Renesans Hearts of Iron 4. Paradox stawia na wewnętrze studia

Paradox Interactive opublikowało sprawozdanie finansowe za trzeci kwartał tego roku. Nie był to dobry okres dla firmy.

Zyski były najniższe w historii wydawcy, a przychody najgorsze od dwóch lat.

Jednak w raporcie pojawiły się także dobre informacje. Przede wszystkim renesans przeżywa Hearts of Iron IV. W minionym kwartale w HoI4 bawiło się dwukrotnie więcej graczy niż po premierze w 2016 roku. Na Steamie dwa miesiące temu udało się ustanowić nowy rekord aktywności na poziomie 49.724 osób grających równocześnie.

Ponadto dobra nowina jest taka, że za niskie zyski i przychody w minionym kwartale nie odpowiadają wypuszczone już gry. Głównymi powodami były opóźnienia premier oraz przede wszystkim skasowanie szeregu projektów znajdujących się w produkcji. Decyzję tę podjął Frederik Wester, który niedawno powrócił na fotel prezesa. Zapowiedział on powrót Paradox Interactive do korzeni i w sprawozdaniu finansowym znalazło się trochę informacji o tym, co to będzie oznaczać.

Firma zamierza ograniczyć finansowanie projektów zewnętrznych deweloperów. Wydawca skupi się na grach tworzonych przez należące do niego studia, które będą mogły liczyć na większe środki i wsparcie.

Sprawozdanie zawiera także potwierdzenie, że Paradox Interactive ma obecnie w produkcji piętnaście tytułów. Tylko cztery z nich zostały ujawnione. Niektóre są sequelami, ale nie brakuje także nowych marek. Do tej piętnastki wliczane są konwersje na konsole (jak np. tworzony obecnie port Crusader Kings III na PlayStation 5 i Xboksa Series X/S), ale nie dodatki.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2021-11-17 11:56:53