Jacek Dukaj idzie w ślady Sapkowskiego; powstaje egranizacja jego dzieła

Sukces serii Wiedźmin – zwłaszcza jej trzeciej odsłony – niewątpliwie przełożył się na wzrost zainteresowania branżą gier w naszym kraju. Także wśród pisarzy, bo przykład z Andrzeja Sapkowskiego wziął już Jacek Piekara. Z kolei Jacek Dukaj miał nawiązać współpracę z zespołem 11 bit studios w celu stworzenia „antologii mikropowieści” w świecie Frostpunka, ale na tym nie poprzestał.

Jacek Dukaj powołał spółkę technologiczną Nolensum, która pracuje już nad pierwszą grą komputerową – Hardware Dreams. Tytuł opowie historię opartą na opowiadaniu Starość aksolotla – tym samym, które posłużyło za podstawę serialu Kierunek: Noc produkcji Netflixa.

Gra zabierze nas do Tokio i przedstawi „postapokaliptyczną wizję życia w sieci komputerowej”. Tytuł ma też wyróżniać „skalowalność i uniwersalność”, aczkolwiek nie wyjaśniono, czym się będzie to przejawiać.

Pieczę nad projektem sprawują dwaj byli pracownicy wytwórni Platige Image: Maciej Jackiewicz (współtwórca przerywników filmowych do Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077) jako reżyser oraz Marcin Kobylecki (Katedra, Sztuka spadania) w roli producenta kreatywnego. „Bazowy scenariusz” napisze sam Jacek Dukaj, który będzie tez odpowiadał za „kreację” świata gry.

Poza tym nie wiemy praktycznie nic o samej grze. Nie podano szczegółów na temat rozgrywki, nie wspomniano też o dacie premiery, screenach czy platformach docelowych, podobnie jak o samym Nolensum. Firma założona rok temu nie jest jednak zainteresowana wyłącznie tworzeniem gier wideo.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, Nolensum jest powiązane z funduszem Bellwether Rocks, który sprawuje też pieczę nad spółkami zajmującymi się m.in. NFT, metawersum oraz kryptowalutami. Dukaj jest zresztą członkiem rady nadzorczej owego funduszu, a dla niego twórcy gier wideo to – jak to ujął – „pionierzy inżynierii sensów życia” i „gamifikacji ludzkiego losu”:

Można pisać na papierze i można pisać na świecie. Od wielu lat obserwowałem z bliska, jak środek ciężkości kultury przesuwa się z form opartych na piśmie w media audiowizualne. Postępuje rewolucja technologiczna umożliwiająca przeżywanie treści tych mediów w bezpośrednich doświadczeniach zmysłowych. Duża część mojej twórczości opisywała konsekwencje takich przemian. Aż nadszedł czas, gdy przynajmniej niektóre z tych moich pomysłów zamiast na papierze, mogę realizować naprawdę, w świecie. Utworem, w którym najpełniej opisałem świat metawersów, NFT, uniwersalnego dochodu gwarantowanego, social credit system i podobnych fenomenów była Linia oporu z 2010 r.. Z niej pochodzi termin „nolensum”, oznaczający sytuację, gdy cywilizacja technologiczna na tyle dobrze zaspokaja nasze potrzeby, że tożsamości i cele musimy sobie tworzyć sztucznie. Powstaje potrzeba projektowania ludziom sensów życia. A pionierami inżynierii sensów życia są pierwsi praktycy gamifikacji losu ludzkiego: twórcy gier komputerowych.

Na razie o planach Nolensum nie wiemy więcej niż o Hardware Dreams. Firma planuje rozbudować swój zespół, by pracować nad kilkoma projektami jednocześnie. Spółka nie będzie też stronić od współpracy z zewnętrznymi wykonawcami.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2022-05-13 22:15:18