Mount and Blade 2: Bannerlord

Mount and Blade 2: Bannerlord
Sztab VVeteranów
Tytuł: Mount and Blade 2: Bannerlord
Producent: TaleWorlds
Dystrybutor: Koch Media Poland
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2022-10-25
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 55% procent
Głosuj na tę grę!

Twórcy Mount & Blade 2 podsumowują rok w Early Accessie; wersja 1.0 jeszcze w tym roku

Odpowiedzialne za Mount & Blade II: Bannerlord studio TaleWorlds podsumowało zmiany, które zostały wprowadzone do gry w ciągu roku jej obecności w Early Accessie.
Jeśli graliście w Bannerlorda w okolicy premiery w Early Accessie to wiecie, że tytuł posiadał liczne mniejsze i większe usterki. Już wtedy można było spędzić przy nim dziesiątki godzin i czerpać masę frajdy z wielkich, krwawych bitew, które – jeśli zwyciężyliśmy – przybliżały nasze królestwo do panowania w świecie Calradii. Zarówno twórcy, jak i gracze zdawali sobie jednak sprawę, że średniowieczny sandbox może być dużo, dużo lepszy. Ci pierwsi wzięli się za pracę, ci drudzy natomiast – za zgłaszanie swoich sugestii. W efekcie Mount & Blade 2 dostał kilkadziesiąt aktualizacji, które usprawniły wiele aspektów produkcji.

Deweloperzy z TaleWorlds dość szczegółowo opisali wszystkie zmiany w komunikacie zamieszczonym na Steamie. Jeśli nie macie jednak czasu lub ochoty na tak długą lekturę, a ciekawi Was, co i w jaki sposób w Bannerlordzie poprawiono, możecie zapoznać się z poniższą listą, która powinna dać Wam wyobrażenie o dokonanych poprawkach.

Lista najważniejszych zmian w Mount & Blade II:
* poprawiono wydajność i stabilność gry, dzięki czemu bitwy z udziałem 1000 żołnierzy wyświetlają się 47-50 klatkach na sekundę (początkowo było to 27-30 fps);
* sztuczna inteligencja NPC-ów w czasie walki zależy teraz od ich umiejętności władania bronią, a nie – jak na początku – od poziomu postaci, co oznacza, że doskonały zarządca czy chirurg nie stanie się automatycznie niepokonanym, strategicznym geniuszem;
* zmodernizowano również skrypty SI odpowiedzialne ze kwestie taktyczne i przynależność wojaków do poszczególnych formacji;
* oblężenia miast i zamków wzbogacono o możliwość grabieży, co oznacza, że napadając na dany gród możemy go splądrować, zniszczyć lub okazać mu łaskę – co więcej, twórcy obiecują w dalszym ciągu pracować nad ulepszeniem tego elementu gry;
* wprowadzono możliwość wyboru towarzyszy, z którymi zaatakujemy kryjówkę bandytów;
* dodano liczne skróty w menu (np. pozwalające przenosić całe stosy przedmiotów) i zmniejszono ilość ruchów, jakie musi wykonać gracz, aby porozmawiać z mieszkańcami wiosek, zamków i miast;
* zwiększono czytelność świata gry – powiadomienia o mających miejsce wydarzeniach wyświetlają się teraz bezpośrednio w interfejsie, a cele wykonywanych zadań są wyraźnie oznaczane;
* dodano pozbawiony wątku fabularnego moduł piaskownicy, tryb fotograficz
ny oraz możliwość ucieczki z więzienia;
* zrównoważono ceny towarów na rynku i poprawiono balans ekwipunku;
* zmniejszono nagrody przyznawane za zwycięstwo w turniejach, co w połączeniu z możliwością stawiania na własną wygraną pozwalało zbyt szybko i łatwo się wzbogacić, zaburzając tym samym ekonomię gry;
* dodano wiele zadań pobocznych i usprawniono system zarządzania więźniami;
* wprowadzono nowy sposób rozwoju postaci – nasz bohater zdobywa kolejne poziomy nie za ulepszanie umiejętności (jak było na początku), tylko po zgromadzeniu odpowiedniej liczby punktów doświadczenia;
* te ostatnie są teraz przyznawane za znacznie więcej czynności niż kiedyś, ale twórcy zamierzają jeszcze poprawić ten element;
* naprawiono znaczną część perków, które nie działały w momencie premiery gry w Early Accessie – w tej chwili możecie skorzystać z ponad 300, a część z nich posiada podwójny efekt;
* ponadto system walki został ulepszony m.in. o automatyczne blokowanie ataków, możliwość przypisywania kapitanów do poszczególnych formacji i wiwatowanie;
* dodano więcej opcji dialogowych i bardziej rozbudowany kreator postaci;
* wprowadzono dodatkowych członków rodziny i klanu gracza, który teraz może wydawać im bezpośrednie rozkazy;
* dowódcy klanów biorą obecnie większy niż kiedyś udział w w polityce naszego królestwa i dyplomacji;
* umożliwiono szkolenie starszych dzieci naszego bohatera poprzez rozwijanie ich umiejętności edukacji;
* znacząco skrócono czasy ładowania, zmniejszono rozmiar zapisów gry o 80%, a dzięki optymalizacji strumieniowania tekstur jej rozmiar na dysku zmalał o około 10 GB.

To oczywiście nie wszystkie zmiany, jakie zaszły w Bannerlordzie na przestrzeni ostatniego roku – wydaje mi się jednak, że nie ominąłem nic szczególnie ważnego. Deweloperzy chcą doprowadzić swoje dzieło do stanu, który zadowoliłby wszystkich graczy, więc wciąż możecie spodziewać się regularnych aktualizacji. Twórcy obiecali, że będę pracować nad grą dopóki nie wydobędą z niej pełnego potencjału. Może to oznaczać, że nie uda im się wydać wersji 1.0 Mount & Blade II w zapowiedzianym terminie, ale licznym fanom produkcji nie powinno to przeszkadzać.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję