Kainga

Kainga
Sztab VVeteranów
Tytuł: Kainga
Producent: Erik Rempen
Dystrybutor: Green Man Gaming Publishing
Gatunek: sim
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: tenshi_chan
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Kainga

Kainga to powstający city builder roguelike, polegający na przyjmowaniu zadań w siedzibie głównej, z której przenosimy się w wybrane przez nas miejsce na mapie, gdzie zbudujemy osadę. Mapki są malutkie, ale też losowo generowane. Mamy na nich konkretny cel, zazwyczaj, aby coś zbudować. Oczywiście, aby to osiągnąć potrzebujemy wynaleźć łańcuch innych technologii i trochę zasobów.
builder-powstajacy-w-bolach-23836-1.jpg 1jednak jest dość kosztowny, bo nasz myśliciel - jedyny taki jakby naukowiec, który odkrywa różne rzeczy - może się skupić jedynie za pewną walutę. Dostajemy jej trochę na początku, natomiast jest jej niewystarczająco. Żeby zdobyć więcej musimy spełniać prośby o dostarczenie surowców innego ludu, który wyląduje z nami na mapie. Łatwo jest się więc zablokować wykupując to, co nie pomoże nam spełnić próśb innych mieszkańców.

Z kolei zbiórka zasobów jest dość mozolna jeśli nie podwoimy liczbę naszych mieszkańców, a żeby to zrobić trzeba zapewnić im tez jakieś warunki do życia.

Warto mimo wszystko o nich myśleć bo odpowiednio wyposażeni mogą albo dla nas walczyć z potworami, albo je wręcz oswajać i równie sprawnie pracować.

Wszystko jest więc tutaj ze sobą połączone i po coś. Naszym zadaniem jest nie dop
rowadzić do śmierci wszystkich i powolutku budować tą społeczność, by wypełnić zadanie.

Grafika otoczenia nie odstrasza, choć postaci już owszem... Ok, zabieg artystyczny, którego nie rozumiem, wstawił do trójwymiarowego świata postaci 2D, ale widać że ktoś narysował je w Paincie. Mam nadzieję, że zostaną podmienione w dniu premiery gry.

Oczywiście nie o grafikę tu chodzi, a o zasady. Twórca zmusza nas do strategicznego myślenia, aby spełnić postawiony przed nami losowy cel, w drodze do którego łatwo się zablokować, jeśli siądziemy do gry bezmyślnie i będziemy budować wszystko to co możemy tu i teraz.

Zasady gry ogólnie brzmią jak coś, co może mieć dużą regrywalność, ale ciężko stwierdzić to w tym momencie. Niestety jeszcze sporo pracy przed deweloperami. Gra jest aktualnie w becie, a pełna jest bugów wręcz uniemożliwiających rozgrbuilder-powstajacy-w-bolach-23836-2.jpg 2ywkę. Screeny wyglądają zachęcająco, natomiast niemożliwe jest dotrwać do takiego momentu gry, by zbudować choćby tyle, ile jest na owych zrzutach. Nieśmiało wiec stwierdzę, że widzę tu potencjał, ale przed developerami jeszcze dużo pracy.

Zbugowane jest zbieranie materiałów. Więc jeśli skończą nam się te dostępne w okolicy, to jesteśmy uziemieni. Nie działa też zaznaczanie jednostek. Tzn. działa, ale x metrów dalej, więc możemy zapomnieć o szybkim reagowaniu na atak, a technologie sugerują również możliwe pożary...

Można zgadywać ewentualne położenie, ale jest to uciążliwe. Tak samo fakt, że nie działają żadne ustawienia zmieniające rozdzielczość ekranu i wiele innych. Nie wiem więc co będzie produktem końcowym. Gra w końcu nie miała jeszcze premiery, więc ciężko przewidzieć jak zostanie poprowadzona. Miejmy nadzieję, że nie zostanie porzucona, a gameplay pozbawiony wad bugów okaże się niezły.

Autor: tenshi_chan
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję