Sims 2

Sims 2
Sztab VVeteranów
Tytuł: Sims 2
Producent: Maxis
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: sim
Premiera Pl:2004-09-17
Premiera Świat:
Autor: 87
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 85% procent
Głosuj na tę grę!
Sims 2

NARODZINY, WIEK MŁODZIEŃCZY, STAROŚĆ

Największą i najlepszą chyba zmianą jest wprowadzenie w życie Simów prawdziwego czasu. Sequel pozwoli naszemu Simowi przejść przez całe życie zaczynając od narodzin (matka wyjeżdża do szpitala na poród i wraca po kilku dniach), raczkowania, pierwszego kroku, pięciolatka, nastolatka przechodząc w dorosłe życie. Nasz podopieczny będąc dzieckiem bawi się, stawia pierwsze kroki w nauce i poznaje otaczający go świat. Gdy dorasta staje się bardziej poważny, nie kręcą już go zabawki czy lalki - w "starych" Simach często bywało na odwrót. W końcu poznaje - o ile dobrze pójdzieJ - dziewczynę, zakochuje się i prosi ją o rękę. Zakłada rodzinę i znów rodzą się dzieci. Ale tym razem każdy Sim będzie miał indywidualne cechy charakteru, usposobienia i wyglądu, które po nim odziedziczy je dziecko będąc mieszanką "genów" ojca i matki. Jeśli ci byli np. pracowici, dziecko będzie również pracowite. Ale na wieku dorosłości nie kończy się życie rodziców. Czas robi swoje i z upływem lat Sim będzie się starzał. W końcu przejdzie meno/andropauzę i stanie się zmęczonym życiem i powolnym starcem. Jeśli jego dzieci będą miały potomstwo starzec będzie miał wnuki a więc będzie dziadkiem. Przy dobrym odżywianiu i diecie dożyje i może prawnuków. Szybkość upływu czasu nie została jeszcze ustalona ale na pewno będzie go wystarczająco dużo aby "zaliczyć" w/w punkty. Dla ludzi wrażliwych, którzy nie chcą tracić Simów opcję starzenia się będzie można wyłączyć. Ale czas, jak to w życiu bywa, nie dotyczy tylko ludzi. Swoje "lata" będą także miały przedmioty, które po pewnym czasie będą np. skrzypieć ze starości albo zakurzą się jak na przykład kanapa. Takie antyki staną się niewygodne dla Simów i trzeba będzie je odremontować albo wymienić na nowe. W grze zaistnieje również kalendarz. Będą wszystkie dni tygodnia, wszystkie miesiące i pory roku. Kalendarz będzie nam przypominał o ważnych dniach np. raz do roku o czyichś urodzinach. Jeśli dni tygodnia to także weekend a to natomiast łączy się z dniami wolnymi od szkoły i pracy.

KAŻDA AKCJA WYWOŁUJE REAKCJĘ...

Druga część przyniesie ze sobą jeszcze jedną nowość. Od teraz każde działanie w życiu Sima będzie miało swoje skutki w przyszłości. Dla przykładu: jeżeli nasz ulubieniec będzie się racjonalnie odżywiał i regularnie ćwiczył wyrośnie z niego wysportowany, przystojny facet. Jeżeli natomiast będzie się obijał i obżerał słodyczami to będzie gruby. Lecz będzie żądał zmiany swojego wyglądu bo który człowiek nie chciałby być piękny i powabny. Trochę ćwiczeń i dietki i grubasek będzie chudł. Ważną rzeczą jest także nauka w latach młodzieńczych. Jeśli nie "wbijemy" dziecku odpowiedniej wiedzy do głowy będzie miał problemy w szkole a w starszych latach trudniej będzie mu nadrobić zaległości. Wszystko to wpłynie na tzw. "wynik życia". Do szczęścia wystarczy Simowi odrobina rozrywki, dobra praca, przeciętna chociażby sylwetka, kilku znajomych no i oczywiście ładny dom. Tylko tyle i aż tyle. Jeśli natomiast pasek ten będzie pokazywał nieszczęście naszym zadaniem będzie poprawienie życia "wirtualnego człowieczka".




Sims 2 154619,1

Tajne laboratorium;)


O SZTUCZNEJ INTELIGENCJI I REAKCJACH SIMÓW

Jak to zwykle bywa sztuczna inteligencja wraz z kolejnymi częściami jest poprawiana. W The Sims 2 AI będzie świetna. Simy na różne rzeczy będą reagowały bardzo mądrze i realistycznie. Gdy rodzinę odwiedzą znajomi radość członków rodziny będzie inna niżeli odwiedzi ich babcia, za którą czekano z utęsknieniem. Nasi kochani będą bardziej otwarci dla przyjaciół a jeszcze cieplejsi dla swoich żon. Jak już wspomniałem będą czuły respekt do piorunów a ich obecne uczucia będzie zdradzała rewelacyjna mimika twarzy. Reakcje Simów na różne rzeczy będą niesamowite. Gdy mieszkańcy Simlandu zażartują, będą się śmiać, gdy będą cierpieć, popłaczą się itd. AI będzie na tyle poprawiona, że denerwujące nas "zawieszanie się" Simów w przejściu zostanie zlikwidowane. Gdy podczas sprzątania przy muzyce rozkażemy mu wyłączyć muzykę, nasz "chowaniec" wykona to polecenie po czym dokończy wcześnie wykonywaną pracę - w tym wypadku sprzątanie.

CO TU DUŻO MOWIĆ...

Niestety The Sims 2 nie zaoferuje nam wychowywania żadnych zwierzaków ani wyjazdu na wakacje. Maxis nie przeczy, że nie zrobi dodatków do drugiej części a więc możemy być prawie pewni, że nie skończy się na zwykłym mieszkaniu w domu na jednym osiedlu. Przy takiej rewelacji jaka się szykuje niestety komputer przeciętnego gracza może nie "wytrzymać" sprzętowo. Ale kto wie... może i tutaj producenci zadbają o wszystkich graczy. Co tu dużo mówić.... czeka nas kolejny podbój świata, kolejny bestseller z pozoru o banalnej fabule aczkolwiek bardzo wyjątkowej. Premiera gry nie jest jeszcze wyznaczona ale produkt zawita na półkach sklepowych na pewno w pierwszym kwartale 2004 roku.

Kapitan SIMON
drsimon@xl.wp.pl



Autor: 87
<< poprzednia | 1 | 2
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
25.02.2019 | tenshi_chan » Najlepsza wersja Simsów. Szczególnie jako Complete
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję