StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm
Sztab VVeteranów
Tytuł: StarCraft II: Heart of the Swarm
Producent: Blizzard Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2013-03-12
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 73 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 85% procent
Wyroznienie
Głosuj na tę grę!

Blizzard odsłania wszystkie karty co do Heart of the Swarm

Światowa premiera najnowszej produkcji firmy Blizzard Entertainment, StarCraft II: Heart of the Swarm, nastąpi 12 marca. Do tej pory informowaliśmy o nowych elementach i rozwiązaniach, jakie zawierać będzie gra, a także dzieliliśmy się naszymi pierwszymi wrażeniami z rozgrywki. Tytuł trafi na półki sklepowe już niebawem, z tej okazji autorzy zdecydowali się odsłonić wszystkie karty i w oficjalnej zapowiedzi ujawnili najbardziej interesujące fanów szczegóły.
Kampania

Heart of the Swarm
stanowić będzie kontynuację wydarzeń znanych ze StarCraft II: Wings of Liberty. Główną bohaterką tej odsłony gry zostanie osławiona Sara Kerrigan, która dzięki mocy starożytnego artefaktu została wyzwolona spod wpływu Roju i przywrócona do swej ludzkiej postaci. Była Królowa Ostrzy będzie targana przez swoje wspomnienia jako przywódczyni zergów oraz pragnienie zemsty wobec tych, którzy zdradzili ją w przeszłości.

Twórcy zapowiadają zupełnie nowe doświadczenia płynące z rozgrywki. Kontrolując Kerrigan podczas jej swoistej krucjaty, mającej na celu zjednoczenie zergów, gracze odblokowywać będą nowe moce, które uczynią Królową jeszcze silniejszą. Poza tym, rozszerzając potencjał genetyczny Roju uzyskamy możliwość zmiany umiejętności i cech konkretnych jednostek, co przełoży się bezpośrednio na nowe opcje taktyczne. Autorzy dodają także, że obecność Kerrigan na polu walki zmieni nieco dotychczasowy przebieg starć. Niejednokrotnie zetkniemy się z równie potężnymi co ona przeciwnikami, co zaowocuje iście tytanicznymi pojedynkami, których do tej pory nie uświadczyliśmy w serii StarCraft.

Nieustanna ewolucja i zmiany zachodzące w Roju umożliwią graczom niemal dowolną kreację jego charakteru. Tylko od nas ma zależeć wybór ścieżki rozwojowej - będziemy mogli ulepszyć nasze jednostki albo drastycznie zwiększyć ich liczbę. Wszystko zależeć będzie od potrzeb nadchodzących misji, przed którymi pojawi się możliwość błyskawicznego wprowadzenia drobnych ulepszeń, w zależności od nadchodzących wyzwań.

Rozgrywka wieloosobowa

Niewątpliwie najciekawszą z nadchodzących zmian jest nowatorski system obsługi powtórek. Będzie zawierał on trzy zasadnicze opcje. Pierwsza z nich (Obejrzyj z innymi) pozwoli na wspólne oglądanie powtórek z innymi graczami, druga (Przejmij dowodzenie) umożliwi pojedynczej osobie lub grupie przejąć kontrolę nad wybranymi armiami podczas oglądania powtórki, zaś trzecia (Wznów grę) wznawiać będzie grę z poziomu powtórki. Zaprezentowany model nie tylko pozwoli graczom na naukę nowych strategii i podpatrywanie pewnych rozwiązań, lecz wręcz umożliwi wejście w skórę najlepszych graczy i spojrzenie na rozgrywkę z ich perspektywy.

Nowy dodatek znacząco wpłynie na dotychczasowy tryb rozgrywki wieloosobowej. Dodane zostaną grupy i klany, zrzeszające graczy o podobnych zainteresowaniach oraz nastawionych na rywalizację. Drużynowe treningi pozwolą nie tylko poznać nowe i ulepszyć znane już strategie, ale także dadzą sposobność wymiany informacji i poglądów z graczami z całego świata. Wprowadzony będzie również system po
ziomów doświadczenia, który w miarę rozgrywania kolejnych meczów umożliwi odblokowanie dodatkowej zawartości specjalnej jak portrety, zdobienia czy nowe modele jednostek. Battle.net otrzyma przebudowany i zmodernizowany interfejs, co sprawi, że wszystkie jego funkcje staną się przystępniejsze i szybsze w użyciu.

W grze pojawi się wiele nowych jednostek. Arsenał dostępny dla każdej z ras ulegnie powiększeniu, przez co prowadzone walki będą jeszcze bardziej urozmaicone. Dodatkowo niektóre ze starszych, znanych z poprzedniej odsłony jednostek zostaną wzbogacone o nowe możliwości rozwoju, tak by móc dostosować się do zmieniających się realiów starć.

Pojawi się również ulepszony tryb szkoleniowy, mający ułatwić wszystkim fanom rozpoczęcie przygody z dodatkiem. Znajdą się w nim gotowe scenariusze oraz szczegółowe elementy strategii przeznaczone dla konkretnych ras. Małymi krokami wprowadzać będzie on w tajniki kontroli nad jednostkami i prezentować dostępne w grze skróty klawiszowe. Poprawie ulegnie także sztuczna inteligencja przeciwników, z którymi będzie można się w ramach treningu zmierzyć. Gracze swobodnie wybiorą poziom trudności reprezentowany przez swojego komputerowego oponenta. Dodana zostanie również opcja wydawania bezpośrednich rozkazów sojusznikom sterowanym przez S.I.

Heart of the Swarm wzbogaci obecne uniwersum o nowe mapy. Świeże pola bitew i dodatkowe zestawy tekstur z pewnością urozmaicą prowadzone rozgrywki rankingowe i gry dowolne. Pojawią się również elementy terenu, które będą posiadać realne zastosowanie taktyczne, pozwalające przykładowo odciąć i uczynić niedostępnymi pewne obszary. Poprawie ulegną także grafika i fizyka gry, zobaczymy ulepszone animacje wybuchów, śmierci i zniszczenia.

Zmiany nie ominą także edytora StarCraft II. Zgodnie z zapowiedziami ma stać się on prostszy w obsłudze, pojawi się opcja tworzenia przerywników filmowych bazujących na silniku gry, ulepszona zostanie funkcja edytowania interfejsu użytkownika, zagoszczą nowe animacje i modele oraz nastąpi modernizacja modułu wyzwalaczy i terenu. Tworzone w ten sposób mapy będą bardziej złożone, a sam proces ich kreacji ulegnie skróceniu. Natomiast dzięki sekcji Salon Gier ich publikacja i ocena zostanie uproszczona.

Część z zapowiedzianych zmian udostępniona zostanie jeszcze przed oficjalną premierą StarCraft II: Heart of the Swarm. Posiadacze Wings of Liberty będą mogli zasmakować nadchodzącej z dodatkiem rewolucji wraz z aktualizacją 2.0.

Źródło:
"moir" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję