Mount and Blade 2: Bannerlord

Mount and Blade 2: Bannerlord
Sztab VVeteranów
Tytuł: Mount and Blade 2: Bannerlord
Producent: TaleWorlds
Dystrybutor: Koch Media Poland
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:2022-10-25
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 55% procent
Głosuj na tę grę!

Bannerlord - odkryto skąd się biorą chciwi władcy

Mount & Blade II: Bannerlord wzbudza równie wielkie zainteresowanie, co kontrowersje. Jedną z zapalnych kwestii w grze jest zdobywanie przez graczy lenna.
Bardzo często ciężko wypracowane przez nich zwycięstwa w oblężeniach są niedoceniane przez królów, a prawa do zarządzania ziemiami są oddawane komuś innemu, nierzadko samemu władcy. Dodatkowo gracze często nie znajdują się nawet na liście kandydatów do tytułu. Chciwość królów z Bannerlorda tłumaczy użytkownik forum TaleWorlds o nicku Bannerman Man.

Gracze Bannerlorda wiedzą, że po zdobyciu zamku bądź miasta wybieranych jest 3 lordów, na których można głosować w celu wytypowania tego, który przejmie kontrolę nad lennem. Pomimo że fani domyślali się niektórych zasad rządzących tą mechaniką, dokładny system jej działania nie był znany – do tej pory. Bannerman Man postanowił poszperać nieco w kodzie gry i natrafił na kilka linijek, które przykuły jego uwagę. Na ich podstawie stworzył wzór, który wyjaśnia zasady dotyczące tego, jak typowani są kandydaci.

Okazuje się, że szanse na trafienie na listę zależą od współczynnika „merit”, czyli zasługi i składa się na niego wiele zmiennych:

* Clan tier – to poziom naszego klanu.
* Total clan strength – siła klanu, wliczane są w to jednostki (łącznie z podległymi oddziałami dowodzonymi przez NPC) oraz garnizony i milicja w już posiadanych lennach, bez karawan oraz grup chłopów.
* No fief Bonus - dodatek za brak lenna – 30.
* Capturer Bonus - bonus za zdobycie miasta/zamku, który wynosi 50, jednak jest on liczony tylko wtedy, jeżeli było się przywódcą grupy atakującej. Czyli w przypadku, jeżeli braliśmy udział w oblężeniu i szturmie, a nie przewodziliśmy mu, to ten dodatek wciąż będzie stanowił 0.
* Ruler bonus – król ma zawsze lepiej, dlatego też na start członek rządzącego klanu otrzymuje bonus 100.
* Value of captured fief – wartość lenna, kt
óra jest obliczana na podstawie dobrobytu w nim samym i w okolicznych wioskach, a także jego kultury i bliskości do danego kraju (dlatego też dla różnych państw to samo lenno może mieć inną wartość).
* Total value od all clan’s fiefs – całkowita wartość posiadanych przez klan zamków i miast (obliczana jak wyżej).
* Distance factor – odległość od innych (maksymalnie 2 najbliższych) lenn klanu, w przypadku, jeżeli dany ród nie ma żadnych włości, wtedy ten czynnik przyjmuje wartość 1.

Patrząc na powyższe, nic dziwnego, że to władca najczęściej znajduje się wśród proponowanych do objęcia kontroli nad lennem. Dostaje on bonus za bycie królem, przeważnie ma również najliczniejszy garnizon. Ponadto zaraz po zdobyciu włości trafia ona pod skrzydła rodu rządzącego (jeszcze przed głosowaniem), co sprawia, że w jego przypadku skraca się znacznie dystans pomiędzy najbliższymi osadami kontrolowanymi przez klan. Wydaje się to być mechaniką co najmniej niesprawiedliwą.

Niestety Bannerman Man nie przyglądał się temu, czym kierują się inni lordowie podczas ostatecznego wybierania władcy miasta. Sugeruje jednak, że tutaj również kluczową rolę ma czynnik zasługi, a także, jak można się domyśleć, relacje z innymi klanami.

Praca użytkownika nie poszła jednak na marne. Problem niesprawiedliwego bonusu dla władcy z tytułu odległości włości został dzisiaj skierowany do deweloperów. Kto wie, może odniosą się do niego już w najbliższym patchu. Oczywiście bardziej niecierpliwi mogą uciec się do poszukania odpowiednich modów, jednym z takich jest Less Greedy Rulers, który ma hamować zachłanność władców.

Źródło:
"Czaruś" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję