Settlers II: 10-lecie

Settlers II: 10-lecie
Sztab VVeteranów
Tytuł: Settlers II: 10-lecie
Producent: Blue Byte Software
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-10-27
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Ocena
czytelników 77 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 90% procent
Głosuj na tę grę!

Wywiad z Thomasem Friedmannem - twórcą gry Settlers II: 10th Anniversary

bgcolor="#748D6D">

























W grze Settlers II występowały cztery różne rasy, teraz zaś ich liczba została zredukowana do trzech – co się stało z Wikingami?



Krótka odpowiedź brzmi: czwarta rasa pochłonęłaby mnóstwo czasu i środków na opracowanie, zaimplementowanie i przetestowanie, czasu który woleliśmy poświęcić na doprowadzenie do perfekcji gry oferującej trzy rasy.



Dłuższa odpowiedź brzmi: Każda z opracowanych przez nas ras liczy 25 typów osadników, każdy zaś z nich jest w pełni animowany przy wykonywaniu swej pracy, ponadto 31 rodzajów animowanych budynków. Szczerze mówiąc musieliśmy myśleć nad tym, ile czasu nam zajmie opracowanie poszczególnych elementów, a następnie przedsykutować tą kwestię z naszym partnerem z Ubisoftu. Zgodnie uznaliśmy, że więcej sensu będzie miało opracowanie „tylko” trzech ras, ale cyzelując je już do perfekcji.

Prawda jest taka, że 10 lat temu miałeś do czynienia z niższą rozdzielczością, znacznie mniejszą mocą obliczeniową, gra była w pełni ulokowana w dwuwymiarowym środowisku i potrzebne były znacznie mniejsze „zasoby ludzkie” do stworzenia względnie „prostych” artworków prezentujących modele poszczególnych elementów. Teraz zaś dysponujemy enginem oferującym znakomicie wyglądającą grafikę, ukazującym najmniejsze detale – takoż musieliśmy być pewni, że owe detale wyglądają naprawdę dobrze.




bgcolor="#748D6D">
























/> A teraz nieco bardziej zabawne pytanie, tylko proszę nie nazywać mnie seksistą;) Czy ortodoksyjny strateg nabędzie grę Settlers II: 10th Anniversary dla siebie, swej żony, czy też dziecka?



Dla wszystkich:). Dziecko będzie bawiło się przednio po prostu budując wioskę i patrząc, jak wszystko się dzieje – osadnicy są śliczni, wszystko jest pięknie animowane, a duża różnorodność budynków i surowców zapewni mu z pewnością godziny zabawy. Odnośnie żon – cóż, są różne typy żeńskich graczy. Jedne po prostu lubią budować i patrzeć, jak wszystko się rozwija, podczas gdy inne jak najbardziej lubują się w rywalizacji. Tak więc powiem, iż Twój ortodoks będzie czerpał olbrzymią przyjemność rozwijając swą gospodarkę i wojsko, starając się robić to na tyle szybko, by zapobiec powtórnemu zwycięstwu swej małżonki:-)



Tym razem sprawdzę, czy Wy nie jesteście seksistami;) Otóż we wszystkich poprzednich odsłonach osadniczego cyklu mieliśmy do czynienia z jednopłciowymi( zazwyczaj męskimi) populacjami – czy zmieni się to teraz?;) Jeśli nie – dlaczego?;)



Masz rację – dotychczas osadnicy zawsze byli mężczyznami. Oczywiście nasi fani to spostrzegli i ciągle nas pytali: „A gdzie są kobiety?” Tak więc postanowiliśmy coś z tym zrobić – nasi podopieczni w końcu odkrywają, że coś im zaginęło – i postanawiają to znaleźć. W Twe ręce powierzony zostaje los rzymskiego oficera, który pragnie odnaleźć te tajemniczo zaginione kobiety.:-)



Brzmi intrygująco!:) Dziękuję za wywiad!



Cała przyjemność po mojej stronie! Mam nadzieję, iż gra się spodoba!






Pragnę podziękować panu Davidowi Skreinerowi za pomoc udzieloną mi przy przeprowadzaniu tego wywiadu.



Wszystkich zauroczonych załączonymi screenami zachęcam zaś do pobrania ekskluzywnej galerii o rozmiarze 6,32 Mb.







E-mail autora: Piotr "Klemens" Kociubiński





Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję