Red Orchestra 2: Bohaterowie Stalingradu
Sztab VVeteranów
Tytuł: Red Orchestra 2: Bohaterowie Stalingradu
Producent: Tripwire Interactive
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: FPS
Premiera Pl:2011-09-13
Premiera Świat:
Tytuł: Red Orchestra 2: Bohaterowie Stalingradu
Producent: Tripwire Interactive
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: FPS
Premiera Pl:2011-09-13
Premiera Świat:
Władca Pierścieni w rękach Embracer Group, zakupowe szaleństwo wydawcy
Najważniejszy zakup dotyczy praw do tworzenia adaptacji najpopularniejszych dzieł J.R.R. Tolkiena. Embracer podpisał umowę, na mocy której przejmie Middle-earth Enterprises wraz ze wszystkimi prawami do tworzenia adaptacji Władcy Pierścieni i Hobbita oraz udzielania na nie licencji innym firmom, jak również niesprecyzowanych w chwili transakcji dodatkowych utworów z tej marki autoryzowanych przez fundację Tolkien Estate oraz wydawnictwo Harper Collins.
Uzyskane prawa pozwolą grupie Embracer na niczym nieskrępowane tworzenie osadzonych w Śródziemiu gier wideo, planszówek i filmów. Koncern będzie mógł także produkować różnorodne gadżety, a nawet otwierać parki rozrywki.
W ramach transakcji Embracer nie będzie musiał uzyskiwać licencji na te adaptacje i przedsięwzięcia. Wprost przeciwnie – każdy, kto będzie chciał opracować np. nowe gry czy filmy, będzie musiał uzyskać licencję od nowego właściciela Middle-earth Enterprises.
Udzielone przed tą transakcją licencje (np. na gry The Lord of the Rings: Gollum, The Lord of the Rings: Return to Moria czy The Lord of the Rings: Heroes of Middle-earth) pozostaną ważne.
Embracer ma już spore doświadczenie w pracach z tą marką. W skład grupy wchodzi firma Asmodee Group, która przez ostatnie dwie dekady
wydała kilkanaście gier stołowych (planszówek i karcianek) zainspirowanych twórczością Tolkiena.
Koncern nie zadowolił się jednak tylko przejęciem Middle-earth Enterprises. Równocześnie ogłoszono podpisanie umów, na mocy których grupa wkrótce stanie się właścicielem:
* studia Tripwire Interactive, czyli autorów serii Red Orchestra i Rising Storm oraz cyklu Killing Floor;
* zespołu Tuxedo Labs, znanego z Teardown;
* firmy Limited Sun Games, zajmującej się produkcją limitowanych wydań pudełkowych popularnych gier cyfrowych;
* firmy Singtrix, specjalizującej się w oprogramowaniu związanym z przetwarzaniem dźwięku, wykorzystywanym m.in. w grach, karaoke i innych branżach rozrywkowych.
Grupa Embracer przejęła również jedną dodatkową firmę związaną z grami pecetowymi i konsolowymi, której nazwa nie została jednak na razie ujawniona z powodów biznesowych.
Warto na koniec dodać, że Embracer niedawno informował, że w ciągu najbliższych lat zamierza przejąć kilkadziesiąt kolejnych studiów, więc dzisiejsze rewelacje nie oznaczają końca zakupowego szaleństwa grupy.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Autor: Klemens
Uzyskane prawa pozwolą grupie Embracer na niczym nieskrępowane tworzenie osadzonych w Śródziemiu gier wideo, planszówek i filmów. Koncern będzie mógł także produkować różnorodne gadżety, a nawet otwierać parki rozrywki.
W ramach transakcji Embracer nie będzie musiał uzyskiwać licencji na te adaptacje i przedsięwzięcia. Wprost przeciwnie – każdy, kto będzie chciał opracować np. nowe gry czy filmy, będzie musiał uzyskać licencję od nowego właściciela Middle-earth Enterprises.
Udzielone przed tą transakcją licencje (np. na gry The Lord of the Rings: Gollum, The Lord of the Rings: Return to Moria czy The Lord of the Rings: Heroes of Middle-earth) pozostaną ważne.
Embracer ma już spore doświadczenie w pracach z tą marką. W skład grupy wchodzi firma Asmodee Group, która przez ostatnie dwie dekady
Koncern nie zadowolił się jednak tylko przejęciem Middle-earth Enterprises. Równocześnie ogłoszono podpisanie umów, na mocy których grupa wkrótce stanie się właścicielem:
* studia Tripwire Interactive, czyli autorów serii Red Orchestra i Rising Storm oraz cyklu Killing Floor;
* zespołu Tuxedo Labs, znanego z Teardown;
* firmy Limited Sun Games, zajmującej się produkcją limitowanych wydań pudełkowych popularnych gier cyfrowych;
* firmy Singtrix, specjalizującej się w oprogramowaniu związanym z przetwarzaniem dźwięku, wykorzystywanym m.in. w grach, karaoke i innych branżach rozrywkowych.
Grupa Embracer przejęła również jedną dodatkową firmę związaną z grami pecetowymi i konsolowymi, której nazwa nie została jednak na razie ujawniona z powodów biznesowych.
Warto na koniec dodać, że Embracer niedawno informował, że w ciągu najbliższych lat zamierza przejąć kilkadziesiąt kolejnych studiów, więc dzisiejsze rewelacje nie oznaczają końca zakupowego szaleństwa grupy.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Autor: Klemens