Company of Heroes

Company of Heroes
Sztab VVeteranów
Tytuł: Company of Heroes
Producent: Relic Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-09-29
Premiera Świat:
Autor: Matis
Ocena
czytelników 79 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Company of Heroes: Kompania Braci

Państwa Osi

Pionierzy:

Podstawowa niemiecka jednostka inżynieryjna. Jej głównym zadaniem jest rozbudowa bazy i stawianie fortyfikacji polowych. Mogą zostać wyposażeni w miotacz ognia, zwiększający ich możliwości bojowe i wykrywacz min. Po eskalacji do fazy potyczek mogą używać nożyc do cięcia drutu. W odróżnieniu od alianckich odpowiedników nie mają na wyposażeniu ładunków wybuchowych. Nadrabiają to możliwością pobierania paliwa z wraków pojazdów.

Volksgranadierzy:

Lekka piechota mogąca próbować równać się z oddziałem strzelców bez żadnych ulepszeń. Ich asem w rękawie jest możliwość oddania strzału z panzerfausta. Działa to podobnie jak rzut granatem, ale ma dużo większą siłę rażenia. Jest w stanie uszkodzić czołg albo przerobić oddział piechoty na mielonkę. Na nieszczęście dowódców niemieckich użycie panzerfausta zużywa praktycznie dwa razy więcej amunicji niż rzut granatem. Volksgranadierzy mogą zostać, po eskalowaniu do fazy potyczek wyposażeni w pistolety maszynowe MP 40, które zmniejszają ich zasięg, ale ułatwiają walkę na bliskim dystansie. Ciekawą opcją jest związanie oddziału piechoty wroga oddziałem nieulepszonym (Mausery mają dość duży zasięg) i oflankowanie oponentów piechotą z pistoletami maszynowymi. W późniejszych fazach dostępne są podręczne apteczki, dzięki którym ranni żołnierze mogę się kurować.

Grenadierzy:

Trzon armii niemieckiej, dobrze wyszkoleni żołnierze liniowi. Jednostka bardzo uniwersalna. Mogą budować posterunki nasłuchowe, rzucać granaty, a w późniejszych fazach gry leczyć się apteczkami. Oddział możne wyposażyć w pancerzownice „panzerschreck” i lekkie karabiny maszynowe MG42. Polecam tworzenie oddziałów całkowicie przeciwpancernych i całkowicie przeciwpiechotnych, które kryją się wzajemnie, uważam że jest to lepsze rozwiązanie niż grupy mieszane.

Szturmowcy:

Oddziały, w których można upatrywać wirtualnego odpowiednika SS. Jedna z lepszych jednostek piechoty w grze. Wyposażeni w kamuflaż idealnie nadają się do cichego podejścia pod pozycje nieprzyjaciół. Zamiast jednego granatu rzucają całą wiązkę, która jest w stanie poczynić niemałe zniszczenia. Można ich wyposażyć w panzerschrecki, co w połączeniu z kamuflażem i możliwością wstrzymania ognia w oczekiwaniu na odpowiedni moment czyni z nich niezwykle groźnych oponentów. W fazie bitewnej można dać im karabinki szturmowe STG 44 (opisane w grze wedle starej nomenklatury jako MP 44), które w parze z umiejętnościami maskowania i wysokim morale zamieniają szturmowców w prawdziwe ̶
2;kosiarki” na wroga piechotę. Podobnie jak w przypadku grenadierów polecam tworzyć oddziały wyspecjalizowane. Szturmowcy mogą być przyzwani na pole bitwy jedynie przez dowódcę, który przyjął doktrynę blietzkriegu.

Odznaczeni Krzyżem Rycerskim:

Oddział ten można traktować jako groźną ciekawostkę. Trójka bohaterów wojennych uzbrojonych w STG 44. Bardzo wysokie morale i umiejętności unikania pocisków godne Neo z „Matrixa”. Dostępni są dopiero w końcowej fazie bitwy, koszt ich produkcji jest dość duży. Mogą służyć jako dopełnienie ataku, ew. do eksterminacji jednostek piechoty wroga.

Oficerowie:

Choć uzbrojeni jedynie w pistolety półautomatyczne stanowią ważną i groźną jednostkę. Mogą przyzwać wsparcie artyleryjskie w postaci ostrzału moździerzy spoza mapy, co może zmienić wynik bitwy na naszą korzyść. Można także trzymać ich w bazie – za pomocą umiejętności „nadzór” zwiększają szybkość produkcji w wybranym budynku.

Snajper:

Mistrz sztuki maskowania, samotny wilk. Idealny do eliminowania jednostek piechoty i nękania niedoświadczonych graczy. Potrafi zabić przeciwnika jednym strzałem. Może używać kamuflażu, który czyni go niemożliwym do wykrycia przez inne jednostki – chyba że odda strzał. Po posłaniu pocisku strzelec staje się na chwilę widoczny, należy go wtedy jak najszybciej ukryć. Jednostka niezwykle uniwersalna, można używać jej do ataku, obrony, zwiadu, prowokacji i wielu innych. W połączeniu z CKM–em stanowi niszczycielski duet.

Moździerz:

Pierwszy rodzaj artylerii. Można go wykorzystać do ataku na budynki, choć obrażenia są niewielkie. Lepiej sprawuje się gdy wykorzystujemy go do prowadzenia ognia zaporowego (np. za pomocą umiejętności „salwa z moździerza”), ew. zastawiania zasłony dymnej. Jego główną zaletą jest szybkość i łatwość przenoszenia. Po wybiciu załogi możną tą broń przechwycić. Moździerze niemieckie są cięższe i silniejsze od tych alianckich.

CKM MG42:

Bardzo przydatna jednostka. Idealna do eliminacji piechoty i lekkich pojazdów, np. jeepów. Główna wadą jest ograniczone pole ostrzału. Karabiny maszynowe najlepiej rozmieszczać na pozycjach strategicznych i zapewniać im asekurację – są niezwykle podatne na flankowanie. Nie ma, tak jak jego aliancki odpowiednik, możliwości strzelania amunicją przeciwpancerną, ale odnoszę wrażenie, że ma większą szybkostrzelność i jest ogólnie troszkę lepszy. Broń tę po unieszkodliwieniu załogi można przechwycić.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » Zdjęcia zgaleri są wspaniałe
05.08.2010 | blazejco12345 » Jest to wspaniała gra strategiczna o wojnie.
03.03.2010 | Cyleon » Gra wymiata polecam.
02.02.2010 | Klemento » Ta gra musi być genialna poszukam jej w sklepach.
31.05.2009 | Szymiii » Dobra gra polecam każdemu.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję