Gry to największe medium rozrywkowe świata, wskazuje raport Take-Two

W raporcie finansowym firmy Take-Two znalazło się sporo ciekawych informacji o ogólnej kondycji rynku gier oraz kierunkach jego rozwoju.

Zawarte w raporcie liczby bazują na danych zebranych przez grupy analityczne: IDG Consulting, ESA, Newzoo, Streamlabs oraz Stream Hatchet.

Gry są zdecydowanie największą branżą rozrywkową. W 2021 r. gry, mikropłatności oraz usługi wygenerowały 221 mld dolarów przychodu. W tym roku suma ta ma wzrosnąć do 235 mld dolarów, a prognozy na 2026 rok mówią o 282 mld dolarów. Analitycy spodziewają się, że przychody branży gier będą rosły średnio o 5% rocznie.

Należy dodać, że te imponujące liczby obejmują tylko gry, mikropłatności i usługi. Nie wliczono do nich sprzedaży sprzętu, więc w rzeczywistości ta branża jest jeszcze większa.

W raporcie znalazło się również kilka innych ciekawych liczb:
* w 2021 r. grami bawiło się 3 mld osób na świecie,
* średni wiek gracza to 31 lat,
* w minionym roku widzowie serwisów Twitch, YouTube Gaming i Facebook Gaming oglądali średnio 653 mln godzin transmisji z gier tygodniowo,
* streamy z gier oglądało w 2021 roku 729 mln osób, czyli o 10% więcej niż w 2020 r.,
* gry mobilne są największą częścią rynku elektronicznej rozrywki. W 2021 roku z uzyskanych 221 mld dolarów przychodu aż 131 mld przypadło na produkcje na smartfony i tablety.

Na koniec warto wspomnieć, że w raporcie poinformowano, iż pod koniec marca 2022 roku w studiach deweloperskich firmy Take-Two Interactive zatrudnione było 6042 osoby. W 2021 r. było to 5079, a w 2014 – tylko 1808.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2022-05-18 10:40:05