Sims 2

Sims 2
Sztab VVeteranów
Tytu³: Sims 2
Producent: Maxis
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: sim
Premiera Pl:2004-09-17
Premiera ¦wiat:
Ocena
czytelników 74 G£OSUJ
OCENA
REDAKCJI 85% procent
G³osuj na tê grê!

EA chcia³o usun±æ wypró¿nianie z The Sims, a Simlish to be³kot - kulisy produkcji The Sims 2

Jake Simpson, bêd±cy jedn± z osób pracuj±cych nad The Sims 2, podzieli³ siê ciekawostkami na temat kulisów produkcji.
The Sims 2 trafi³o na rynek prawie 17 lat temu i nadal cieszy siê uznaniem w¶ród fanów serii. Mimo i¿ od premiery gry up³ynê³o wiele czasu, mamy okazjê zapoznaæ siê z wieloma szczegó³ami zwi±zanymi z jej powstawaniem. Jake Simpson pracuj±cy nad kultowym tytu³em na stanowisku g³ównego in¿yniera ds. symulacji i narzêdzi, podzieli³ siê ostatnio zakulisowymi ciekawostkami odno¶nie produkcji. Dowiedzieæ siê z nich mo¿na miêdzy innymi jak dzia³a jêzyk Simlish i dlaczego w grze nie ma trójk±tów mi³osnych. Poznali¶my tak¿e historiê o tym, ¿e EA chcia³o, aby w koñcowym produkcie nie znalaz³a siê mechanika oddawania moczu.

Jak wspomina Simpson, przy produkcji The Sims 2 starano siê komunikowaæ wszystko w taki sposób, by unikaæ u¿ywania s³ów. W zwi±zku z tym wiele mechanik ostatecznie nie trafi³o do gry. Przyk³adem podanym przez dewelopera by³ system przekazywania wspomnieñ, w którym to sim móg³ opisywaæ innym wydarzenia, które widzia³. Jednocze¶nie jako ¶wiadek danej sytuacji postaæ mog³a zareagowaæ ¶miechem. Pomys³ ten zosta³ zarzucony, poniewa¿ twórcy mieli problem z tym, jak jasno zakomunikowaæ powód rozbawienia danego bohatera.

Równie¿ sama geneza Simlish wywodzi siê w³a¶nie z ograniczeñ u¿ywania s³ów. Twórcy chcieli bowiem unikn±æ w ten sposób problemów z ró¿nymi wersjami jêzykowymi. Wed³ug Simpsona do tworzenia tego jêzyka zaproszono 8 osób, kt
óre ogl±da³y animacje simów i wydawa³y przy tym d¼wiêki. Dlatego te¿ jest to „be³kot” i dopatrywanie siê w nim jakichkolwiek zasad gramatycznych nie ma najmniejszego sensu.

Co trzeba przyznaæ, przy produkcji The Sims 2 kierowano siê specyficzn± logik±. Simpson w swoich wypowiedziach wspomina, ¿e pod koniec cyklu produkcyjnego dopisa³ do listy b³êdów brak opcji zaproszenia do bara-bara trzeciej osoby. Producentka wykonawcza Lucy Bradshaw stwierdzi³a jednak, ¿e bug nie zostanie naprawiony, ze wzglêdu na brak wystarczaj±cej ilo¶ci czasu na wykonanie odpowiedniej animacji.

Kwesti± sporn± sta³a siê sprawa obecno¶ci w grze mechaniki oddawania moczu. EA od pocz±tku nie za bardzo podoba³a siê ta opcja, a mo¿liwo¶æ awarii pêcherza i popuszczenia na pod³ogê wydawa³a siê wydawcy „do¶æ obrzydliwa”. Obecno¶æ toalet w grze uratowa³ artyku³ opublikowany w New York Times po¶wiêcony wypró¿nianiu siê. Will Wright pocz±tkowo by³ bowiem sk³onny przystaæ na pro¶by Electronic Arts. Po zobaczeniu wspominanego tekstu, który potwierdza³ przewidziane przez niego dane, uzna³ jednak, ¿e „³azienki musz± zostaæ”.

¬ród³o:
"aadamus" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
25.02.2019 | tenshi_chan » Najlepsza wersja Simsów. Szczególnie jako Complete
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
wiêcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILO¦Æ RECENZJI - ¦REDNIA OCENA - % wiêcej recenzji dodaj recenzjê