Z: Steel Soldiers

Z: Steel Soldiers
Sztab VVeteranów
Tytuł: Z: Steel Soldiers
Producent: Bitmap Brothers
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2001-08-20
Premiera Świat:
Autor: gnApe
Ocena
czytelników 80 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Z: Steel Soldiers

Z: Steel Soldiers

Odkąd na świat przyszły Warcraft i Command & Conquer większość firm komputerowych zaczęły tworzyć swoje produkcje na ich podobieństwo. Pojawiały się lepsze i gorsze pozycje. Jednak często czegoś w nich brakowało. Ulepszona grafika, więcej filmów i większy wachlarz dostępnych jednostek, budynków i technologii nie był w stanie tak zachwycić gracza jak udało się tą firmie Blizzard i Westwood Studios. Na szczęście nie wszyscy poszli w ślady twórców serii Warcrafta i Command&Conquer i w 1995 roku pojawiła się bardzo udana strategia czasu rzeczywistego z elementami gry akcji: Z. Producent - studio Bitmap Brothers, postanowiło wydać sequel do Z'eta. Początkowo tytuł miał brzmieć po prostu Z 2, jednak tak się nie stało. Gra nazywa się teraz Z: Steel Soldiers.

Czym właściwie Z: Steel Soldiers będzie się różnił od innych strategii czasu rzeczywistego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Twórcy pragną skoncentrować uwagę gracza nie na budowie bazy i zarządzaniu surowcami lecz na samej walce. To ona ma być główną rozrywką gracza, na niej ma skupić swoją całą uwagę. Jednym z najciekawszych rozwiązań jest sposób przejmowania nowych terytoriów pod swoją kontrolę. Koncepcja jest taka sama jak w pierwowzorze, jednak w tym miejscu gra wyraźnie ewoluowała. Aby zająć konkretny sektor trzeba zdobyć główny budynek. W Z: Steel Soldiers w przeciwieństwie do poprzednika, mamy jeszcze dodatkowo flagi z numerami od 1 do 5. Im większy numer tym dane terytorium jest bogatsze w minerały, a więc jest również szybsza produkcja wojska. Jednak nie zawsze będzie nam się opłacało zajmować obszary z maksymalną liczbą (5). Ponieważ gra rozgrywa się teraz w środowisku 3D, ważne jest również ukształtowanie terenu. Często bardziej opłacalne będzie zajęcie terytorium o mniejszym współczynniku wydobycia surowca, ale które będzie za to o wiele łatwiej utrzymać pod swoją kontrolą.

Przyszła kolej na przybliżenie Wam strony graficznej gry. Cóż mogę powiedzieć? Do szczęścia nic więcej nie będzie nam potrzebne... Jak już wspomniałem cała gra jest wykonana w trójwymiarowej grafice. Animacje są kompletnie czyste, nie ma ograniczeń co do ilości wyświetlanych ramek. Na szczególną uwagę zasługują krajobrazy i woda. Oczywiście cała powierzchnia będzie ulegała dynamicznym odkształceniom, a to z powodu wybuchu rakiety, erupcji wulkanu czy powodzi. Podczas walki zobaczymy naprawdę dobrze wykonane wybuchy, z dopracowanymi cieniami, blaski, światła pojazdów, dym z zniszczonych maszyn. O

zmianie pory dnia chyba nie trzeba nawet wspominać. Pole

bitwy będzie oglądać pod kątem z przedziału: 30 - 60 stopni. Jaki wybierzemy będzie zależeć tylko od naszych preferencji. Będzie również możliwość oglądania walki "oczami" jednostki, czyli first-person perspective. Wspomnę jeszcze o kamerach. Będziemy mogli wyposażyć każdą jednostkę w takie urządzenie. W ten sposób łatwiej będzie nam śledzić poczynania naszej armii. Ale kto by się spodziewał, że kamerę będziemy mogli umocować nawet na rakiecie... Tyle się już napisałem o grze, a ciągle nie powiedziałem o co chodzi. Akcja Steel Soldiers rozpoczyna się, gdy obie strony konfliktu - TransGlobal Industries i MegaCom Corporation - są skłonne do podpisania pokoju, po długotrwałej, ponad 500-letniej wojnie. Gdy pokój ma zostać zawarty coś idzie nie tak jak powinno. Rozpoczyna się prawdziwe piekło...

W Z: Steel Soldiers będzie łącznie 30 typów jednostek, włączając w to wodne i powietrzne oraz 20 różnych budynków. Pojawi się kilka całkowicie nowych jednostek: technik, ekspert d/s materiałów wybuchowych i szpieg. Można będzie przechwytywać pojazdy wroga, a nawet samoloty, gdy będą się znajdowały na ziemi. Zniszczenie budynku czy akcja sabotażowa, niszcząca proces produkcyjny też nie będzie problemem. W grze znajdziemy 30 misji rozgrywających się w sześciu różnych światach. Świat gry został stworzony przez Martina Ponda, który zbudował m. in. świat Medievil i wszechświat dla Imperium Galactica 2.

Strategia bez trybu multiplayer - to jest nie możliwe. Z: Steel Soldiers oferuje 20 misji dla trybu wieloosobowego. Dostępna będzie szeroka paleta trybów rozgrywki. Sieć lokalna, Internet, modem - wszystko będzie dostępne. Wymagania sprzętowe (minimalne) mają się ukształtować na poziomie PII 266 MHz, 64 MB pamięci RAM i karty graficznej z akceleratorem 3D, minimum z 8 MB pamięci na pokładzie. Potrzebne będzie też około 150 MB na dysku twardym dla minimalnej instalacji.

Z: Steel Soldiers ma już zapewniony udany start, a to dzięki swojej poprzedniczce. W Polsce zostanie wydana w maju 2001 roku. Będzie rozpowszechniana przez firmę Licomp Empik Multimedia w pełnej polskiej wersji językowej. Moim zdaniem Steel Soldiers reprezentuje poziom XXI wieku. Do wszystkiego przyłożono się należycie. Warto zaoszczędzić trochę złotych, by zakupić oryginał.

gnApe
gnapeh@wp.pl

Z: Steel Soldiers



Autor: gnApe
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję