LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Aggression: Europe 1914

Aggression: Europe 1914
Sztab VVeteranów
Tytuł: Aggression: Europe 1914
Producent: Lesta Studio
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2020-01-01
Premiera Świat:
Autor: 4561
Ocena
czytelników 15 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Aggression: Europe 1914

Aggression: Europe 1914 - zapowiedź



Wyobraź sobie, że leży przed Tobą książka zatytułowana: „Historia Europy: 1914-1950”. Ciekawi Cię, co w niej jest – może ładne ilustracje i przystępny język? A może szczegółowe dane i bezbłędne opracowania bitew? Twoje zainteresowanie narasta wykładniczo, toteż jednym ruchem ręki otwierasz książkę i widzisz… widzisz, że coś nie gra. Masz pewnie wybrakowany egzemplarz, bowiem wszystkie kartki są puste! Wertujesz strony jedna za drugą i nic nie ma, aż do przedostatniej strony, do której przyklejona jest płyta. Opatrzona jest tytułem Aggression: Europe 1914. Już rozumiesz wszystko; bierzesz długopis do ręki i zaczynasz pisać historię na nowo…

Rosyjskie studio Lesta jest w trakcie produkcji kolejnej gry RTS. Tworzona jest na bazie starych schematów, jednakże wpasowano ją w zupełnie nowe ramy (szersze niż zazwyczaj), ponieważ akcja gry zawiera się w przedziale lat 1914 – 1950. Producent wybrał system znany choćby z serii Total War, a mianowicie widok taktyczny kontynentu i bitewny miejscowości lub danego terenu. W jakim konkretnie kierunku wyewoluuje ten typ rozgrywki będziemy mogli się przekonać dopiero w dniu premiery. Już dziś możemy jednak powiedzieć dość sporo o Aggression: Europe 1914.

Zakres obowiązków gracza będzie dość rozległy. W naszej gestii będzie leżało zawieranie paktów, umów, sojuszy oraz wypowiadanie wojen. Ponadto będziemy rozwijać naszą technologię, zarządzać finansami państwa i pilnować w nim porządku. Za dobrą pracę otrzymamy specjalne bonusy. Samodzielnie pewnie nie dalibyśmy sobie rady z tym wszystkim, więc w sukurs idzie nam zastęp ministrów. Będziemy mogli zatrudnić do dziesięciu takich indywidualności. Jak przystało na mężów stanu, będą nam pomagać w rządzeniu, ale nie oszukujmy się – minister to tylko człowiek. I jak każdy ma swoje wady, które mogą działać na naszą niekorzyść (na przykład nadpobudliwy minister spraw zagranicznych może nam popsuć stosunki z innymi krajami). Ważnym będzie więc odpowiednie szkolenie naszych gentelmanów.

Aggression Europe 1914 191755,1
A gdzie Polska?


Producent zapewnia, że dostępne będą cztery grywalne nacje: Niemcy, Rosja, Francja oraz Wielka Brytania. Ponadto zaistnieć mają dodatkowe cztery, niegrywalne państwa: Austro-Węgry, Hiszpania, Włochy i Turcja. Pozostałych krajów nie ma, co znacznie upraszcza sprawę (przynajmniej dla producenta). Tereny nienależące do żadnego z państw w grze zostały zaliczone do tzw. prowincji neutralnych.

Nie ulega wątpliwości (poznać można to choćby po tytule gry), że to, czym będziemy się zajmować, jest walka. Twórcy podeszli do sprawy poważnie i wydaje się, że realistyczny aspekt gry będzie wykonany solidnie. Jako przykład mogę przytoczyć choćby to, że w miarę upływu czasu AI będzie zmieniać swoją taktykę i strategię. O ile w początkowym okresie gry zwycięstwa będziemy odnosić atakując setkami tysięcy żołnierzy z okopów, to kilkadziesiąt lat później taka taktyka stanie się synonimem słowa „samobójstwo”. Jest to o tyle ważne, że bez wojny ta gra nie ma sensu – dyplomacja i działalność pokojowa zostały ograniczone do niezbędnego minimum. Mimo iż producent twierdzi, że możliwe jest wygranie bez walki, to zapowiada, iż jest to sprawa bardzo trudna. Niestety nie możemy kierować działaniami każdego z wojaków osobno – możemy sterować jedynie całymi grupami. W grze pojawią się też samoloty i różnej maści artyleria. Co ciekawe, w naszym arsenale może pojawić się bomba nuklearna, ale jej produkcja ma być na tyle kosztowna i pracochłonna, że bardzo trudno będzie przyspieszyć w tym aspekcie bieg historii.

Aggression Europe 1914 191756,2
BOOM!


Gra oparta jest na DirectX9, więc programiści musieli nieco pożonglować grafiką tak, by nie przekroczyć narzuconych przez biblioteki limitów. Żołnierze połączeni są w dziesięcioosobowe grupy. Gra zapewnia zaś maksymalnie 1200 grup na polu bitwy, co daje łącznie 12 000 jednostek. Należy jednak pamiętać, że czołg liczony jest jako jedna grupa, więc efektywna liczba jednostek będzie z pewnością niższa. Gra oparta jest na nowym silniku fizyki – ma to dać niesamowite efekty przy wybuchach, w których budynki i eksplodujące pojazdy mają być rozrywane na tysiące wielokątów.

Koszmar wojen światowych odżywa w tej grze na nowo. Miejmy nadzieję, że oprócz walorów rozrywkowych gra dostarczy nam też nieco wiedzy o tamtych mrocznych czasach i na nowo uświadomi, że prowadzić wojnę można jedynie na ekranie komputera, na przykład dzięki Aggression: Europe 1914.


E-mail autora: Mande


Autor: 4561
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję