CDPR i Epic Games z umową na 15 lat; znamy reżysera nowego Wiedźmina

Poznaliśmy reżysera kolejnej gry o wiedźminie.

Wczoraj CD Projekt RED oficjalnie zapowiedział nową grę osadzoną w wiedźmińskim uniwersum. W przeciwieństwie do ostatnich produkcji studia – działających na jego autorskim silniku REDengine – ma ona powstawać w oparciu o technologię Unreal Engine 5, za którą odpowiada przedsiębiorstwo Epic Games.

Data premiery, docelowe platformy, a nawet tytuł projektu nie zostały ogłoszone. Nie przeszkodziło to jednak fanom spekulować, o czym może opowiadać domniemany „Wiedźmin 4”. Ponadto poznaliśmy kilka konkretów odnośnie reżyserii gry oraz przyszłych produkcji studia.

Jason Slama, były reżyser Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej, zamieścił na Twitterze taką oto wiadomość:

Jestem bardzo podekscytowany, mogąc skromnie ogłosić, że od jakiegoś czasu pracuję nad sukcesem kolejnej wiedźmińskiej gry AAA jako jej reżyser! (…)

Według opisu jego profilu w serwisie LinkedIn, piastuje on to stanowisko od czerwca zeszłego roku.

Z wczorajszego raportu spółki CD Projekt S.A. – zamieszczonego w serwisie Bankier.pl – dowiedzieliśmy się kilku interesujących rzeczy o umowie pomiędzy CD Projektem RED a przedsiębiorstwem Epic Games:

Zgodnie z Umową, Spółka ma prawo tworzenia i wydawania gier opartych na silniku Unreal Engine 4, 5 oraz jego kolejnych wersjach. Umowa została zawarta na okres 15 lat z możliwością jej dalszego przedłużania i nie ogranicza liczby gier tworzonych z wykorzystaniem silnika Unreal Engine. Umowa przewiduje dedykowane wsparcie techniczne ze strony Epic dla tytułów wydawanych przez Spółkę.

Negocjacje pomiędzy „Redami” a Epic Games trwały od 20 grudnia 2021 roku do wczoraj.

W komunikacie prasowym Adam Kiciński – prezes CD Projektu – sprecyzował, jakie korzyści niesie ta współpraca dla obu podmiotów:

Sednem partnerstwa jest współpraca deweloperów CD Projekt RED i Epic Games nad ulepszaniem silnika UE5 w zakresie obsługi gier typu open world (z otwartym światem – dop. red.) oraz jego optymalizacja pod kątem wymagań nowego Wiedźmina i naszych kolejnych gier. To zdecydowanie więcej niż prosty zakup licencji na korzystanie z silnika – nawiązujemy strategiczne partnerstwo, którego częścią jest obopólnie korzystna wymiana doświadczeń, wiedzy i pomysłów między naszymi zespołami. Nasza umowa z Epic Games dotyczy wyłącznie silnika i związanych z nim technologii; nie obejmuje natomiast praw autorskich do gier.

Z komunikatu wynika, że współpraca Epica z firmą zajmującą się produkowaniem gier z dużymi otwartymi światami pozwoli lepiej skalibrować technologię Unreal Engine pod produkcje z gatunku sandbox.

CD Projektowi RED partnerstwo umożliwi zaś skupienie się w pełni na samym procesie tworzenia gier, bez konieczności zawracania sobie głowy usprawnianiem technologii, na bazie której funkcjonują dzieła studia:

REDengine dobrze się nam przysłużył na przestrzeni lat – stanowi on trzon technologiczny Wiedźmina 2, Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077. Po serii wewnętrznych analiz stało się jednak dla nas jasne, że musimy położyć większy nacisk na aspekt technologiczny i zapewnić mu centralne miejsce w procesie tworzenia gier. Unreal Engine 5 i związane z nim wsparcie ze strony Epic Games stanowią platformę, która umożliwi nam skupienie się na pracy twórczej i kwestiach wykraczających poza rozwój samego silnika – dodał Kiciński.

Prezes CD Projektu zaznaczył w komunikacie prasowym, że „rozszerzenie do Cyberpunka 2077 powstaje w oparciu o REDengine”.

Kolejne tytuły „Redów” mają jednak działać na silniku Unreal Engine 5 bądź kolejnych iteracjach tej technologii, gdy się ukażą.

Deweloperzy pracujący w CD Projekcie RED mają przejść specjalne kursy zapoznające ich z technologią Unreal Engine 5.

Źródło:
"Maycuzai" - GRY-OnLine


Klemens
2022-03-22 20:56:10