EA pracuje nad nowym systemem battle pass; firma zgłosiła patent

Wygląda na to, że Electronic Arts może szykować zmiany w kwestii systemów nagród, z jakimi mamy do czynienia w ich grach wieloosobowych.

Firma opatentowała bowiem nowy wariant tego mechanizmu. Według opisu oferowałby on graczom o wiele więcej możliwości dostosowywania otrzymywanych nagród do własnych upodobań.

Nowy system przypominałby drzewka umiejętności znane chociażby z gier RPG. W nasze ręce oddane zostałoby więc wiele ścieżek, które oferowałyby całkowicie inne nagrody. Gracze mogliby wybrać interesujące ich drogi i skupić się na odblokowywaniu jedynie tych elementów, które wzbudzają ich zainteresowanie. Ponadto użytkownicy przemieszczaliby się pomiędzy głównymi ścieżkami, tworząc całkowicie unikalne łańcuchy nagród.

Niektóre z nich byłyby ponadto dostępne jedynie dla określonych klas postaci lub przedstawicieli konkretnych frakcji. Celem tego rodzaju zabiegów jest prawdopodobnie chęć mocniejszego zaangażowania graczy w odblokowywanie zawartości dostępnej w grze. Zastosowanie opatentowanego rozwiązania pozwoliłoby na udostępnienie im o wiele bardziej spersonalizowanego podejścia zamiast z góry ustalonych wyzwań sezonowych.

Graczy najpewniej nie ucieszy jednak wiadomość, że w opisach patentu EA wspomina już o monetyzacji tego typu rozwiązania. Poszczególne etapy ścieżek mogłyby być dostępne na przykład jedynie dla użytkowników premium lub po wykupieniu wirtualnej waluty za prawdziwe pieniądze. Na razie nie wiadomo jednak, czy opisany powyżej system zostanie wprowadzony w jakiejkolwiek grze Electronic Arts. Firma pracuje nad nim od 2018 roku, lecz nie zdradzono, czy przełoży się to na rzeczywiste zastosowanie mechanizmu w przyszłości.

Źródło:
Przemysław Dygas - GRY-OnLine


Klemens
2021-07-07 13:04:46