Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V
Sztab VVeteranów
Tytuł: Grand Theft Auto V
Producent: Rockstar Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: gra akcji
Premiera Pl:2015-04-14
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Wielki sukces kasyna w GTA 5. Gry F2P na PC i konsolach łapią zadyszkę

Grupa analityczna SuperData zamieściła raport dotyczący dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier w lipcu.
Sektor ten ma za sobą kolejny udany miesiąc, o czym świadczy wzrost przychodów o 5% w skali roku, z 8,56 miliarda dolarów do 9,02 miliarda dolarów. Uwzględnia to zarówno sprzedaż cyfrową, jak i mikropłatności oraz płatne subskrypcje. Jednak tym razem mikrotransakcje wypadły nieco gorzej, przynajmniej w darmowych produkcjach na konsole i komputery osobiste. Raport wspomina bowiem, że 14-procentowy wzrost na urządzeniach mobilnych z roku na rok zrównoważył spadek na platformach stacjonarnych. To z kolei wynikało głównie z kiepskich wyników gier korzystających z modelu biznesowego free-to-play, które zarobiły o połowę mniej niż w lipcu 2018 roku.

Jeśli chodzi o najlepiej zarabiające tytuły, na PC nie było większych przetasowań. League of Legends, Dungeon Fighter Online oraz Fantasy Westward Journey Online II ponownie zajęły miejsca na podium, aczkolwiek tym razem dzieło Riot Games dało się wyprzedzić produkcji studia SoftMax. Na konsolach dotychczasowi liderzy musieli ustąpić przed Grand Theft Auto V, a ściślej sieciowym modułem Grand Theft Auto Online. Otwarcie kasyna w piątej odsłonie cyklu GTA pozwoliło grze zarobić w lipcu 69 milionów dolarów. Tym samym tytuł Rockstara ma za sobą najlepszy miesiąc od czasu premiery.

Powiodło się także Nintendo, bo aż dwie produkcje japońskiego koncernu trafiły na lipcową listę. Pierwszy to debiutujące pod koniec czerwca Super Mario Maker 2, które do 30 lipc
a rozeszło się w prawie 2,5 miliona egzemplarzy. Drugi to nowa odsłona serii taktycznych RPG Fire Emblem. Ta zdołała dobić do 800 tysięcy sprzedanych kopii w dystrybucji cyfrowej, co zapewniło jej trzecie miejsce w zestawieniu. Jest to o tyle imponujące, że Fire Emblem: Three Houses zadebiutowało dopiero 26 lipca, a więc zdołało pobić większość rywali w zaledwie pięć dni. Jednocześnie był to najlepszy debiut cyfrowy w historii cyklu.

Względny sukces odniosły także produkcje battle royale. Apex Legends zarobiło dwukrotnie więcej niż w czerwcu (37 milionów dolarów), a sprzedaż Playerunknown’s Battlegrounds zwiększyła się o ponad milion kopii. Nie zmienia to faktu, że obie produkcje poradziły sobie nieco gorzej niż poprzednio. Zwłaszcza drugi sezon produkcji Respawn Entertainment nie dorównał pierwszemu pakietowi zawartości z marca, który przyniósł dwukrotnie większy przychód.

Zaskoczeń nie przynosi też zestawienie najlepiej zarabiających gier mobilnych. Honour of Kings utrzymało pozycję lidera, a tuż za nim ponownie uplasowało się Pokemon GO. Produkcji studia Niantic z pewnością pomogły obchody trzeciej rocznicy premiery, zachęcające graczy do aktywniejszej zabawy z mobilnymi Pokemonami kolejnymi wydarzeniami.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję