Battles in Normandy

Battles in Normandy
Sztab VVeteranów
Tytuł: Battles in Normandy
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-11-24
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 82 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Battles in Normandy
DZIAŁANIA SPECJALNE ARMII

Pierwszy z trzech małych prostokątów w panelu sterowania to właśnie działania specjalne. Mamy tam cztery przyciski, które włączają kolejne typy działań. Przydział jest odgórny w każdej turze i nie kumuluje się. Możliwe do wyboru opcje to:
  • interdiction (ikona samolotu) – opóźnianie ruchów przeciwnika – umieszczając ikonę samolotu na planszy wszelkie pola w promieniu 1-2 pól (zależy od pogody), zawierające drogę będą miały zwiększony koszt wejścia na nie – dotyczy to też przewozu zaopatrzenia. Artyleria przeciwlotnicza wroga może temu przeszkodzić
  • strongpoint (ikona ludzika w kółku) – budowa małego fortu – w przypadku Niemców lepiej je budować w głębi lądu, bo statki nie mają już celów w okolicach trzeciego dnia
  • miny (ikona czaszki) – pola minowe pełnią dwie funkcje – po pierwsze opóźniają ruch, po drugie utrudniają walkę. Jednostka stojąca na wrogim polu minowym jest łatwym celem. Pola są oczyszczane automatycznie, jeśli znajdują się w strefie wroga. Obecność na polu wojsk (szczególnie saperów) przyspiesza ten proces.
  • Partyzanci (ikona czerwonego ludzika) – działa podobnie, jak interdiction, ale jego wpływ zmniejsza obecność wrogich wojsk, a szczególnie oddziałów policji
    Źle położoną ikonę można zdjąć trzymając wciśnięty klawisz ConTRoL i klikając na ikonę w panelu.

    ODDZIAŁY SPECJALNE

    W grze istnieje kilka oddziałów pełniących specyficzne funkcje. Przeważnie nie posiadają funkcji ataku:
  • policja – słaby oddział piechoty – pomaga w walce z partyzantami
  • oddziały saperów – potrafią odbudowywać mosty (przekroczenie takiego mostu kosztuje przez pewien czas więcej punktów ruchu, niż normalnie), oraz bardzo szybko rozminowują pola
  • ruchome mosty – podjeżdżając do rzeki automatycznie tworzą tymczasowy most na drugi brzeg
  • działa przeciwlotnicze – przeciwdziałają wrogiemu lotnictwu (interdiction). Widać to po ikonie celownika i liczbie obok – to zasięg oddziaływania artylerii przeciwlotniczej. Ponadto niemieckie działa 88mm mają doskonały współczynnik obrony
  • oddziały rozpoznawcze – nie mają funkcji rozszerzonego ruchu, ale za to, przy posiadanej ilości, mogą wjeżdżać głęboko w ugrupowanie nieprzyjaciela. Rozpoznają też wrogie jednostki w promieniu kilku pól
  • forty – one korzystają z własnej tabeli walki, niezależnie od terenu. Walczą same, bez udziału innych jednostek na polu i mogą same odzyskiwać wytrzymałość, jeśli nie zostaną zniszczone. Zawsze są zaopatrzone, a niektóre mogą zaopatrywać inne jednostki na polu.

    POSIŁKI I DESANT

    Na krańcach ekranu (dla Aliantów na wodzie na północy, dla Niemców przy wyjściu dróg) widać sylwetki żołnierzy – tędy przybędą posiłki. Liczba obok mówi za ile dni, zielony ludzik oznacza, że dnia następnego. Klikając prawym przyciskiem na polu, możemy zobaczyć wszystkie przewidziane oddziały, oraz czas ich przybycia. Podobnie możemy to sprawdzić w ODB (Order of Battle - odpowiedni przycisk na panelu sterowania – widać na nim mini-strukturę wojsk). Nie wszystkie oddziały wchodzą w pełnym stanie i nie mają wiele zaopatrzenia. Kiedy pole jest zajęte wojska pojawią się na innym (widać to po kliknięciu na pole prawym przyciskiem).

    Posiłki dla Aliantów przybywają wodą na barkach desantowych (warto zauważyć, że dostają oni też kilka jednostek zaopatrzeniowych w Cherbourg-u, ale dopiero po jego zdobyciu). Po dotarciu na plażę trzeba je wyładować (ikona kotwicy na karcie jednostki). Koło tej ikony widać liczbę w kółku – to odległość w jakiej wszelkie jednostki wroga (także forty) mogą przeszkadzać w desantowaniu. Im ich więcej, tym więcej niebieskich kostek pokaże się obok, a liczba oczek na tych kostkach to minimalny wynik potrzebny, aby oddział Aliancki poniósł stratę w wysokości 1 punktu wytrzymałości. Uwaga więc na słabe jednostopniowe oddziały (na przykład artylerię).

    Battles in Normandy 103728,1
    1120 Grupa Bojowa Saperów. Tak naprawdę batalion saperów, ale posiada on możliwość ataku (skoro ma amunicję i współczynnik pancerny). Z pewnością przeżyje lądowanie – jedna kostka może zniszczyć tylko jeden punkt wytrzymałości.


    Niektóre punkty terenowe generują, w momencie zdobycia, tak zwane ALERT POINTS – punkty alarmowe dla strony przeciwnej. Po skumulowaniu ich odpowiedniej liczby przeciwnik dostaje dodatkowe uzupełnienia, albo jednostki. Można to sprawdzić we wrogim ODB. Te punkty leżą przeważnie poza historycznym korytarzem natarcia.

    Poradnik do gry Battles in Normandy

  • << poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | następna >>
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    08.01.2008 | ryan81 » Witam po raz kolejny, taka krótka informacja, jeśl
    06.01.2008 | ryan81 » Bardzo fajnie napisany poradnik. Wielu początkując
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję