Mount and Blade 2: Bannerlord

Mount and Blade 2: Bannerlord
Sztab VVeteranów
Tytuł: Mount and Blade 2: Bannerlord
Producent: TaleWorlds
Dystrybutor: Koch Media Poland
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2022-10-25
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 55% procent
Głosuj na tę grę!

Mount and Blade 2: Bannerlord - Auto Resolve irytuje graczy

Mount & Blade II: Bannerlord od studia TaleWorlds, czyli jedna z głośniejszych premier tego roku, nie traci na popularności i grają w nią tysiące osób.
Przy takiej liczbie użytkowników twórcy muszą liczyć się również ze sporą dozą krytyki, szczególnie że tytuł jest wciąż we wczesnym dostępie. Jednym z aspektów produkcji, który irytuje społeczność jest problem z automatycznym rozwiązywaniem bitew. Opcja ta często generuje znacznie więcej strat niż powinna, co jest szczególnie widoczne, gdy walczymy zaprawioną w boju armią przeciwko grupce bandytów.

Jednym ze skrajnych, choć zdecydowanie nieodosobnionych przypadków, jest sytuacja zaprezentowana przez użytkownika Reddita o nicku HectorTheAllmighty. Armia 39 zaprawionych w boju wojowników w starciu z jednym bandytą (1 lvl) poniosła straty. Śmierć dotknęła wysokopoziomową (6 lvl) jednostkę konną. Gracze Bannerlorda z pewnością zdają sobie sprawę, że nie jest łatwo taką wyszkolić, a każda strata tego typu jest dotkliwa.

W Internecie można znaleźć o wiele więcej przykładów skrajnie nieudanego rozwiązywania automatycznych konfliktów w Mount & Blade 2, w których w walce z kilkoma niskopoziomowymi przeciwnikami giną doświadczeni żołnierze. Jedną z ofiar niesprawiedliwego systemu Auto Resolve jest The-_Nox, który podzielił się screeenem z gry.

Użytkownicy nie kryją swojego niezadowolenia.

j1ffster: I to zawsze spotyka wysokopoziomowe jednostki. Chodzi mi o to, że byłbym jedynie nieco zdenerw
owany tracąc kilku rekrutów w walce z 6 szabrownikami, podczas gdy sam mam 100 żołnierzy, jednak to zawsze muszą być ciężkozbrojni konni łucznicy lub pancerna konnica.


Ifaptopokemon: Nie przeszkadzałoby mi, gdyby automatyczne potyczki kończyły się śmiercią jednego, czy dwóch rekrutów tu i tam, ale to, że tracę elitarne 5- i 6-poziomowe jednostki w armii liczącej ponad 200 ludzi i moimi umiejętnościami taktycznymi na poziomie 100… nigdy więcej nie użyję tej opcji.

Wieloletni fani serii jednak z pewnością nie są zdziwieni takim stanem rzeczy, gdyż problem ten istnieje już od poprzednich odsłon cyklu. Podobne rozważania miały miejsce chociażby przy Mount & Blade: Warband, gdzie niezmodowana wersja gry również borykała się z tym samym problemem. Na pytanie: czy można użyć systemu automatycznego rozstrzygania bitew na swoją korzyść, użytkownik Reddita o nicku Soyuz_ on odpowiedział już 5 lat temu:

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA nie.

Zdaniem niektórych członków społeczności jest to celowy zabieg twórców, którzy starają się spowolnić postęp gracza i zmusić go do brania udziału w bitwach osobiście.

Źródło:
"Czaruś" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję