Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku

Grupa analityczna Newzoo udostępniła raport z prognozami wyników rynku gier na 2022 rok. Dokument daje dobre pojęcie o kształcie branży oraz kierunku, w jakim się rozwija.

W tym roku przychody z gier mają sięgnąć 203,1 mld dolarów. Będzie to pierwszy rok, gdy uda się przebić próg 200 mld dol. Dla porównania – wynik za 2021 r. wyniósł 192,7 mld dolarów. Tym samym branża ma zanotować wzrost o 5,4%. Pod koniec roku na świecie ma być 3,09 mld graczy. W 2022 roku przychody z rynku amerykańskiego wyniosą 50,5 mld dolarów. Tym samym po raz pierwszy od wielu lat przebite zostaną wyniki rynku chińskiego (prognoza na ten rok mówi o 50,2 mld). Wynika to z faktu, że ostatnimi czasy władze w Państwie Środka starają się mocno ograniczyć popularność gier, np. poprzez powolne wydawanie licencji na wypuszczenie nowych tytułów.

Największym segmentem rynku pozostaną gry mobilne, które mają przynieść w tym roku 103,5 mld dolarów (wzrost o 5,1% w porównaniu z 2021 r.). Najwyższy wzrost (8,4%) ma zanotować segment konsolowy, co napędzać ma m.in. duża liczba wyczekiwanych premier, takich jak już wydane Horizon Forbidden West, Pokemon Legends: Arceus, Elden Ring i Gran Turismo 7, czy nadchodzące przeboje pokroju Call of Duty: Modern Warfare 2 i Starfield. Ponadto dużą rolę odegra rosnąca baza posiadaczy konsol nowej generacji.

Znacznie wolniej rozwijać się będzie rynek gier PC, którego przychody w 2022 roku mają być o 1,9% wyższe niż w ubiegłym roku. Za tak słaby wynik odpowiada postępująca zapaść pecetowych produkcji przeglądarkowych, które w 2022 mają zarobić o 16,9% mniej niż w ubiegłym roku. Tradycyjne gry na PC (pudełkowe lub pobierane w ramach dystrybucji cyfrowej) zanotują 3,2-procentowy wzrost.

Rynek gier w 2022 roku – prognozy dla poszczególnych platform

Platforma:


Prognozowane przychody w 2022 roku:


Udział segmentu w ogólnych przychodach rynku gier w 2022 roku:


Smartfony


91,4 mld dolarów (wzrost o 5,7%)


45%


Konsole


58,6 mld dolarów (wzrost o 8,4%)


29%


Tradycyjne gry na PC


38,7 mld dolarów (wzrost o 3,2%)


19%


Tablety


12,1 mld dolarów (wzrost o 1,2%)


6%


Gry przeglądarkowe na PC


2,3 mld dolarów (spadek o 16,9%)


1%




Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2022-05-06 14:10:11