Civilization V: Nowy Wspania³y ¦wiat
Sztab VVeteranów
Tytu³: Civilization V: Nowy Wspania³y ¦wiat
Producent: Firaxis Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2013-07-12
Premiera ¦wiat:
Autor: spiderlo
Tytu³: Civilization V: Nowy Wspania³y ¦wiat
Producent: Firaxis Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2013-07-12
Premiera ¦wiat:
Autor: spiderlo
Civilization V: Nowy Wspania³y ¦wiat
Sid Meier's Civilization V - Nowy Wspania³y ¦wiat zosta³ wyprodukowany (podobnie jak wcze¶niejszy dodatek - Gods & Kings) przez Firaxis Games. Polskim wydawc± zosta³o Cenega Poland.
W grze dodano dwie nowe kampanie, które pozwol± na wziêcie udzia³u w Wojnie Secesyjnej oraz w podboju ludów na kontynencie afrykañskim. Szczególnie interesuj±co zapowiada siê badanie Czarnego L±du i szukanie cudów natury w sercu Afryki.
Nowy Wspania³y ¦wiat daje równie¿ wiêksze mo¿liwo¶ci zaistnienia w ¶wiecie dziêki sztuce artystycznej – dostêpna jest. m.in. interakcja z artystami – muzykami, malarzami czy pisarzami, dziêki czemu mo¿na mieæ wp³yw na nich. Ich dzie³a bêdzie mo¿na umieszczaæ
w kluczowych kulturowych budynkach imperium – np.: w muzeum, operze lub nawet w Bibliotece Wielkiej. Z kolei zainteresowany histori± (i profitem z odkryæ) w³adca wykorzysta archeologów do zbadania miejsc dawnych bitew i ruin. Jak widaæ stworzenie kultury na wysokim poziomie bêdzie dobrym sposobem na ekspansjê i w³±czenie nowych ziem do imperium.
W¶ród o¶miu wprowadzonych cudów ¶wiata nie zabrak³o Partenonu, Broadway’u, Galeriê Uffizi oraz Globe Theatre. Do gry wprowadzono równie¿ dziewiêæ nowych cywilizacji, w tym naród polski, z unikatowymi specjalizacjami (w przypadku Polaków jest to husaria i Solidarno¶æ).
Wed³ug producenta sojusze i relacje dyplomatyczne w Sid Meier's Civilization V - Nowym Wspania³ym ¦wiecie bêd± odgrywa³y wiêksz± rolê ni¿ odbywa³o siê to w poprzednich grach. W³adce bêdzie móg³ wzi±æ udzia³ w posiedzeniach ¦wiatowego Kongresu, podejmuj±c globalne decyzje, np. o u¿yciu broni j±drowej, wprowadzeniu sankcji handlowych wobec nieuczciwych narodów, ograniczeniu wykorzystywania zasobów czy wyznaczeniu miast-gospodarzy World Games.
Z ciekawostek handlowo-logistycznych warto zwróciæ uwagê na technologie transportu pomiêdzy miastami i innymi miejscami imperium. Bêdzie mo¿na wybieraæ tañsze i bezpieczniejsze po³±czenia lub zdecydowaæ siê na dalekie, ale wa¿ne dla produkcji trasy.
Trzeba przyznaæ, ¿e gra zapowiada siê interesuj±co. Ju¿ wkrótce bêdzie mo¿na siê przekonaæ, czy tak jest w istocie.
Wymagania sprzêtowe: Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, grafika 256 MB (GeForce 7900 GS lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista/7
Autor: spiderlo
W grze dodano dwie nowe kampanie, które pozwol± na wziêcie udzia³u w Wojnie Secesyjnej oraz w podboju ludów na kontynencie afrykañskim. Szczególnie interesuj±co zapowiada siê badanie Czarnego L±du i szukanie cudów natury w sercu Afryki.
Nowy Wspania³y ¦wiat daje równie¿ wiêksze mo¿liwo¶ci zaistnienia w ¶wiecie dziêki sztuce artystycznej – dostêpna jest. m.in. interakcja z artystami – muzykami, malarzami czy pisarzami, dziêki czemu mo¿na mieæ wp³yw na nich. Ich dzie³a bêdzie mo¿na umieszczaæ
W¶ród o¶miu wprowadzonych cudów ¶wiata nie zabrak³o Partenonu, Broadway’u, Galeriê Uffizi oraz Globe Theatre. Do gry wprowadzono równie¿ dziewiêæ nowych cywilizacji, w tym naród polski, z unikatowymi specjalizacjami (w przypadku Polaków jest to husaria i Solidarno¶æ).
Wed³ug producenta sojusze i relacje dyplomatyczne w Sid Meier's Civilization V - Nowym Wspania³ym ¦wiecie bêd± odgrywa³y wiêksz± rolê ni¿ odbywa³o siê to w poprzednich grach. W³adce bêdzie móg³ wzi±æ udzia³ w posiedzeniach ¦wiatowego Kongresu, podejmuj±c globalne decyzje, np. o u¿yciu broni j±drowej, wprowadzeniu sankcji handlowych wobec nieuczciwych narodów, ograniczeniu wykorzystywania zasobów czy wyznaczeniu miast-gospodarzy World Games.
Z ciekawostek handlowo-logistycznych warto zwróciæ uwagê na technologie transportu pomiêdzy miastami i innymi miejscami imperium. Bêdzie mo¿na wybieraæ tañsze i bezpieczniejsze po³±czenia lub zdecydowaæ siê na dalekie, ale wa¿ne dla produkcji trasy.
Trzeba przyznaæ, ¿e gra zapowiada siê interesuj±co. Ju¿ wkrótce bêdzie mo¿na siê przekonaæ, czy tak jest w istocie.
Wymagania sprzêtowe: Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, grafika 256 MB (GeForce 7900 GS lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista/7
Autor: spiderlo