Stranger

Stranger
Sztab VVeteranów
Tytuł: Stranger
Producent: Fireglow
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2008-02-08
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 60 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Stranger

Studio Fireglow jest znane wszystkim szanującym się strategom głównie z powodu wyśmienitej strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike (aktualnie czekamy na część trzecią serii). W międzyczasie jednak uzdolnieni programiści postanowili oderwać się od tematu II wojny światowej i zajęli się czymś zupełnie odmiennym czyli krainami fantasy. Efektem tych eksperymentów jest nadchodzący Stranger. Czy i tym razem przyjdzie nam będzie zagrać w hit sezonu? Czym nas zaskoczy najnowsza pozycja twórców, notabene kultowego już w niektórych kręgach Sudden Strike’a? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie kilka linijek dalej…
stranger-2400-1.jpg 1Jak już wspomniałem tym razem przeniesiemy się do wspaniałych, fantastycznych krain, w których istnieją dwa światy – świat ludzi oraz podziemie zamieszkiwane przez najczarniejsze kreatury na ziemi. Oczywiście nie obejdzie się bez zaciętej walki na śmierć i życie, ale nie będę o tym truć, bo tą bajkę znają chyba wszyscy. Autorzy jednak zapewniają, że fabuła jest ekscytująca i całą prawdę odkrywamy dopiero pod koniec rozgrywki, jest ona jednak owiana tajemnicą, więc zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

Podczas rozgrywki mamy do swojej dyspozycji kilku bohaterów, których będziemy szkolić do perfekcji, ponieważ to oni są najcenniejsi na polu bitwy. To dzięki nim będziemy mogli przedrzeć się przez watahy wrogów ponosząc zaledwie małe straty. Oczywiście prócz tego będziemy mogli nająć najemników, a także kupić żołnierzy za zgromadzone kosztowności. System rozgrywki przypomina bardzo Sudden Strike, ponieważ nie będziemy tu wznosić budowli. Twórcy przygotowali dla nas kilkadziesiąt ogromnych poziomów gdzie na początku każdego dostajemy małe wojsko, odrobinę surowców oraz naszych herosów.

Warto również dodać, że w Stranger dużą rolę będzie odgrywać taktyka. Tutaj nie id
zie się na oślep w sam środek pola walki, ponieważ przewaga liczebna przeciwnika zmiecie nas z powierzchni ziemi w zaledwie kilka chwil. Nie przejmujcie się jednak zbytnio, gdyż inteligencja wroga pozostawia wiele do życzenia. Nawet gdy nasz mini oddział natrafi na jedną, małą kreaturkę to ta rzuci się jak szalona do boju po czym niechybnie zginie. Nie chcę narzekać na tytuł już w fazach zapowiedzi, ale można by było nad tym odrobinę popracować.
Innowacją natomiast jest fakt, że tym razem naszą główną bronią nie będzie kupa mięsa armatniego czy też najnowsza technologia. Tutaj bowiem liczy się magia. To właśnie dzięki spektakularnym czarom bez problemu przejdziemy przez hordy wrogów ponosząc praktycznie zerowe straty. Czarować mogą natomiast jedynie bohaterowie, więc warto o nich dbać. Oczywiście z poczatku nasze zaklęcia nie są zbyt groźne, aczkolwiek z upływem czasu nasze moce zwiększają się, a efekty magiczne zapierają dech w piersiach…

…Niestety tylko one. W kwestii oprawy graficznej Stranger nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym. Owszem, grafika nie razi oczu, postacie są ładne, a jak już wspomniałem czary zadziwiająco dobre, ale pod kątem ogólnym oprawa graficzna wypada dosyć słabo.
<stranger-2400-2.jpg 2br /> Rozmyte tekstury i pojawiające się piksele przy maksymalnym przybliżeniu są w dzisiejszych czasach niewyobrażalne. Na szczęście na razie są dostępne wyłącznie zdjęcia z wersji alfa, więc bardzo możliwym jest, że grafika ulegnie diametralnej zmianie.

Całkiem odwrotna sytuacja jest natomiast z muzyką. Symfoniczna, przygnebiająca, wspaniała – to najlepsze określenia jakich można użyc opisując muzykę, która świetnie współgra z tajemniczym, kłębistym klimatem gry. Dźwięki zmieniają się adekwatnie do tego co widzimy na ekranie, a całość brzmi naprawdę pięknie.

Gra trochę przestarzałą oprawę graficzną nadrabia wspaniałym klimatem utrzymanym w stylistyce klasycznego fantasy oraz długością rozgrywki. Autorzy oddają pod nasze nosy kilkadziesiąt naszpikowanym niebezpieczeństwem wrogów co razem daje kilkadziesiąt godzin interesującej rozrywki.

Stranger zapowiada się na grę całkiem inną niż dotychczasowe pozycje wydawane przez studio Fireglow. Oczywiścia inna nie znaczy gorsza. Tytuł ten może okazać się totalną klapą, a może okazać się całkiem dobrą pozycją strategiczną. Czary, potwory i kompania militarna do dyspozycji to to czego potrzeba do życia każdemu szanującemu się graczowi, tak więc jest na co czekać.

Autor: MAO
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję