Candy Crush Saga

Candy Crush Saga
Sztab VVeteranów
Tytuł: Candy Crush Saga
Producent: King
Dystrybutor:
Gatunek: Logiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 65% procent
Głosuj na tę grę!

9 milionów osób spędza ponad 3 godziny dziennie w Candy Crush Saga

Alex Dale, starszy wicedyrektor firmy King, stanął przed powołaną przez brytyjską Izbę Gmin komisją badającą uzależniające technologie.
Przedstawiciel należącego do Activision Blizzard przedsiębiorstwa poinformował zgromadzonych posłów, że z 270 milionów osób grających w Candy Crush Saga, 3,4% (ok. 9,2 miliona osób) spędza w produkcji od trzech do sześciu godzin dziennie, a 0,16% (ok. 432 tysiące osób) gra dłużej niż sześć godzin na dobę.

Dale twierdzi, że aplikacja nie ma właściwości uzależniających. Długi czas, który użytkownicy spędzają przy tytule wynika z tego, że grupą docelową Candy Crush Saga są osoby starsze, często na emeryturze bądź rekonwalescencji, posiadające znacznie więcej wolnego czasu niż młodsi gracze.

Przedstawiciel firmy King nie uważa również, aby znajdujące się w produkcji mikrotransakcje żerowały na osobach nieposiadających samokontroli. Twierdzi, że przeciwnicy mikropłatności w celu potwierdzenia swoich tez często powołują się na wyrwane z kontekstu skrajne przypadki. Jako przykład przytoczył historię osoby, która w ciągu jednego dnia wydała w Candy Crush Saga 2600 dolarów (ok. 9700 zł) na złote sztabki (walutę premium). To dużo, jak na jedną dobę, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że zakupu dokonano podczas atrakcyjnej wyprzedaży, a kupująca je osoba aktywnie wykorzystywała nabytą walutę przez siedem kolejnych miesięcy, to suma ta nie robi już takiego wrażenia.

Damian Collins, członek Izby Gmin, zapytał Dale'a, czy <
i>King czuje się zobowiązany do zainterweniowania, gdy widzi, że któryś z graczy zostawia w Candy Crush Saga zbyt dużo pieniędzy. Przedstawiciel firmy odparł, że w początkowym okresie istnienia produkcji wysyłano do osób, które wydały ponad 250 dolarów tygodniowo e-maile ostrzegawcze. Użytkownicy odpowiadali z reguły, że są świadomi tego, ile wydali oraz że gdyby nie było ich na to stać, to by nie grali w tego typu tytuły. Z wysyłania wiadomości zrezygnowano, ponieważ większość graczy uznawała je za natarczywe.

W świetle przyjęcia nowej wersji Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób przez Światową Organizację Zdrowia, w której uzależnienie od gier zostało umieszczone jako jedna z przypadłości, Alex Dale zapewnił, że firma raz jeszcze przemyśli swoje podejście w kwestii osób wydających zbyt dużo. Zaznacza jednak, że spośród 270 milionów graczy, tylko 2-3 osoby miesięcznie skarżą się obsłudze klienta na to, że Candy Crush Saga kosztowało ich zbyt dużo czasu lub pieniędzy. Według kolegi Dale'a, również uczestniczącego w przesłuchaniu, w ciągu ostatnich 18 miesięcy w Wielkiej Brytanii odnotowano tylko jeden przypadek zablokowania konta w grze na prośbę użytkownika.

Źródło:
"Frozen" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję