Heroes III: Warlords of Wastelands

Heroes III: Warlords of Wastelands
Sztab VVeteranów
Tytuł: Heroes III: Warlords of Wastelands
Producent: New World Computing
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2001-10-28
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 81 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Heroes Chronicles: Warlords Of The Wasteland

Heroes Chronicles: Warlords Of The Wasteland

Czasy się zmieniają, świat biegnie do przodu, a stare, dobre Heroes of Might and Magic 3 wciąż bez zmian....

Tego właściwie nikt się nie spodziewał! Mimo, iż sama gra ma kilka ładnych latek i pojawiły się do niej już dwa dodatki (Armageddon's Blade i Shadows of Death) panowie z 3DO w dalszym ciągu nie dają za wygraną! Postanowiono raz jeszcze zarobić na znanym produkcie i wypuścić na rynek 6 (słownie: sześć) dodatkowych kampanii o wspólnej nazwie Heroes Chronicles. Każda z nich sprzedawana jest oddzielnie (skandal!) po dość wygórowanej jak na dodatek cenie ;-(. Co ciekawe, w odróżnieniu od innych "dodatków" do gry w Heroes Chronicles nie potrzeba pełnej wersji HoMaM3- ciekawe czy jest to ukłon w stronę nowych graczy? A może po prostu bez plików z grą, dodatkowe misje zmieściły by się na jednej dyskietce? Pora zostawić wątek finansowo-moralny i przyjrzeć się dokładnie samej grze. Właściwie to praktycznie nic się nie zmieniło (ot, detale), więc w dalszym ciągu mamy do czynienia z wybitną grą, która podbiła serca milionów graczy. Grafika, interfejs, zasady gry- wszystko po staremu. Zmieniła się jedynie fabuła- w każdym z dodatków wcielamy się w postać Bohatera Tarnuma poznając jego losy w składających się na kampanie scenariuszach. Dziś na warsztat proponuje wziąć pierwszy (jeśli spoglądać chronologicznie) z dodatków o nazwie Warlords of the Wasteland.

Przygotowania

Z założenia "dodatki" stworzone są z myślą o doświadczonych graczach którzy mieli styczność z "głównym" produktem. Jeśli gracie w Herosów po raz pierwszy, albo obawiacie się o poziom swoich umiejętności, to polecam wam przeczytanie mojego poradnika do HoMaM3 zamieszczonego w jednym z numerów CdAction (nr 6/98). Ewentualnie piszcie na listę dyskusyjną Sztabu VVeteranów, na której ten temat jest dość popularny.

Nim ruszymy

Praktycznie zawsze taki sam pozostaje początek scenariusza- ogólnikowo omówię ten temat teraz by później się już nie powtarzać. Startujmy ze słabo rozbudowanym zamkiem (lub zamkami), z jednym lub kilkoma słabymi Herosami. To jak rozegramy pierwsze fragmenty gry, będzie miało decydujący wpływ na to czy pomyślnie ukończymy całą misję. Po pierwsze należy właściwie rozbudowywać zamek. Prawie zawsze trzymam się następującego schematu: w pierwszym tygodniu należy dążyć do jak najszybszego wybudowania Capitol. Radzę w kolejności budować: Tavern, Town Hall, Mage Guild, Marketplace, Blacksmith, City Hall, Fort, Citadel, Castle, Capitol. Zwykle Tawern, Town Hall i Fort są wybudowane już na starcie, tak więc teoretycznie pozostałe budynki można

postawić w 7 dni. W drugim tygodniu należy skupić się na budynkach, w których możemy rekrutować jednostki. W trzecim ulepszamy budynki wybudowane w tygodniu drugim. I na koniec, zajmujemy się stawianiem pozostałych budynków (np. rozbudową Gildii Magii). Chciałbym zwrócić jeszcze uwagę na fakt, iż budynki, w których możemy rekrutować jednostki 7 poziomu, są niezwykle kosztowne- budujemy je tylko wtedy, gdy mamy naprawdę spore zaplecze finansowe (inne zamki, kopalnie złota itd.). To chyba optymalny system rozwoju naszych miast. Oczywiście w ściśle określonych sytuacjach kolejność budowy musi ulec zmianie- wtedy zwrócę na to uwagę. Zabezpieczy to nas przed popadnięciem ekonomiczne tarapaty, zapewni w miarę regularny dopływ sporej ilości złota. Kolejną ważna sprawą o jaką musimy zadbać na starcie gry, to olbrzymia dynamika naszej rozgrywki. Bierność na początku oznacza klęskę na koniec. Jak najszybciej wysyłamy naszych Bohaterów do walki, zajmujemy kopalnie, zbieramy surowce. Każda tura się liczy. Im szybciej opanujemy okolicę, tym szybciej zbierzemy silną armię zdolną pokonać wroga. Kolejną sprawą jest to, aby od początku maksymalnie rozwijać naszego głównego Bohatera- Tarnuma (lub kilku jeśli wymaga tego scenariusz). To on używa wszystkich zdobytych artefaktów, to on prowadzi najsilniejsze armie i walczy z najgroźniejszymi potworami. W krótkim czasie musi zdobyć jak najwięcej punktów doświadczenia, albowiem to on poprowadzi naszą armię na wroga. Od siły pojedynczego bohatera zazwyczaj zależy los całej bitwy. Niejednokrotnie pokonamy o wiele liczniejsze siły przeciwnika, tylko dzięki temu, iż nasz Heros jest znakomicie wyszkolony. Co więcej Tarnum i inni Herosi, będą towarzyszyli nam w przyszłych misjach, tak więc jeśli w misji pierwszej wytrenujemy ich na prawdziwych twardzieli, to w misji drugiej będzie nam już znacznie łatwiej prowadzić rozgrywkę. Na zakończenie jeszcze jedna rada- w każdej kampanii cierpimy na znaczne braki złota, za to punktów doświadczenia nasi bohaterowie mogą zdobyć bezliku. Przy odnalezieniu skarbów, należy prawie zawsze złoto- doświadczenie i tak zdobędziemy dzięki walce. I tak w każdym ze scenariuszy ustawiony jest limit powyżej którego nasz Heros nie będzie mógł awansować (i zdobyte punkty doświadczenia zostaną zmarnowane). Koniec suchej teorii, zabieramy się z praktykę. Dodam jeszcze, iż przed każdym scenariuszem możemy określić jego poziom trudności (standardowo Normal, czyli 2 poziom). Aby czerpać z gry największą przyjemność proponuję podnieść go maksymalnie i ustawić na Impossible (poziom 5, i to właśnie do niego odnosi się poniższa solucja)! Wszak nam nie są straszne żadne trudności ;-).

Heroes Chronicles: Warlords Of The Wasteland

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
01.06.2009 | Szymiii » Co to za screan. Zamek żywiołów. jednostki nieumar
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję