Powstało Uncapped Games. Projektant Starcraft 2 wraca do RTS-ów

Po latach prac nad Diablo 4 i World of Warcraft projektant Starcraft 2 – David Kim – powołał własne studio.

Gdy jeszcze w październiku informowano, iż zespół odpowiedzialny za Diablo 4 będzie uboższy o ówczesnego głównego projektanta mechanik, to oficjalnie David Kim przenosił rzeczy do działu World of Warcraft. Teraz wiemy już, że projektant serii Starcraft 2 dogadał się ze spółką zależną chińskiego Tencent i wraz z dwoma innymi weteranami Blizzard Entertainment założył studio <Uncapped Games. Te – a jakże – zamierza wyprodukować strategię czasu rzeczywistego, która ma być przede wszystkim „świetną grą”.

Póki co Uncapped Games liczy ośmiu członków, ale już niebawem zamierza powiększyć zespół do 20 osób. Obok wspomnianego już Kima w Blizzardzie pracowali także Jason Hughes oraz Zhongshan Zhang, czyli kolejny główny producent i główny inżynier przywołanego projektu. W rozmowie z GameIndustry.biz podkreślili oni, że wydawca bardzo wierzy w RTS-y i chętnie przyłoży się do ich rozwoju i modernizacji.

Ta ostatnia jest jednym z kluczowych punktów na liście Uncapped Games. Podczas wspomnianego wywiadu David Kim skrytykował kierunek, w którym podążyła profesjonalna scena strategii czasu rzeczywistego. Oznajmił, że celem nowego studia jest stworzenie gry, w której liczy się plan lub odpowiednie reagowanie na działania przeciwnika, a nie wyuczone klikanie, by wykonać jak najszybciej wiele operacji na minutę.

Nowy RTS ma być łatwy do opanowania, ale trudny do wymasterowania, a cały proces deweloperski ma przebiegać w miarę dynamicznie. Ekipa chce, by gracze jak najszybciej położyli ręce na wczesnych wersjach, by w kolejnych iteracjach dało się nieustannie produkt poprawiać. Ambitne plany i zaangażowanie społeczności? Pozostaje trzymać kciuki i wyczekiwać pierwszych materiałów z gry.

Źródło:
"LM" - gram.pl


Klemens
2021-07-02 08:45:35