Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive

Take-Two Interactive udostępniło raport podsumowujący kondycję firmy i perspektywy na przyszłość.

Poza informacjami o wydawcy w dokumencie znalazło się również kilka ciekawych faktów dotyczących całej branży. Bazują one na danych zebranych przez grupy analityczne: IDG Consulting, ESA, Newzoo, Streamlabs oraz Stream Hatchet.

Poniżej wyciąg interesujących faktów:

* średnia wieku wśród graczy wynosi 35-44 lata,
* w 2021 roku graniu oddawało się 2,8 mld osób,
* w 75% amerykańskich domów jest przynajmniej jeden gracz,
* w 2020 roku widownia rozgrywek esportowych liczyła 495 mln osób,
* w 2020 roku obejrzano 28 miliardów godzin transmisji i zapisów gameplaya w serwisach Twitch, YouTube Gaming i Facebook Gaming,
* gry są największą branżą rozrywkową,
* w 2020 roku gry, mikropłatności oraz usługi wygenerowały 208 mld dolarów przychodu,
* wstępne szacunki za 2021 r. mówią o 233 mld dolarów,
* gry mobilne są największą częścią rynku elektronicznej rozrywki. Według wstępnych szacunków w 2021 roku uzyskały one 136 mld dolarów przychodu,
* według prognoz analityków w 2025 roku przychody rynku gier mają wzrosnąć do 286 mld dolarów.

Powyższe dane dotyczą tylko gier, mikropłatności oraz usług. Nie wliczono do nich przychodu ze sprzedaży konsol, więc w rzeczywistości ta branża jest jeszcze większa.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2022-02-08 13:36:07