Heroes of Might and Magic V

Heroes of Might and Magic V
Sztab VVeteranów
Tytuł: Heroes of Might and Magic V
Producent: Nival Interactive
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-06-08
Premiera Świat:
Autor: 5915
Ocena
czytelników 83 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 95% procent
Głosuj na tę grę!
Heroes of Might and Magic V

Heroes of Might and Magic V - zapowiedź

„Z Wielkiej Pustki wyłania się Smok Ładu i daje życie Smokom Żywiołów, razem ze Smokiem Ładu powstaje Smok Chaosu – jako równowaga i przeciwieństwo wszystkiemu co istnieje. Smok Chaosu daje początek Demonom, niektórzy powiadają, że uczynił tak z zazdrości, by wypaczyć to, czego sam nie potrafił stworzyć. Demony zostały stworzone na przekór Starożytnym, prastarym i pierwotnym rasom, które zaistniały dzięki Smokom Żywiołów. Czasy Mityczne to czasy wojen Smoków, Ład przeciwko Chaosowi, walki toczą się na wszystkich płaszczyznach rzeczywistości... Smok Chaosu i jego poplecznicy zostają uwięzieni w innym wymiarze stworzonym wokół jądra planety. Smok Ładu, wyczerpany i osłabiony grzebie sam siebie na Księżycu, by odpocząć i zregenerować siły. Bliźniacze Smoki powoli są zapominane, a ich miejsce zastępują Smoki Żywiołów.”

I tak narodziła się piąta część Heroes of Might and Magic. Seria ta od dawna gościła w sercach wszystkich miłośników strategii turowych. Parę dni temu graczom podano przystawkę w postaci garści informacji oraz paru obrazków z kolejnej części tej właśnie gry. Niestety, poczekać będziemy musieli aż do drugiego kwartału 2006 roku na kiedy to zapowiedziana jest premiera tego właśnie tytułu.

Heroes of Might and Magic V 171032,1
Odwieczna walka.


W przeciwieństwie do poprzednich części, najnowsza firmowana będzie przez Ubisoft, a wykonana przez Nival Interactive - twórców między innymi gry Etherlords 2. Jak zapowiadają autorzy, przyjdzie nam ponownie poczuć klimat znany z pierwszych części Magii i Miecza, porzucając lekko tolkienowską część czwartą.

Zmiany na lepsze

Pierwszą widoczną zmianą jest, a jakże, oprawa graficzna. Od teraz nasi bohaterowie poruszają się w pełni trójwymiarowym otoczeniu. Nie sposób przejść obojętnie obok obrazków z gry - kolorowe, odwzorowane z bardzo wieloma detalami krainy zdają się żyć własnym życiem; rycerze, demony i archaniołowie władający świętymi mieczami dopełniają obrazu świata magii. Jednocześnie jednak (co ważne) autorzy zapewniają o niskich wymaganiach sprzętowych gry dzięki zastosowaniu zaawansowanego mechanizmu skalowania detali.

W sumie dostępnych ma być nieco mniej niż 130 jednostek, limit ten, ma zostać jednak zwiększony w zapowiedzianym już dodatku. Powrócono także do starego i sprawdzonego trybu budowy do sześciu jednostek w zamku, wraz z możliwością dalszego polepszania każdej z nich. Reasumując co czeka nas w cześci piątej:

  • w pełni trójwymiarowa grafika
  • opcja „zoom” na mapie miasta i mapie przygód
  • ścieżka dźwiękowa stworzona przez Roba Kinga i Paula Romeo
  • 6 kampanii po 5 odcinków, razem 30 misji
  • pozostaje rozgrywka turowa, ale pojawi się opcja dynamicznej rozgrywki potyczek
  • różne tryby multiplayer, wliczając LAN, Internet, Hotseat i nowy Ghost Mode (pozwala na śledzenie poczynań komputera)
  • 6 typów miast: Academy, Dungeon, Haven, Inferno, Necropolis i Sylvan
  • powrót do systemu znanego z HoMM III, bohaterowie będą biernie uczestniczyć w walkach, jednak niektóre klasy bohaterów będą mogły czynnie uczestniczyć w bitwie
  • armie poruszające się po mapie przygód będą zostawiać ślad po sobie, po jakimś czasie ślad taki znika wielkość pola bitwy będzie zależała od wielkości armii biorących udział w potyczce
  • edytor map (wliczając w to edytor kampanii i generator map losowych)
  • karawany nie zostaną zlikwidowane
  • każde z miast będzie miało siedem jednostek z możliwością ich ulepszenia
  • jednostki tradycyjnie będą pojawiać się co tydzień tak jak w przypadku HoMM III
  • schemat podziemi na mapie zostanie zachowany
  • poziom umiejętności bohatera będzie liczył trzy poziomy: Podstawowy. Zaawansowany, Mistrzowski
  • mgła wojny zostanie zastąpiona zaciemnieniem tak jak w przypadku HoMM III
  • siatka podczas bitwy będzie się składała z kwadratów a nie hexów
  • oddziały nie będą mogły samodzielnie przemieszczać się bez bohaterów
  • gra będzie zawierać ok 100 istot, 200 umiejętności i 40 czarów
  • pojawią się zupełnie nowi bohaterowie jak i kilku znanych z poprzednich odsłon
  • każda rasa będzie miała swe bóstwo smoka: Elrath Smok Światła (Haven); Urgash Smok Chaosu (Inferno); Sylath Smok Powietrza (Academy); Asha Smok Ładu (Necropolis); Malassa Smok Ciemności (Dungeon); Sylanna Smok Ziemi (Sylvan);
  • magia zostanie podzielona na cztery szkoły: Magia Ciemności, Magia Światła, Magia Tworzenia, Magia Destrukcji

    Heroes of Might and Magic V - zapowiedź

  • | 1 | 2 | 3 | następna >>
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    05.08.2010 | blazejco12345 » Grałę w tą grę. Jest to nie złą gra strategiczna.K
    31.07.2008 | danil77 » Grałem w nią ,to jest nawet niezła gierka.Miło wsp
    03.06.2008 | gema34 » Boże ludzie się opamiętajcie Heroes V to jest g***
    23.10.2007 | Mikiss » Ups... to miała być mini-recenzja. :P
    22.10.2007 | Mikiss » Od zawsze lubiłem serię Heroes (zwłaszcza czwórkę
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję