Sony z patentem na mechanikę znaną z Death Stranding

Podobała się Wam mechanika konstruowania dróg i mostów w Death Stranding?

Firmie Sony najwyraźniej też – do tego stopnia, iż japoński gigant postanowił opatentować podobne rozwiązanie, żeby konkurencja nie mogła go ot tak wykorzystać.

Odpowiedni wniosek złożono w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (ang. United States Patent and Trademark Office – USPTO) 31 lipca 2019 roku, a więc nieco ponad trzy miesiące przed ekskluzywnym debiutem Death Stranding na PlayStation 4, który miał miejsce 8 listopada. Został on zatwierdzony dopiero we wtorek.

Patent został określony jako „Radar terenowy i stopniowe budowanie trasy w wirtualnym środowisku gry wideo”. Z jego opisu wynika, że nie chodzi wyłącznie o tworzenie konstrukcji, z których mogliby później korzystać inni gracze, ale także o możliwość ulepszania ich w zależności od tego, jak dużą popularnością cieszą się wśród społeczności.

Uzyskanie przez Sony patentu na tę mechanikę oznacza, że jeśli jakieś studio zechce zaimplementować w swojej grze podobne rozwiązanie, będzie musiało dostać od Japończyków zgodę na jego zastosowanie. Czy jest to zagranie fair-play? Mike Bithell, twórca produkcji pokroju Thomas Was Alone czy John Wick Hex z pewnością by się nie zgodził; już raz skrytykował on podobne działanie innego giganta branży – firmy Warner Bros., która zastrzegła sobie prawa do systemu Nemezis znanego z gier Śródziemie: Cień Mordoru oraz Śródziemie: Cień wojny.

Warto przy tym zauważyć, że nie wszystkie korporacje postępują podobnie. Kontrprzykładem niech będzie Microsoft, który w sierpniu tego roku udostępnił za darmo pięć technologii ułatwiających graczom z różnymi zaburzeniami obcowanie z elektroniczną rozrywką.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine


Klemens
2021-12-10 06:34:54