League of Legends
Sztab VVeteranów
Tytuł: League of Legends
Producent: Riot Games
Dystrybutor:
Gatunek: Strategiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Tytuł: League of Legends
Producent: Riot Games
Dystrybutor:
Gatunek: Strategiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Ten błąd jest w LoL-u od 4 lat i uprzykrza życie jednemu championowi
Użytkownik Naerlyn na forum Reddit podzielił się swoimi spostrzeżeniami odnośnie błędu umiejętności pasywnej postaci Rumble’a. Glitch pozostawał niezauważony od patcha 7.12, czyli od ponad 4 lat.
Opis „pasywki” Rumble’a brzmi następująco:
Każde rzucone przez Rumble'a zaklęcie nagrzewa go. Kiedy osiągnie 50% nagrzania, wchodzi w Stan Nagrzania, co zapewnia jego podstawowym umiejętnościom dodatkowe efekty. Kiedy osiągnie 100% nagrzania, Przegrzewa się, zyskując premię do prędkości ataku i zadając dodatkowe obrażenia podstawowymi atakami. W tym stanie Rumble nie może jednak rzucać zaklęć.
Ciepło generowane przez tego bohatera powinno spadać po 4 sekundach od użycia umiejętności, jednak jak forumowicz udowodnił, ta wartość zamiast prawidłowych 4 sekund, waha się pomiędzy 4,3s. a 5,6s.
Co to oznacza w praktyce? W dużym skrócie: Rumble ma więcej czasu na użycie umiejętności zanim zacznie spadać jego ciepło, co pozwala mu na częstsze korzystanie z Przegrzania, w którym zadaje dodatkowe obrażenia od podstawowych ataków. Jest to szczególnie przydatne w początkowej fazie gry w dżungli - pozwala to na szybsze i efektywniejsze zdobywanie poziomów. Z drugiej strony, jest to spora niedogodność dla tych, którzy decydują się grać Rumblem w górnej
alei - podczas Przegrzania nie można korzystać z umiejętności, co może powodować problemy, o czym pisze wspomniany użytkownik:
Dam jasny przykład tego, że błąd jest szkodliwy (górna aleja). Sytuacja, która przytrafiła mi się wiele razy - zostałem zaatakowany, mając 80% nagrzania. Chcę się odwrócić, ale mogę użyć tylko dwóch z moich trzech umiejętności. Muszę więc biec, aż moja temperatura spadnie do 70%, a wtedy mogę użyć Q, E, W [umiejętności castowane tymi klawiszami - dop. red.]. Ale zamiast przetrwać 4s zanim będę mógł walczyć, muszę przetrwać od 4.3 do 5.6 sekundy. Jeśli jestem w stanie przeżyć tylko 5 sekund, to losowość zadecyduje o tym, czy przeżyję i ucieknę, czy zginę (podczas gdy gdyby nie ten problem, zawsze mógłbym się odwrócić po 4 sekundach) - pisze Naerlyn.
Problem nadmiernego przegrzewania się Rumble’a zostanie rozwiązany, jednak nie w taki sposób, jak można by było się tego spodziewać - zamiast usunąć błąd, deweloperzy postanowili zwiększyć czas odnowienia jednej z umiejętności na tyle, by zapobiec nadmiernemu nagrzewaniu się championa. Zmiana ma nadejść w nadchodzącym patchu 11.13.
Źródło:
"Qskan" - GRY-OnLine
Autor: Klemens
Opis „pasywki” Rumble’a brzmi następująco:
Każde rzucone przez Rumble'a zaklęcie nagrzewa go. Kiedy osiągnie 50% nagrzania, wchodzi w Stan Nagrzania, co zapewnia jego podstawowym umiejętnościom dodatkowe efekty. Kiedy osiągnie 100% nagrzania, Przegrzewa się, zyskując premię do prędkości ataku i zadając dodatkowe obrażenia podstawowymi atakami. W tym stanie Rumble nie może jednak rzucać zaklęć.
Ciepło generowane przez tego bohatera powinno spadać po 4 sekundach od użycia umiejętności, jednak jak forumowicz udowodnił, ta wartość zamiast prawidłowych 4 sekund, waha się pomiędzy 4,3s. a 5,6s.
Co to oznacza w praktyce? W dużym skrócie: Rumble ma więcej czasu na użycie umiejętności zanim zacznie spadać jego ciepło, co pozwala mu na częstsze korzystanie z Przegrzania, w którym zadaje dodatkowe obrażenia od podstawowych ataków. Jest to szczególnie przydatne w początkowej fazie gry w dżungli - pozwala to na szybsze i efektywniejsze zdobywanie poziomów. Z drugiej strony, jest to spora niedogodność dla tych, którzy decydują się grać Rumblem w górnej
Dam jasny przykład tego, że błąd jest szkodliwy (górna aleja). Sytuacja, która przytrafiła mi się wiele razy - zostałem zaatakowany, mając 80% nagrzania. Chcę się odwrócić, ale mogę użyć tylko dwóch z moich trzech umiejętności. Muszę więc biec, aż moja temperatura spadnie do 70%, a wtedy mogę użyć Q, E, W [umiejętności castowane tymi klawiszami - dop. red.]. Ale zamiast przetrwać 4s zanim będę mógł walczyć, muszę przetrwać od 4.3 do 5.6 sekundy. Jeśli jestem w stanie przeżyć tylko 5 sekund, to losowość zadecyduje o tym, czy przeżyję i ucieknę, czy zginę (podczas gdy gdyby nie ten problem, zawsze mógłbym się odwrócić po 4 sekundach) - pisze Naerlyn.
Problem nadmiernego przegrzewania się Rumble’a zostanie rozwiązany, jednak nie w taki sposób, jak można by było się tego spodziewać - zamiast usunąć błąd, deweloperzy postanowili zwiększyć czas odnowienia jednej z umiejętności na tyle, by zapobiec nadmiernemu nagrzewaniu się championa. Zmiana ma nadejść w nadchodzącym patchu 11.13.
Źródło:
"Qskan" - GRY-OnLine
Autor: Klemens