Żal i smutek branży gier; żegnają Google Stadia
Jak informowaliśmy wczoraj, ze względu na mniejszą niż zakładano liczbę użytkowników platformy Google Stadia, a co za tym idzie, jej nierentowność, usługa grania w chmurze zostanie zamknięta 18 stycznia 2023 roku. Co by nie mówić, plany Google względem Stadii były bardzo ambitne i nic dziwnego, że informacja o zakończeniu jej działalności odbiła się w branży gamingowej szerokim echem.Kwestię zakończenia usługi Google pozwalającej na grę w chmurze skomentowały znane osobistości związane z grami wideo. Wśród nich znalazł się także Tim Sweeney, prezes Epic Games.
Google naprawdę bardzo się starało ze Stadią, wspierając po drodze wielu deweloperów. F – Tim Sweeney.
Deweloperzy Stadii stworzyli platformę deweloperską, która umożliwiła nam kontynuowanie tworzenia Destiny 2 z domu przez ostatnich kilka lat. Jestem pewien, że dzisiejszy dzień jest ciężki dla wielu osób. Dzięki za pomoc w tworzeniu gier – Joe Blackburn, reżyser Destiny 2.
Niektórzy byli mniej wyrozumiali...
Jeśli mam być szczery, Google Stadia stanęło przed strasznymi przeciwnościami w ciągu ostatnich 3 lat, musząc poradzić sobie z:
- globalną pandemią zmuszającą ludzi do zwrócenia się ku rozrywce online,
- niedoborami kart graficznych i konsol, tworząc duży popyt na alternatywy.
Gdyby tylko weszli na rynek w lepszym momencie – ironicznie Aadit Doshi, programista w RocksteadyGames.
Tangle Tower [gra od SFB Games - dop. red.] miało wystartować na Stadia za 2 dni, a potem przeczytałem artykuł o wyłączeniu platformy – Tom Vian, współzałożyciel SFB Games.
Częściowo jestem po prostu smutny z powodu spektakularnego zaniedbania Stadii przez Google. Kiedy pierwszy raz mi ją przedstawiono, na długo przed startem, mieli tyle fajnych pomysłów - ale konserwatywne strategie, brak zaufania do deweloperów i absolutne niedoinwestowanie zabiły ją – Rami Ismail.
Mamy grę, która w listopadzie zawita na Stadia. Kto obstawia, że Google odmówi zapłacenia nam pieniędzy, które są nam za to winni? – Mike Rose, reżyser No More Robots.
Wiem, że wszyscy się z tego śmieją, ale Stadia oferowała najwyższe przychody dla deweloperów spośród wszystkich serwisów streamingowych, a uruchomienie tam Hyper Gunsport miało zwrócić nasze koszty. Startowaliśmy tam w listopadzie i teraz jesteśmy w dużo trudniejszej sytuacji – Brandon Sheffield, reżyser w Necrosoft Games.
Źródło:
Adam Adamczyk - GRY-OnLine 2022-09-30 14:11:32