żona, której nie poświęciłam zbyt dużo uwagi – przydatna, jeśli korzysta się z jednostek krasnoludzkich, które jednak nie pasowały do mojego stylu gry. Do tego jest...niezbyt urodziwa jak na ludzkie standardy.

Neoka – elfia księżniczka, aby starać się o jej rękę należy przerwać oblężenie zamku, w którym się znajduje, a następnie wykonać zadanie zlecone przez jej ojca. Może korzystać aż z trzech regaliów (jedno wymiennie z pasem) oraz artefaktu. Jej obecność zwiększa morale elfów.

Neoka jest dobrym wyborem, jeśli bohaterowi brakuje punktów dowodzenia (co może być istotne w przypadku maga), trzy regalia pomogą rozwiązać ten problem. Elfi łucznicy to jedna z najlepszych jednostek strzelających, a driady maja na podorędziu kilka wrednych sztuczek, co sprawia, że ich obecność w armii jest pożądana.

Xeona – aby zdobyć jej przychylność, wystarczy pokazać swoją siłę pokonując ją walce. Jako demonica zwiększa morale jednostek demonicznych, ze względu na dużą siłę i odporność na ogień warto rozważyć ich rekrutację pod koniec gry. Może korzystać z dwóch broni, co jest ważne, jeśli mamy szczęście trafić na potężne ich egzemplarze.


Ruszaj na spotkanie z nieznanym


To tyle ode mnie. Ruszaj więc po sławę i skarby i niech szczęście ci sprzyja a twoja armia i zdolności budzą strach w sercach wroga. Właśnie zaczyna się nowa opowieść. Powodzenia.

Autor: Lotheneil
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.06.2008 | Klemens » Nie wiem, czy komentarz odnosił się do podstawowyc
28.06.2008 | loQ » Jezus, co za debil. Jak się na HoMM nie znasz to s
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję