LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Microsoft przejmuje Activision Blizzard

Microsoft poinformował, że zakupi holding Activision Blizzard w transakcji gotówkowej za niebagatelną kwotę 68,7 miliarda dolarów amerykańskich (95 „zielonych” za akcję). Po przeprowadzeniu tej transakcji gigant z Redmond ma zostać trzecią co do wielkości (pod względem przychodów) firmą zajmującą się grami wideo na świecie – za Tencentem i Sony. Co istotne, Bobby Kotick nadal będzie pełnił funkcję dyrektora generalnego Activision Blizzard, lecz koncern ma podlegać szefowi marki Xbox, Philowi Spencerowi.

Pierwsze pogłoski na ten temat dotarły do nas niemal dokładnie rok temu – nieco ponad cztery miesiące po podobnym komunikacie na temat przejęcia firmy Bethesda Softworks. Znany informator, piszący wówczas na Twitterze pod pseudonimem King Ragnar (@XboxRagnar) – co ciekawe, profil jest już nieaktywny – zapewniał, że Microsoft szykuje się do zakupu kolejnego dużego wydawcy. Internauta nie wiedział, o kogo chodzi, ale, biorąc pod uwagę rozciągające się w czasie negocjacje w przypadku tego typu przejęć, sugerował, iż ogłoszenie nastąpi pod koniec 2021 lub na początku 2022 roku. Trzeba przyznać – był to strzał w dziesiątkę.

W międzyczasie namnożyło się plotek odnośnie tego, o jaką firmę może chodzić. Padały nazwy takie jak Techland czy Kojima Productions, lecz główni zainteresowani szybko dementowali te doniesienia. Wiemy za to, że gigant z Redmond prowadził rozmowy z włodarzami Discorda, komunikatora dawniej reklamowanego jako przeznaczony stricte dla graczy. Na stole znalazło się ponoć 12 miliardów dolarów, ale mimo to negocjacje zostały zerwane.

Najwyraźniej jednak nie były to jedyne rozmowy, jakie prowadzili „zieloni”. Przejęcie holdingu Activision Blizzard – który w ostatnim czasie zaczął kojarzyć się graczom wyłącznie źle – ma przyspieszyć rozwój growego biznesu Microsoftu na wszystkich platformach: od urządzeń mobilnych, przez PC i konsole, aż po chmurę. Fuzja sprawi, że pod parasolem giganta z Redmond znajdą się marki takie jak: (World of) Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty i Candy Crush czy Crash Bandicoot – kiedyś flagowa seria konkurencyjnej firmy Sony. Co ciekawe, część z nich wciąż ma być wydawana na PlayStation, podczas gdy inne pozostaną tytułami ekskluzywnymi Microsoftu.

Wzmocnią one, rzecz jasna, portfolio usługi Xbox/PC Game Pass, która już teraz ma liczyć 25 milionów subskrybentów. Powiększy się także rodzina deweloperska Xbox Game Studios – jej szeregi zasilą tacy producenci jak Treyarch, Raven Software, High Moon Studios, Beenox, Sledgehammer Games, Infinity Ward, DemonWare czy Toys for Bob. W sumie growy dział Microsoftu ma się składać z 30 studiów. Koncern przejmie także profesjonalną organizację e-sportową Major League Gaming.

Kiedy to wszystko się stanie? Transakcja podlega zwyczajowym warunkom finalizacji i została już zaakceptowana przez zarządy obu firm. Przysłowiowa kropka nad „i” ma zostać postawiona w 2023 roku podatkowym, to jest w okresie od kwietnia 2023 do marca 2024 r. Wcześniej potrzebna będzie z pewnością również zgoda od Komisji Europejskiej.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine


Klemens
2022-01-18 19:04:28