Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V
Sztab VVeteranów
Tytuł: Grand Theft Auto V
Producent: Rockstar Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: gra akcji
Premiera Pl:2015-04-14
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Raport Take-Two Interactive - 70 mln egzemplarzy GTA V w sklepach

Firma Take-Two Interactive opublikowała raport finansowy za drugi kwartał roku podatkowego 2017 (okres od 1 lipca do 30 września bieżącego roku) oraz zorganizowała konferencję z inwestorami.
Dzięki temu dowiedzieliśmy się kilku interesujących rzeczy. Przede wszystkim wyjawiono, że Grand Theft Auto V nie traci na popularności i do sklepów powędrowało już 70 milionów egzemplarzy produkcji. Oznacza to, że od maja bieżącego roku do sprzedawców trafiło kolejnych pięć milionów sztuk. Tytuł pierwotnie zadebiutował w 2013 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Rok później pojawił się na PlayStation 4 i Xboksie One, a kwietniu 2015 roku na PC-tach. Hit Rockstara nie jest już więc świeży, ale mimo to cały czas rozchodzi się jak ciepłe bułeczki. Z pewnością na tak dobrą kondycję gry wpływa sieciowy moduł Grand Theft Auto Online. Deweloper dba o jego stały rozwój i tylko w ostatnim czasie ukazały się aktualizacje Bikers i Cunning Stunts.

Powodów do zadowolenia dostarcza nie tylko Grand Theft Auto V, ale także inne produkcje. Dobry rezultat zanotowało Sid Meier's Civilization VI. Co prawda, wydawca nie zdradził dokładnych wyników sprzedaży, ale według serwisu Steam Spy gra znalazła już około miliona nabywców. Ponadto cała seria rozeszła się w nakładzie 37
milionów egzemplarzy. Świetnie poradziła sobie Mafia III, o czym piszemy w następnym newsie. Doskonały rezultat zanotowało również NBA 2K17, trafiając do sprzedawców w liczbie 4,5 milionów egzemplarzy.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że cykl Carnival Games przekroczył liczbę 9 milionów sprzedanych kopii, a mobilne WWE SuperCard zostało pobrane ponad 11 milionów razy.

Wszystko to przełożyło się na dobre wyniki finansowe firmy. W porównaniu do drugiego kwartału 2016 roku podatkowego zanotowano 21% wzrost przychodu z 347 do 420 milionów dolarów, choć zysk zmalał z 54,7 do 36,4 milionów dolarów. Z kolei przychód z cyfrowej dystrybucji wzrósł o 14%, do poziomu około 231 milionów dolarów. Co ciekawe, aż 56% tej sumy pochodzi nie z zakupu cyfrowych wersji gier, a z płatności wewnątrz nich (wirtualna waluta, DLC itd.).

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję