Heroes of Might and Magic III

Heroes of Might and Magic III
Sztab VVeteranów
Tytuł: Heroes of Might and Magic III
Producent:
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:1999-04-03
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 81 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Heroes Of Might And Magic 3

Heroes Of Might And Magic 3 - poradnik

Gra Heroes of Might and Magic II cechowała się niezwykle łatwą obsługą. Już po kilku godzinach spędzonych przy komputerze, gracz mógł poznać większość aspektów rozgrywki. Była to jedna z największych zalet gry. Jednak mimo to iż gra była nieskomplikowana, wyłoniła się grupa graczy, która nigdy w nią nie przegrywała. Ta sytuacja na pewno powtórzy się z trzecią częścią HoMaM. Jeśli chcesz należeć do elity, nie wiedzieć, co to przegrana-uważnie zapoznaj się z tym tekstem. Jak zostać bohaterem? W dawnych czasach sytuacja była prosta: kupowało się konia, zatrudniało giermka i zabijało smoka. W nagrodę dostawało się piękną dziewicę i pół królestwa. U schyłku wieku XX może wystąpić mały problem - skąd wziąć smoka (o dziewicę też trudno:))? Kandydaci na bohaterów mogą jednak wyposażyć się w komputery i za pomocą gry HEROES OF MIGHT AND MAGIC 3 rozpocząć drogę do sławy.

Od czego zacząć?

Na samym początku czeka nas trudne zadanie- po jakiej stronie rozpoczniemy walkę. Dobry wybór zagwarantuje nam już od początku znaczną przewagę nad przeciwnikiem. Wybór ten jest sprawą strasznie indywidualną, wszystkie strony posiadają jakieś wady i zalety, które ukazują się dopiero po wielogodzinnych rozgrywkach. Mam nadzieję, że kilka zestawień, które tu przedstawię znacznie ułatwi wam podjęcie tej trudnej decyzji. Podział miast:

Castle (Cleric, Knight): 2 jednostki strzelające, 2 latające,1 szybka jednostka(speed powyżej 10), najważniejsze surowce: ORE, WOOD,
Rampart (Druid, Ranger): 1 strzelająca, 2 latające, 2 szybkie jednostki, CRYSTAL
Tower (Wizard, Alchemist): 3 strzelające, 1 latająca, 2 szybkie jednostki, ORE, GEM
Inferno (Heretic, Demoniac): 1 strzelająca, 2 latające, 2 szybkie jednostki, ORE, MERCURY
Necropolis (Necromancer, Death Knight): 1 strzelająca, 2 latające, 1 szybka jednostka, ORE, SULFR
Dungeon (Warlock, Overlord): 2 strzelające, 3 latające, 2 szybkie jednostki, ORE, SULFR
Stronghold (Battle Mage, Barbarian): 1 strzelająca, 1 latająca, 1 szybka jednostka, WOOD, CRYSTAL
Fortress (Witch, Beastmaster): 1 strzelająca, 1 latająca, 2 szybkie jednostki, WOOD

Jednostki strzelające umożliwiają nam wygrywanie pojedynków bez strat własnych, latające ułatwiają zdobywanie zamków, a szybkie mogą błyskawicznie zniszczyć (lub przynajmniej zablokować) wrogie jednostki strzelające. Podział bohaterów: Do wyboru mamy 16 rodzajów bohaterów. To, który z nich najlepiej będzie nam pasował zależy od naszego stylu gry. Każdemu inaczej podczas walki przyrastają współczynniki. Doskonale ilustruje to ta tabela:

Rodzaj bohatera i poziomAtt
Def
Pwr
Knw
Alchemist 2-9
30%
30%
20%
20%
Alchemist 10+
30%
30%
20%
20%
Barbarian 2-9
55%
35%
5%
5%
Barbarian 10+
30%
30%
20%
20%
Battle Mage 2-9
30%
20%
25%
25%
Battle Mage 10+
25%
25%
25%
25%
Beastmaster 2-9
30%
60%
5%
5%
Beastmaster 10+
30%
30%
20%
20%
Cleric 2-9
20%
15%
30%
35%
Cleric 10+
20%
20%
30%
30%
Death Knight 2-9
30%
25%
20%
25%
Death Knight 10+
25%
25%
25%
25%
Demoniac 2-9
30%
30%
20%
20%
Demoniac 10+
20%
20%
30%
30%
Druid 2-9
10%
20%
35%
35%
Druid 10+
20%
20%
30%
30%
Heretic 2-9
20%
20%
35%
35%
Heretic 10+
25%
25%
25%
25%
Knight 2-9
40%
40%
10%
10%
Knight 10+
30%
30%
20%
20%
Necromancer 2-9
15%
15%
35%
35%
Necromancer 10+
25%
25%
25%
25%
Overlord 2-9
40%
35%
15%
10%
Overlord 10+
30%
30%
20%
20%
Ranger 2-9
35%
45%
10%
10%
Ranger 10+
30%
30%
20%
20%
Warlock 2-9
10%
10%
50%
30%
Warlock 10+
20%
20%
30%
30%
Witch 2-9
5%
15%
40%
40%
Witch 10+
20%
20%
30%
30%
Wizard 2-9
10%
10%
40%
40%
Wizard 10+
30%
30%
20%
20%


Dokładnie widać, że jeśli chcemy, aby nasz bohater był świetny w ataku to najlepszym kandydatem jest Barbarian, w obronie Beastmaster. Największą siłę czarów osiągnie Warlock, a wiedzę Witch. Prócz ogólnej profesji na początku możemy wybrać konkretnego Hero. Ogólnie najlepszymi kandydatami są ci, którzy posiadają zdolność dyplomacji, silne czary lub umiejętności strzeleckie. Moimi faworytami są: Adela, Orrin(Castle), Alagar, Ryland (Rampart), Cyra (Tower), Calh (Inferno), Thant (Necropolis), Alamar (Dungeon), Crag Hack (Stronghold), Tazar (Fortress). Na koniec jeszcze moja uwaga. Znacznie lepsi są bohaterzy posługujący się orężem. Aby stworzyć dobrego maga należy spełnić trzy warunki: wysoki spell power, dużo punktów mana, rozbudowana wieża magii. Punkty mana uzupełniają się wolno i zawsze brakuje ich w odpowiednich momentach, co sprawia, że nasz mag staje się bezużyteczny. Jednostki:
W dużej mierze to od nich będzie zależał nasz sukces. Są one podzielone na siedem poziomów. Postaram się przedstawić najsilniejsze jednostki w swoich kategoriach.
1 poziom Halberdier (Castle)
2 poziom Magog (Inferno)
3 poziom Grandelf (Rampart), Dragon Fly (Fortress)
4 poziom Ogre Mage (Stronghold)
5 poziom Minotaur King (Dungeon)
6 poziom Naga Queen (Tower)
7 poziom Archangel (Castle)

Najsłabsza jednostka: Imp (Necropolis). Według mnie najsilniejszą armią dysponuje Castle. Na drugim miejscu znajduje się Dungeon, a na trzecim Tower. To tyle zestawień związanych z wyborem zamku. Jeszcze raz podkreślam wagę tego wyboru. Reasumując, najlepszym dla mnie wyborem jest Castle (silna armia, dobry Hero). Na małych mapach świetnie radzi sobie Stronghold i Rampart. Ostrzegam jednak przed pochopnym odrzuceniem innych.

Heroes Of Might And Magic 3 - poradnik

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
03.03.2010 | Cyleon » Ta gra wymiata i jest najlepszą grą z tej serri.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 100%
Najlepsza część herosów. Nie trzeba
Szymiii - 100%
więcej recenzji dodaj recenzję