Heroes of Might and Magic V
Sztab VVeteranów
Tytuł: Heroes of Might and Magic V
Producent: Nival Interactive
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-06-08
Premiera Świat:
Autor: 5915
Tytuł: Heroes of Might and Magic V
Producent: Nival Interactive
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-06-08
Premiera Świat:
Autor: 5915
Heroes of Might and Magic V | ||||||||
Miasta
W piątej części HoMM będziemy mieć do dyspozycji 6 miast Każde miasto szkolić będzie adeptów w określonej dyscyplinie i tak: 1. Academy - Czarodziej 2. Dungeon - Czarnoksiężnik 3. Haven - Rycerz 4. Inferno - Lord Chaosu 5. Nekropolis - Necromanta 6. Sylvan - Zwiadowca Każde z miast będzie miało również właściwe sobie jednostki, budynki, magię. Poniżej przedstawiłem pokrótce charakterystykę każdego z miast: ACADEMY Charakterystyka: Społeczeństwo: Czarodzieje, Magowie Przypisane kolory: szafranowy i złoty Bóstwa: Sylath – Smok Powietrza, Czarodzieje nie traktują jednak Smoków jako bóstwa tylko jako potężne istoty. Wierzą, że wiedza i mądrość dadzą im moce podobne, jakie mają Smoki Filozofia: „Bez Bogów, bez Mistrzów. Wiedza to Potęga, Potęga to wolność.” Wszechświat to zagadka, która trzeba rozwiązać. Królestwo: Srebrne Miasta Stolica: Al – Safir, Kopuła Niebios Symbole: Krzyż Wiedzy, Srebrna Gwiazda Opis: Czarodzieje z zamku Academy to dumni poszukiwacze wiedzy i władcy naturalnego porządku. Społeczeństwo jest oddane wiedzy i mądrości. Magowie spędzają swe życie studiując i opisując okultystyczne obrzędy oraz dochodząc jak i czemu mogą służyć. Senat Czarodziei, zwany Kręgiem Dziewięciu, włada Srebrnymi Miastami, jednak każde z miast mniej lub bardziej jest niezależne od Senatu i częściowo ma wolną rękę, co do swoich poczynań. Mieszkańcy, którzy nie są uzdolnieni magicznie, traktowani są jako obywatele drugiej kategorii. Tylko umiejętności magiczne otworzą drogę do studiów na magicznych uczelniach. Magia nauczana jest w akademiach, nad którą sprawują pieczę potężni Czarodzieje. Akademie to prawie święte miejsca i od tego gdzie adepci pobierają nauki zależy też jak zdobywają wiedzę, czego się nauczą i jaką rolę będą pełnić w społeczeństwie. Czarodzieje tak kierują nauką i Magami w Akademiach, by poszczególne z nich zawzięcie ze sobą rywalizowały, wyłaniając najlepszych adeptów. Czarodzieje mają pieczę nad społeczeństwem i każdą inna istotą, czy to żywą, czy przywołaną magicznie. DUNGEON Charakterystyka: Społeczeństwo: Mroczne Elfy Przypisane kolory: czarny i purpurowy Bóstwa: Malassa – Smok Ciemności, strażnik sekretów Filozofia: Rządzimy cieniami, a kiedyś cienie będą rządzić wszystkim Królestwo: Ygg – Chal, Głębia Stolica: Kanos, Labirynt Cieni Symbole: Wąż, Beznamiętna Maska Opis: Mroczne Elfy są renegatami z zamku Sylvan, którzy dawno temu zawarli pakt z tajemniczym Bezimiennym. W rezultacie Mroczne Elfy czczą Smoka Ciemności, strażnika sekretów. Społeczeństwo zamku Dungeon zbudowane jest wokół spisków, plotek, zdrad i okultyzmu. Każde poszczególne miasto rządzone jest przez klan, któremu przewodniczy Najwyższa Kapłanka. To właśnie kobiety w społeczeństwie Mrocznych Elfów są płcią dominującą we wszystkich aspektach: religijnym, politycznym i militarnym. Elfy nie wychowują dzieci, ale posyłają je do świątyń, gdzie od najmłodszych lat uczą się sztuki przetrwania. W czasach pokoju Elfy z Głębi spiskują przeciwko sobie nawzajem, ale kiedy zbliża się wojna i czasy zawieruchy, wszystkie klany jednoczą się pod wspólnym sztandarem. Jednostki zamku Dungeon są bardzo uzdolnione i wytrzymałe, nawet te z niskich poziomów. Na nieszczęście dla Mrocznych Elfów, wszystkie oddziały są drogie, dlatego każda strata w szeregach jest dla nich bolesnym ciosem.
HAVEN Charakterystyka: Społeczeństwo: Ludzie Przypisane kolory: błękitny, biały i złoty Bóstwa: Elrath – Smok Światłości i jego słudzy Aniołowie Filozofia: Prawo i porządek zamiast dobra i litości Królestwo: Imperium Świętego Gryfa Stolica: Talonguard Symbole: Święte Słońce, Gryf Opis: Imperium Świętego Gryfa jest najsilniejszą frakcją w świecie Ashan. To królestwo średniowiecznych rycerzy i mnichów mających dostęp do Magii Światłości. Imperium wybrało na swój symbol Gryfa. Te oswojone stworzenia powszechnie używane są jako wierzchowce lub jednostki szybkiego zwiadu. Na polu bitwy jednostki zamku Haven znane są z niezwykłej wytrzymałości i polegają raczej na brutalnej sile niż delikatnej sztuce magii. Bohaterowie będą doskonalić swe umiejętności, by żelazna pięść Imperium Świętego Gryfa skuteczniej miażdżyła wrogów. INFERNO Charakterystyka: Społeczeństwo: Demony, Lordowie Chaosu Przypisane kolory: czerwony i czarny Bóstwa: Urgash – Smok Ciemności Filozofia: Siła jest racją. Podbijaj, plądruj i niszcz słabszych, oddaj się przyjemnościom, rozsiewaj anarchię, zepsucie i chaos. Zniewol praworządnych. Królestwo: Sheogh – Więzienie Ognia Stolica: Ur – Hekal, Brama Płonącego Serca Symbole: Ouroboros (wąż pożerający własny ogon), Heksagram Opis: Demony to chciwe potwory, które gdyby mogły spopieliłyby cały świat, tylko po to, by patrzeć jak płonie. Od wieków te potwory dążą do podbicia całego Ashan. Na szczęście dla zwykłych śmiertelników, Demony uwięzione są w Piekle (inny wymiar rzeczywistości, stworzony wokół jądra planety) i nie mogą istnieć zbyt długo poza swym wymiarem. Jednak czasem zostają wezwane przez potężnych Czarodziei, czasem udaje im się kogoś opętać, wtedy nie obowiązują ich żadne limity przebywania wśród śmiertelników. Na polu bitwy armie Inferno słyną ze swej brutalności i okrucieństwa. Oddziały Inferno spieszą do każdej potyczki, podczas gdy istoty dysponujące zdolnościami magicznymi, zakłócają przebieg rzeczywistości przywołując furię Ognia Piekielnego, która miażdży wrogów. Bohaterowie czasem czynnie biorą udział w bitwach, ale częściej ciskają czarami w szeregi przeciwników.
NEKROPOLIS Charakterystyka: Społeczeństwo: Nekromanci, Nieumarli Przypisane kolory: czarny i toksyczny zielony Bóstwa: Asha – Smok Ładu Filozofia: „Ogarnij próżność”. Fascynacja śmiercią i fanatyczne oddanie się ideom Nekromancji Królestwo: Nekromanci to sekretne społeczeństwo, żyjące w cieniu Academy i Haven Stolica: [Nieznana] Symbole: Pajęcza Matka Opis: Nekromanci to odłam Czarodziei, którzy poświęcili swe życie studiom Magii Śmierci, by stać się nieśmiertelnymi. Potrafią kontrolować duchy umarłych i ożywiać zwłoki. Wierzą, że przyjemności są tylko zmysłowe i w związku z tym, każda przyjemność wiedzie w końcu do bólu i cierpienia... Rozwiązaniem jest poddanie się objęciom śmierci, która idealnie pozbawia zmysłów a co za tym idzie bólu egzystencji. Nekromanci wierzą w nieskończone i niezmienne życie. Kilkusetletni przedstawiciele Nekromantów stali się Wampirami, wiecznie młodzi, piękni i potężni, jednak tak samo czuli jak kamienne posągi. Podczas bitwy oddziały Necropolis są słabsze od swych żywych przeciwników. Jednak ich rekrutacja jest stosunkowo tańsza, ponieważ są mniej zależni od źródeł materialnych. Dlatego Nieumarli zawsze dążą do tego, by mieć nad przeciwnikiem sporą przewagę liczebną. Są także odporni na morale: śmierci nie może zależeć, nie można ich zmotywować czy zmrozić strachem. Czary umysłu i trucizny również nie mają na nich wpływu. SYLVAN Charakterystyka: Społeczeństwo: Elfy Przypisane kolory: zielony i brązowy Bóstwa: Sylanna – Smok Ziemi, Matka Natura Filozofia: „Chyży jak wiatr, łaskawi jak potok, silni jak wodospad, mądrzy jak dąb... Zjednoczeni w Naturze. Żyj i pozwól żyć... W harmonii” Królestwo: Irollan, Leśny Labirynt Stolica: Shatagua, Nowa Zieleń Symbole: Pióro, Runa Opis: Elfy to wdzięczne i spokojne istoty żyjące w ścisłej symbiozie z Naturą. Czują obrzydzenie do wszelkich maszyn i miast, starają się trzymać starożytnych dróg i sprzymierzają się z innymi bardzo rzadko. Ich społeczeństwo zbudowane jest wokół kilku najstarszych i najbardziej doświadczonych Elfów. Niespotykana zgodność z Naturą i z samymi sobą powoduje, że Elfy to bardzo zjednoczona frakcja. Heroes of Might and Magic V - zapowiedź
|
| << poprzednia | 1 | 2 | 3 | następna >>
| |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 |
blazejco12345 »
Grałę w tą grę. Jest to nie złą gra strategiczna.K
więcej komentarzy
dodaj komentarz