CD Projekt szykuje ofensywę, next-genowy Cyberpunk 2077 napędza obroty
Wczoraj poznaliśmy szczegóły następnego etapu rozwoju Cyberpunka 2077, w tym te dotyczące pierwszego i ostatniego – jak się okazuje – dużego rozszerzenia. Dziś Grupa CD Projekt podsumowała pierwsze sześć miesięcy 2022 roku.W okresie od stycznia do czerwca spółka odnotowała 378 milionów złotych skonsolidowanego przychodu. To gorszy wynik niż rok temu, ale lepszy niż w pierwszej połowie 2020 roku. Ma to być zasługą przede wszystkim dobrej sprzedaży Cyberpunka 2077, zwłaszcza na konsolach dziewiątej generacji po debiucie dedykowanej im aktualizacji (w lutym). Z kolei zysk netto grupy wyniósł blisko 114 mln zł, co jest wynikiem o 8% wyższym niż rok temu.
Na plus nie wypadł GOG.com, przynajmniej nie pod względem sprzedaży, której wartość brutto zmniejszyła się z ponad 106 do prawie 89 milionów złotych. Jednakże CD Projektowi udało się zmniejszyć koszt utrzymania sklepu (co może mieć związek z zapowiedzianym powrotem do korzeni). W efekcie GOG odnotował dodatni zysk netto na poziomie 353 tysięcy złotych, podczas gdy rok temu przyniósł firmie prawie 4,5 miliona zł straty.
O planach spółki w zasadzie nie wspomniano nic nowego. Potwierdzono, że Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzyma aktualizację na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S w czwartym kwartale 2022 r. Z kolei Cyberpunk 2077 otrzymał dużą aktualizację 1.6 (ostatnią na PS4 i XOne), a w przyszłym roku zadebiutuje dodatek Phantom Liberty.
Pokrótce wspomniano też o trwającej obecnie równoległej produkcji dwóch gier AAA: okazuje się, że jedna z nich to wspomniane rozszerzenie do Cyberpunka, druga zaś – czwarty Wiedźmin. Nie podano żadnych konkretów, ale dane i wykresy z raportu (oraz poprzednie doniesienia) sugerują, że prace nad tymi projektami wciąż nabierają rozpędu.
CD Projekt przypomniał też o nadchodzącej premierze serialu anime Cyberpunk: Edgerunners, który zadebiutuje na platformie Netflix 13 września.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine 2022-09-07 21:33:41