WarCraft III: Reforged
Sztab VVeteranów
Tytuł: WarCraft III: Reforged
Producent: Bllizard Entertainment
Dystrybutor: Blizzard Entertainment
Gatunek: RTS/RPG
Premiera Pl:2020-01-29
Premiera Świat:
Tytuł: WarCraft III: Reforged
Producent: Bllizard Entertainment
Dystrybutor: Blizzard Entertainment
Gatunek: RTS/RPG
Premiera Pl:2020-01-29
Premiera Świat:
Warcraft 3: Reforged wciąż bez obiecanych funkcji
Niewiele słów potrafi wywołać jednocześnie radość i grozę, ale „remake” to niewątpliwie jedno z nich. Gracze (i nie tylko) zawsze marzą o powrocie ukochanych serii w nowych szatach, niemniej obawiają się też, czy w efekcie nie powstanie potworek, o którym będą chcieli zapomnieć tak fani, jak i twórcy. Niedawny debiut XIII był tego koronnym przykładem, podobnie jak remaster Warcraft III: Reforged. W tym drugim przypadku firma Blizzard zapewniła, że postara się naprawić produkcję, która na premierę spotkała się z ostrą krytyką. Co wyszło z tych obietnic? Na to pytanie odpowiada użytkownik Angzt z serwisu Reddit w wątku podsumowującym rozwój odświeżonego Warcrafta 3.
Przypomnijmy: krytyka odświeżonego Warcrafta 3 sprowadzała się do wielu elementów, ale solą w oku był przede wszystkim brak funkcji znanych z oryginału. Bynajmniej nie chodziło o drobnostki. Z gry usunięto system klanów, profile graczy, drabinki rankingowe, automatyczne turnieje oraz możliwość rozegrania własnych map dla jednego gracza i kampanii. Do maja otrzymaliśmy przedostatnią z tych opcji, ale reszta pozostaje nieobecna, mimo że jeszcze w lipcu Blizzard miał uznać tryb rankingowy za priorytet.
Nie znaczy to, że brakowało aktualizacji. Warcraft III: Reforged otrzymał osiem łatek, z czego pierwsze skupiły się na poprawkach technicznych, a ostatnie na balansie rozgrywki. Tylko jedna z nich poszła po linii życzeń graczy, dodając wspomnianą obsługę fanowskich map single player. Co prawda od maja Blizzard wykazał się większą komunikatywnością, co poskutkowało opublikowaniem planów rozwoju oraz wpisów
zapewniających o trwających pracach nad profilami graczy, edytorem świata (World Editor), trybem rankingowym etc. Jednak od ostatniej tego typu wiadomości minęły wczoraj trzy miesiące, a żadna z nich nie podawała jakichkolwiek ram czasowych. Innymi słowy, nadal nie mamy pojęcia ani o postępie prac nad tymi zmianami, ani o planowym terminie wprowadzenia ich w życie.
Oczywiście można by poddawać w wątpliwość tezy losowego internauty, ale wypada zwrócić uwagę na pewne kwestie. Wątek założony przez Angzta zyskał sobie ponad 10 tysięcy polubień w serwisie Reddit, co pokazuje, że spora część graczy zgadza się z jego opinią. Łatwo też znaleźć wpisy na oficjalnym forum Blizzarda z ostatnich tygodni, w których gracze pytają o dalszy rozwój Warcraft III: Reforged, pozostawione bez odpowiedzi przez twórców.
Jednak najzabawniejsza (i najsmutniejsza) w tym wszystkim jest… lista zmian we wpisie. Jego treść została skopiowana z majowego tematu użytkownika, który musiał zmienić tylko cztery rzeczy: liczbę miesięcy i aktualizacji od premiery, zawartość nowszych uaktualnień oraz fragment o komunikacji w grze. Jest jeszcze dodatek w postaci pochwały dla moderów odpowiedzialnych za powstanie narzędzia W3Champions, wprowadzającego m.in. fanowske drabinki rankingowe, matchmaking i profile graczy z poziomu gry. Innymi słowy, elementy, które powinny być obecne w Warcraft III: Reforged na premierę, a których jednak wciąż ani widu, ani słychu.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Autor: Klemens
Przypomnijmy: krytyka odświeżonego Warcrafta 3 sprowadzała się do wielu elementów, ale solą w oku był przede wszystkim brak funkcji znanych z oryginału. Bynajmniej nie chodziło o drobnostki. Z gry usunięto system klanów, profile graczy, drabinki rankingowe, automatyczne turnieje oraz możliwość rozegrania własnych map dla jednego gracza i kampanii. Do maja otrzymaliśmy przedostatnią z tych opcji, ale reszta pozostaje nieobecna, mimo że jeszcze w lipcu Blizzard miał uznać tryb rankingowy za priorytet.
Nie znaczy to, że brakowało aktualizacji. Warcraft III: Reforged otrzymał osiem łatek, z czego pierwsze skupiły się na poprawkach technicznych, a ostatnie na balansie rozgrywki. Tylko jedna z nich poszła po linii życzeń graczy, dodając wspomnianą obsługę fanowskich map single player. Co prawda od maja Blizzard wykazał się większą komunikatywnością, co poskutkowało opublikowaniem planów rozwoju oraz wpisów
Oczywiście można by poddawać w wątpliwość tezy losowego internauty, ale wypada zwrócić uwagę na pewne kwestie. Wątek założony przez Angzta zyskał sobie ponad 10 tysięcy polubień w serwisie Reddit, co pokazuje, że spora część graczy zgadza się z jego opinią. Łatwo też znaleźć wpisy na oficjalnym forum Blizzarda z ostatnich tygodni, w których gracze pytają o dalszy rozwój Warcraft III: Reforged, pozostawione bez odpowiedzi przez twórców.
Jednak najzabawniejsza (i najsmutniejsza) w tym wszystkim jest… lista zmian we wpisie. Jego treść została skopiowana z majowego tematu użytkownika, który musiał zmienić tylko cztery rzeczy: liczbę miesięcy i aktualizacji od premiery, zawartość nowszych uaktualnień oraz fragment o komunikacji w grze. Jest jeszcze dodatek w postaci pochwały dla moderów odpowiedzialnych za powstanie narzędzia W3Champions, wprowadzającego m.in. fanowske drabinki rankingowe, matchmaking i profile graczy z poziomu gry. Innymi słowy, elementy, które powinny być obecne w Warcraft III: Reforged na premierę, a których jednak wciąż ani widu, ani słychu.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Autor: Klemens