Field Ops

Field Ops
Sztab VVeteranów
Tytuł: Field Ops
Producent: Digital Reality
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: RTS/FPS
Premiera Pl:2006-12-08
Premiera Świat:
Autor: 4561
Ocena
czytelników 63 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Field Ops

Field Ops - zapowiedź



Zastanów się co cię irytuje w typowej strategii czasu rzeczywistego. A teraz co najbardziej ci się nie podoba w grze FPS. Czy zauważasz jakąś korelację?

Często bywało tak, że grając w jakiegoś RTSa wyrywałem sobie włosy z głowy gdy przegrywałem tylko dlatego, że moi podwładni ustawiali się tak, a nie inaczej mimo moich usilnych próśb wyrażanych myszką. Marzyłem wtedy, by móc wcielić się w danego żołnierza i pokierować jego krokami dokładnie tak, jak bym sobie tego życzył, przykładowo wskoczyć do kubła na śmieci celem uniknięcia wrogiego ognia.

Field Ops 222819,1


Dokładnie odwrotna sytuacja miała miejsce gdy grałem w grę FPS. Często przegrywałem tylko dlatego, że moi koledzy zamiast mi pomóc, po prostu stali z tyłu. Chciałem móc wtedy stać się wszechmocnym bogiem, który nakaże im odpowiedni ruch, a w razie oporów z ich strony, móc się pierwszoplanowo wcielić w kolegę.

Do tej pory problemy te rozwiązywano podnosząc zdolności sztucznej inteligencji (szumne hasła o kryciu się za przeszkodami, inteligentnym wykonywaniu rozkazów, czy też motto serii Call of Duty „na wojnie nikt nie walczy sam”). Najczęściej kończyło się na rozczarowaniu, a nasi komputerowi chłopcy zazwyczaj w krytycznych momentach robili co chcieli i niekoniecznie było to czego rozumny człowiek mógłby oczekiwać.

Field Ops 222834,1


Na horyzoncie rośnie jednak coraz bardziej gra Field Ops. Ma ona szansę stać się prekursorem nowego gatunku gier, który może zostać niedługo okrzyknięty hitem (choć wcale nie musi). Producent nazywa go „strzelanką strategii czasu rzeczywistego” i faktycznie ta nazwa bodaj najlepiej oddaje konsolidację FPS i RTS w tej grze.

Motywem przewodnim gry jest globalna walka z terroryzmem, do celów której gracz otrzyma te wszystkie „fajne zabawki” czyli m.in. Hummery, BWP, śmigłowce, pontony i całą gamę ręcznych broni. Oczywiście żołnierze będą się dzielić na klasy odpowiednio do pełnionych funkcji, na przykład piechotę przeciwpancerną, szturmową itp. Wszystko to ma na celu jak najbardziej oddać charakter współczesnej wojny z przeciwnikiem którego nie widać, bez jednolitego frontu i czarno-białego systemu wartościowania, albo vice-versa, bowiem wcielić będzie się można też w tę drugą, terrorystyczną stronę. Wtedy gracz walczy z wojskami najpotężniejszych mocarstw dysponujących najnowocześniejszymi technologiami, lecz związanymi tradycją i humanitaryzmem.

Field Ops 222855,1


Zamiarem producenta jest pokazać wojnę w której gracz jest zarówno prostym żołnierzem jak i dowódcą. Uznano, że najlepiej dolę żołnierza odwzorowuje gatunek FPS, zaś dowódca najtrafniej zostanie przeniesiony na bajty gry za pomocą gatunku RTS. Stąd wziął się pomysł na tę hybrydową produkcję.

Od strony graficznej producent, jak przy większości nowych produkcji tej klasy, stara się zostawić konkurencję w tyle. Silnik gry jest do ostatniego momentu poprawiany i optymalizowany, by gra mogła jak najlepiej wypaść w dniu premiery. Starania idą w takim kierunku, by gra była grywalna nawet na dwuletnich PC-tach, co przy niektórych nowych grach jest miłym ukłonem w stronę mniej zamożnych graczy.

Bardzo prosto wydaje się przedstawiać sprawa zmiany widoku. Gracz ma mieć możliwość płynnego przełączania się pomiędzy widokiem RTS i FPS w dowolnym momencie, w zależności od sytuacji na mapie. Co więcej, ta opcja obejmuje wszystkie jednostki gracza – podsumowując: samemu będziemy mogli zdecydować kiedy i jaką jednostkę chcemy poprowadzić w trybie FPS.

Field Ops 222910,1


Tryb multiplayer udostępni nam trzy tryby gry: Bomb Run, Conquer i VIP. Jednak z racji nietypowego gatunku pojawia się w nim wiele nowości. Producent musiał się nieźle nagłowić by przyjęte rozwiązania pozwalały np. grać w trybie FPS przeciw graczowi bawiącemu się w widoku RTS. Ma to być zupełnie niezwykłe doświadczenie, które wzbogaci grę o nowe elementy planowania i strategii oraz nieporównywalnie większą satysfakcję z gry.

Na koniec warto nadmienić, że niemal wszystkie przedmioty w grze mają być ultra realistyczne. Również ruch postaci ma wiernie oddawać ruch człowieka. A to wszystko umiejscowione w czterech unikalnych miejscach na Ziemi. Zapowiada się nie lada gratka dla miłośników RTS i FPS. O grze mówi się póki co mało, ale jeśli wszystko ułoży się po myśli twórców, to mimo sporego poślizgu gra ma szansę na sukces.


Sławomir „Mande” Gdyk
E-mail autora: mande(at)sztab.com


Autor: 4561
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję