Civilization VI

Civilization VI
Sztab VVeteranów
Tytuł: Civilization VI
Producent: Firaxis Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2016-10-21
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 55 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 70% procent
Głosuj na tę grę!

AI w Civilization 6 ma obsesję na punkcie nauki w wyniku nieudanej aktualizacji

Od pewnego czasu sztuczna inteligencja w turowej strategii Sid Meier's Civilization VI zachowuje się bardzo dziwnie.
Gracze zauważyli obsesyjną wręcz skłonność AI do priorytetyzowania postępu naukowego kosztem innych sfer rozwoju państw. Fani wreszcie odkryli, co jest tego powodem – okazuje się, że odpowiada za to skromna zmiana w jednym z plików, wprowadzona przez aktualizację.

Graczom sporo czasu zajęło odkrycie, co dokładnie jest nie tak ze sztuczną inteligencją. Dopiero niedawno znaleźli powód tych problemów. Okazuje się, że w pliku Victories.xml zwiększono wartość znaczenia nauki dla AI do 150%. Wskaźnik pozostaje aktywny przez wszystkie fazy rozgrywki. W rezultacie kompletnie przyćmione zostały inne elementy ważne dla państw, takie jak złoto czy wiara.

Z tymi zmianami AI nie rozwija prawidłowo swoich wojsk, przez co traci początkowe bonusy i m
a duże problemy z odzyskaniem zdolności wojennej w późniejszych fazach, jak również staje się łatwym celem dla barbarzyńców. Wielcy naukowcy są błyskawicznie rozchwytywani przez nacje kierowane przez sztuczną inteligencję, a wydatki na naukę są tak duże, że nie mogą pomagać innym krajom w przypadkach katastrof.

Zmiana ta została wprowadzona na tyle niedbale, że nawet rozwój naukowy nie przebiega właściwie, pomimo tego jak ważna stała się ta sfera dla AI. Sztuczna inteligencja inwestuje bowiem jak szalona w jedne dziedziny, a zapomina na długi czas o innych.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję