Battles in Normandy

Battles in Normandy
Sztab VVeteranów
Tytuł: Battles in Normandy
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-11-24
Premiera Świat:
Autor: 5916
Ocena
czytelników 82 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Battles in Normandy
Poniżej widzimy kilka dużych strzałek – to główne współczynniki jednostki. Liczby na nich zależą od ilości punktów wytrzymałości:
  • Pierwsza to siła ataku – liczba to oczywiście siła, ilość kropek to współczynnik pancerny, a pociski to posiadana amunicja (no może nie do końca sama amunicja, w każdym razie jednostka bez pocisków nie może atakować). Każda akcja specjalna (okopanie się, atak, ruch rozszerzony itp. - wszystko, poza zwykłym ruchem, ale nie wliczając ataku overrun, czyli przy przygniatającej przewadze) zużywa jeden pocisk. Kolor złoty oznacza, że jednostka może jeszcze w tej turze atakować (jeśli nastąpiło rozbicie wrogiej jednostki można wykonać nawet kolejny atak w tej samej turze), kolor szary, że już nie
  • Niebieski prostokąt to siła obrony - Liczba to oczywiście siła obrony, a ilość kropek to współczynnik przeciwpancerny
  • Dalej widzimy dwie strzałki – ta z prawej to ilość podstawowych punktów ruchu, jaką jednostka aktualnie posiada. Wartość po lewej to punkty dodatkowe, jaką otrzyma jednostka, jeśli użyje ruchu rozszerzonego
    Na tym pasku można kliknąć prawym przyciskiem, co pokaże nam szczegóły dotyczące zaopatrzenia dla jednostki w tej turze.

    Battles in Normandy 103646,1
    745 samodzielny (brak symbolu dywizji) batalion czołgów Sherman (M4) – oddział regularny, oraz 28 i 18 pułk Pierwszej Dywizji Piechoty (Big Red One) – oba oddziały elitarne. Pełne stany i w zasięgu koncentracji dywizji. Pułk piechoty jest ciut słabszy w ataku (18-8=10<11) od batalionu pancernego, pomimo posiadania 2 razy większej ilości ludzi.


    Na dole mamy ikony kontrolne, w które już można poklikać, jeśli są kolorowe. Jeśli nie, z jakichś powodów nie możemy użyć teraz tej funkcji. Każda z tych ikon (poza lampką zaznaczenia), zużywa akcję specjalną (i pocisk) na tą turę:
  • światełko po lewej – tu wybieramy jednostkę dla kolejnych rozkazów, dzięki temu można wybrać tylko niektóre jednostki ze stosu. Przycisk dostępny zawsze
  • ikona żołnierza – pozostaw oddział opóźniający – na kilka tur na tym polu będzie widoczna ikona żołnierza. Wrogie oddziały wchodząc na nie muszą wydać więcej punktów ruchu, a atakując z niego nie uzyskają przesunięcia w tabeli walki
  • żołnierz, lub czołg – przydziel jednostce uzupełnienie z puli armii – uzupełnia czaszkę – czyli straconą wytrzymałość, z ogólnej puli uzupełnień
  • dwie strzałki – użyj ruchu rozszerzonego – jednostka natychmiast dostaje dodatkowe punkty ruchu, ale nie będzie mogła atakować
  • skrzyżowany kilof i łopata (mało czytelne – wygląda jak x) – okopanie jednostki – dopóki ona się nie ruszy jej siła obrony wzrasta o około 50% (widać to we współczynnikach). Nie w każdym terenie można się okopać
  • ikona pojazdu (ciężarówka, albo pociąg) – jednostce można przydzielić specjalny transport z puli armii, dzięki temu będzie mogła przebyć bardzo długą drogę. W przypadku ciężarówki po drodze, w przypadku kolei po szynach, ale jednostka musi zacząć ruch na drodze/szynach. Ilość tych transportów jest przydzielana odgórnie co turę i nie kumuluje się.
    Ważne jest jeszcze tło jednostki – większość z nich ma je szare, co oznacza wojska regularne. Niektóre z nich (całkiem sporo) ma tło złote – są to jednostki elitarne, a udział chociaż jednej z nich w ataku, lub obronie, daje dodatkowe przesunięcie w tabeli (bez względu na ich ilość zawsze jedno). Z czerwonym jest mały problem – krwisto-czerwony oznacza, że jednostka nie ma zaopatrzenia i amunicji – atak na nią zmusi ją zawsze do ucieczki i spowoduje dodatkowe straty, ponadto broni się jedynie z połową siły (w przypadku kłopotów z rozróżnieniem kolorów wystarczy rzut oka na pozostałą amunicję – jeśli nie ma żadnego całego pocisku, mamy do czynienia właśnie z brakiem zaopatrzenia). Z kolei jasno-czerwony – oznacza, że jednostka jest nieregularna (głównie niemieckie bataliony Ost i policji), więc jej samodzielny atak nie da nigdy przesunięć w tabeli walki.

    Ikonka detonatora i kostki na dole, to szansa zniszczenia mostu. Ilość oczek na kostce to minimalny wynik potrzebny do sukcesu. Niszczenie i odbudowa mostu odbywa się w kółku na dole ekranu, pokazującym otoczenie wybranego oddziału. Kiedy jednostka podejdzie do mostu, lub oddział saperów do zniszczonego mostu, w kółku pokażą się odpowiednie ikony – wystarczy na nie kliknąć (o ile pozostało odpowiednio dużo punktów akcji).

    DZIAŁANIA

    Sama rozgrywka u podstaw jest banalnie prosta. Jednostki mają dowożone zaopatrzenie, o ile są w zasięgu zaopatrzenia (w panelu sterowania w lewym-dolnym rogu ekranu przycisk ze skrzyniami pokazuje zasięg zaopatrzenia), co dostarcza im punktów akcji i odnawia amunicję (dlatego niektóre jednostki – mając więcej jednostek amunicji – mogą walczyć nawet odcięte od zaopatrzenia), które zużywają na ruch. Ilość punktów zużytych na wejście na pole zależy od typu terenu, pogody, rodzaju ruchu jednostki (w panelu sterowania przycisk z hexem pokazuje tabele ruchu i walki dla wszystkich rodzajów terenu), oraz niespodzianek pozostawionych przez przeciwnika (obecność wrogich stref kontroli, pól minowych, oddziałów osłonowych, lotnictwa, partyzantów, a nawet niedawna walka na polu). Naciśnięcie P pokazuje wszystkie dodatkowe koszty wejścia na dane pole, na całej mapie.

    Jeśli jednostka ma w zapasie amunicję, może wykonać jedną akcję specjalną, jak okopanie się, otrzymanie uzupełnień, albo atak, co zużyje jednostkę amunicji i zmieni kolor współczynnika ataku jednostki na szary (aby zaznaczyć, że akcja specjalna już została wykonana w tej turze. Jest to też sygnalizowane zmianą koloru światełka na żetonie).

    Poradnik do gry Battles in Normandy

  • << poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | następna >>
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    08.01.2008 | ryan81 » Witam po raz kolejny, taka krótka informacja, jeśl
    06.01.2008 | ryan81 » Bardzo fajnie napisany poradnik. Wielu początkując
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję