Battles in Normandy
Sztab VVeteranów
Tytuł: Battles in Normandy
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-11-24
Premiera Świat:
Autor: 5916
Tytuł: Battles in Normandy
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-11-24
Premiera Świat:
Autor: 5916
Battles in Normandy | ||||||
Wystarczy więc trzymać jednostki zaopatrzone (poprzez odpowiednie rozmieszczanie kolumn zaopatrzeniowych), w miarę sprawne (kilka poziomów wytrzymałości), na froncie bez dziur (nie ma nic gorszego, niż wrogie jednostki rozpoznawcze wjeżdżające przez luki na froncie, na nasze tyły). Dobrze jest też mieć jakiś odwód, aby wysłać osłabione jednostki na tyły, gdzie same się uzupełnią i nie osłabiać przy tym frontu.
Co do terenu interesują nas głównie rzeki, ponieważ przez nie nie przechodzi zaopatrzenie. Jednak ich kontrola, aby wróg ją przekroczył, ale przy okazji nie zdobył mostu, to już wyższa szkoła jazdy. Jeśli się bronimy, nie ma to jak okopanie się wśród żywopłotów (bocage) i bagien (marsh). Tabele walk są tam tak przegięte, że jakakolwiek przewaga atakującego nie daje żadnej gwarancji na pokonanie nawet zwykłego batalionu Ost.
Przy obronie warto pamiętać, aby nie pozostawiać jednostek w terenie odkrytym, aby nie ułatwiać wrogowi zadania. Straty w tabelach walki wynoszą przeważnie 1-2 punkty, więc lepiej nie pozostawiać w obronie samotnego batalionu Ost, nawet wspartego działami 88mm. Atak na wroga zawsze można powtórzyć, o ile jest miejsce na następne jednostki. Słaba linia może w ciągu jednej tury zostać całkowicie zniszczona. WALKA Zrozumienie zasad, na których w tej serii działa walka to podstawa, która uzmysłowi nam, dlaczego Amerykanie na plaży UTAH mają przerąbane :) Gra komputerowa ma tą zaletę, że komputer sam wykonuje wszelkie żmudne czynności. Osobna tabela walk dla każdego rodzaju terenu byłaby zabójcza przy grze planszowej, ale tu to komputer się martwi o wyniki. Ogólna znajomość tabel walki (przypominam, że pokazują się one po naciśnięciu przycisku z hexem), powinna ułatwić nam planowanie. Dość powiedzieć, że przewaga 5:1 na terenie czystym jest lepsza, niż 10:1 w bocage. UWAGA! Obrońca stojący na plaży desantowej (Beachhead) nie może zadać obrażeń. Tak – bez względu na siłę atakującego straty może ponieść tylko obrońca, lecz atak typu overrun możliwy jest tam tylko na bardzo słabe oddziały. Tabele walk mają wypisane 8 różnych wyników, ale w walce używa się zwykłych kostek 6-ciościennych. Dodatkowe przesunięcie można uzyskać jedynie wtedy, kiedy współczynnik pancerny atakującego jest wyższy od współczynnika przeciwpancernego obrońcy (rysunki dział przeciwpancernych i czołgów na ekranie walki. Tuż koło koła z wycinkiem planszy). I tu znowu liczy się teren, gdyż on sam też może dodawać obrońcy siłę przeciwpancerną. Pod stosunkiem sił zawsze jest widocznych 6 możliwych wyników, już po uwzględnieniu modyfikatora pancernego. Informacje na ekranie walki. Są one wyświetlane w czasie rzeczywistym, a więc od razu uwzględniają kolejne jednostki i modyfikatory, które dodajemy ręcznie do ataku: Poradnik do gry Battles in Normandy
|
| << poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | następna >>
| |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
08.01.2008 |
ryan81 »
Witam po raz kolejny, taka krótka informacja, jeśl
więcej komentarzy
dodaj komentarz