PC to tylko 14 procent rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
Jeśli chodzi o źródła przychodu niezależnie od platformy, 40% pochodzi z cyfrowych zakupów gier oraz dodatków, a kolejne 40% z aplikacji mobilnych. Pozostałe 20% wygenerowała sprzedaż kopii fizycznych gier. Rynek cyfrowy zwiększył przychody z 11 miliardów euro w 2019 roku do 14 mld euro w 2020 r. – przy czym pełne wersje gier odpowiadają jedynie za 25% tej sumy. 64% to przychód ze sprzedaży różnego rodzaju dodatków do gier, a 11% to subskrypcje i gry społecznościowe.Równie ciekawie prezentuje się lista największych bestsellerów 2020 roku w Europie. Na pierwszym miejscu uplasowała się FIFA 21. Za nią znalazło się nieśmiertelne GTA V, a ostatnią pozycję na podium zajęła znowu FIFA, tylko że tym razem oznaczona numerem 20. Kolejne miejsca zajęły: Call of Duty: Black Ops - Cold War, Animal Crossing New Horizons, Tom Clancy's Rainbow Six Siege, Call of Duty: Modern Warfare, Assassin's Creed Valhalla i Red Dead Redemption 2.
Z raportu dowiadujemy się również, że średni wiek europejskiego gracza to ok. 31 lat. Europejska branża gier daje zatrudnienie 86 953 osobom, z czego 20% to kobiety. Natomiast jeśli chodzi o odbiorców, 47% osób korzystających z elektronicznej rozrywki to reprezentantki płci żeńskiej, a 53% przedstawiciele płci męskiej. Średnia liczba godzin poświęconych na granie w ciągu tygodnia to 9,5.
Źródło:
"Gacek" - GRY-OnLine 2021-08-26 11:29:47