World of Tanks

World of Tanks
Sztab VVeteranów
Tytuł: World of Tanks
Producent: Wargaming.net
Dystrybutor: Wargaming.net
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2011-04-12
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 78 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Zmiany w mechanice działania artylerii w World of Tanks

Szumnie zapowiadane zmiany artylerii trafią do World of Tanks wraz z aktualizacją numer 8.6.
Największą i najważniejszą nadchodzącą do World of Tanks zmianą jest całkowita przebudowa wszystkich gałęzi dział samobieżnych. Istniejące w grze topowe pojazdy artyleryjskie, takie jak Object 261, GW Typ E, T92 oraz Bat Chatillon 155 zostaną przeniesione na dziesiąty poziom. Oprócz tego niektóre z maszyn niższych poziomów również czeka awans. W większości przypadków pojazdy siódmego tieru awansują o jedną pozycję; wyjątkiem jest SU-14, która prawdopodobnie skoczy do góry o dwa oczka i stanie się artylerią ósmego poziomu.

Jako, że nie wszystkie drzewka technologiczne posiadały wystarczająco dział samobieżnych do wypełnienia powstałych luk, Wargaming.net zadbał o dodanie kilku zupełnie nowych czołgów. Są to między innymi: amerykańskie M44 i M53/55 (zgodnie z plotkami jest to „amerykańska GW Pantera”), radzieckie SU-122A i SU-14-1, niemieckie 10.5 GW Mk.IV(e), Pz.Sfl.IVb i GW Tiger (P) oraz francuskie AMX Obusier automoteur de 105 oraz Bat Chatillon155(55) (pojazd ten nie będzie dysponował znanym z BatChata155 podajnikiem rewolwerowym).

Dokładne statystyki nowych pojazdów nie są jeszcze znane; zapoznamy się z nimi dopiero, gdy ruszy otwarty beta test aktualizacji 8.6. Z różnych plotek można jednak wywnioskować, że działa samobieżne będą mniej celne niż dotychczas (jest to jednak powiązane z przebudową mechaniki strzelania), utrudnione będzie trafianie w ruchomy cel, zaś czas przeładowania zostanie w większości wypadków wydłużony. Jest to kolejna próba Wargaming.net mająca na celu zmniejszenie nadmiaru dział artyleryjskich znajdujących się w grze.

Zmiany w mechanice gry dotkną trzech warstw: celności dział, skuteczności kamuflażu oraz amunicji premium. Twórcy gry postanowili zmienić kilka funkcji zarządzających mechaniką strzelania, dzięki czemu większość wystrzelonych pocisków będzie trafiała teraz w środek celownika, zaś strzały lecące w jego obramowanie powinny zostać prawie całkowicie wyeliminowane. Podsumowując: wszystkie działa w grze staną się celniejsze! Poprawki t
e dotyczą również nowej artylerii, dlatego też twórcy zdecydowali się zmniejszyć odrobinę celność haubic – jej efektywność powinna pozostać podobna do tej, jaką widzimy aktualnie w grze.

Zmiany dotyczące kamuflażu nie zostały jeszcze dokładnie opisane, ale mają zredukować częstotliwość występowania powszechnych „strzałów znikąd”. Prawdopodobnie wszystkie drzewa i krzaki będą mniej skuteczne w ukrywaniu pojazdów, lecz w zamian za to zwiększy się znaczenie siatki kamuflażowej oraz dodatkowego maskowania zależnego od mapy. Możliwe też, że ukrycie Mausa czy E-100 będzie odrobinę łatwiejsze.

Ostatnia zmiana dotyczy amunicji premium. W ostatnich miesiącach była ona notorycznie nadużywana przez graczy, w szczególności pociski kumulacyjne do amerykańskich i niemieckich dział 105mm: sytuacja w której wrogi PzKpfw IV bądź M4 Sherman zabijał nas jednym strzałem nie należała do rzadkości. Wraz z aktualizacją 8.6 zmniejszy się skuteczność amunicji HEAT: jej zdolność do penetracji pancerza zmaleje (niesławne haubice 105mm będą przebijały teraz około 100mm pancerza zamiast 150mm). Zmniejszy się również skuteczność dział zamontowanych na pojazdach dziesiątego poziomu. Twórcy chcą w ten sposób chociaż częściowo wspomóc czołgi, których rola na polu walki sprawdzała się do przyjmowania trafień i torowania drogi mniej opancerzonym towarzyszom.

Zwyczajowo, nowa aktualizacja oznacza również nową zawartość premium oraz zmiany w mapach. Tym razem otrzymamy brytyjski czołg ciężki piątego poziomu: A33 Excelsior – pierwszą maszynę tego typu dostępną dla wyspiarzy, będącą odpowiednikiem amerykańskiego T1 Heavy. Oprócz tego zapowiedziano nową mapę i poprawki w już istniejących (ponownie wyrównanie ulic na Ruinbergu). Pozostaje nam jedynie czekać na otwarcie serwera testowego w najbliższych tygodniach oraz na samą aktualizację, która pojawi się pod koniec przyszłego miesiąca.

Źródło:
"Asmodeusz" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję