LOGOWANIE
Zarejestruj sie

UFO: Afterlight

UFO: Afterlight
Sztab VVeteranów
Tytuł: UFO: Afterlight
Producent: Altar Interactive
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2007-03-16
Premiera Świat:
Autor: gary_joiner
Ocena
czytelników 70 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 65% procent
Głosuj na tę grę!

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa

Wojna z kosmitami. Oklepany, stary ale i wściekle atrakcyjny pomysł. Bo cóż może być przyjemniejszego od widowiskowego przerobienia kilku pechowych gości z innej galaktyki na mielone ze świadomością, że oto ocaliło się ludzki gatunek? Panowie i panie z Altar po raz trzeci już sięgają do sprawdzonego pomysłu dając graczom możliwość zakosztowania tego słodkiego uczucia za sprawą ich najnowszej produkcji – UFO: Afterlight.
ufo-afterlight-bitwa-o-marsa-2442-1.jpg 1Fabuła gry jest kontynuacją historii opowiedzianej w poprzednich częściach serii (Aftermath, Aftershock). Zdziesiątkowana bronią biologiczną ludzkość zmuszona została do rozejmu z najeźdźcami i ucieczki z ojczystej planety. Część zamieszkała na ogromnych orbitalnych stacjach, część wyruszyła na podbój Marsa. Tobie właśnie przypadnie honor poprowadzenia grupy osadników ku świetlanej przyszłości. Nie trzeba będzie długo czekać by kolonistom zaczęło doskwierać coś więcej niż brak tlenu w atmosferze i piach w kombinezonach – w pobliżu ludzkich zabudowań pojawią się obcy. Jak na obcych przystało, będą źli, brzydcy i uzbrojeni po to co służy im do rozdrabniania pokarmu. Oczywiście im dalej zabrniesz w ratowanie człowieczego rodu przed niechybną zagładą tym bardziej jasne będzie, że sytuacja jest dalece bardziej skomplikowana niż to się na początku wydawało. Fabuła, nie ukrywajmy, jest co najmniej idiotyczna ale nadaje się do przełknięcia za sprawą interesujących zwrotów akcji i przyzwoitej narracji.




Strategiczny aspekt gry opiera się w głównej mierze na odpowiednim doborze terenów do podboju oraz obrony i rozwoju i
nfrastruktury tych już kontrolowanych. Nieustanna ekspansja terytorialna jest niezbędna aby zapewnić wystarczającą liczbę surowców ( większość z obszarów Marsa obfituje w różnorodne złoża, gotowe do eksploatacji zaraz po wybudowaniu odpowiedniej kopalni) niezbędnych do przetrwania i nawiązania wyrównanej walki z obcymi, pozwala na terraforming planety ( stąd konieczność konstruowania odpowiednich stacji) oraz umożliwia zniszczenie krytycznych dla wrogich frakcji struktur. Jako cieszący się poważaniem i uwielbieniem nielicznego ludu Marsa przywódca będziesz miał też możliwość podejmowania działań dyplomatycznych. Niestety w dość ograniczonym zakresie, jednak sam fakt, że dana Ci jest szansa pertraktowania z krwiożerczymi i nie mówiącymi słowa w żadnym porządnym ludzkim języku najeźdźcami z kosmosu jest godna pochwały.

Dużo czasu poświęcisz też zarządzaniu bazą i jej nielicznym personelem. Kolonistów należy przydzielić do pracy według ich talentów i umiejętności, kierować ich na specjalistyczne szkolenia i nieustannie sprawdzać, czy wszystkie z krytycznych dla funkcjonowania placówki budynków są obsadzone personelem. Będziesz pełnił pełen nadzór nad laboratoriami i warsztatami, wyznaczufo-afterlight-bitwa-o-marsa-2442-2.jpg 2ając kierunki naukowego rozwoju i dbając by magazyny zawalone były skrzyniami pełnymi broni i amunicji. Przyjdzie ci też ślęczeć nad deską kreślarską obmyślając sposoby upakowania jak największej ilości potrzebnych zabudowań pod ograniczoną przestrzenią kopuł. Mikrozarządzanie bazą jest co prawda pracochłonne, ale wzbogaca grę dając poczucie pełnej kontroli nad rozgrywką. Jest to najbardziej dopracowany element Afterlight, który nawet najmniej odpornych na sugestie graczy może przekonać do tego, że zabawa w biurokrację nie musi być nudna.

Potyczki rozgrywane w trybie taktycznym są kwintesencją każdej szanującej się gry mającej skrót „UFO” w tytule i nie inaczej jest w tym przypadku. Za każdym razem gdy sytuacja tego wymaga zostaniesz zapakowany do latającego spodka wraz z garstką osobiście wybranych wojaków by dokonać desantu na obszar działań wojskowych. Programistom z Altar udało się w końcu stanąć na wysokości zadania i zapewnić złaknionym obcej krwi graczom bitwy na przyzwoitym poziomie. Większość z rozwiązań obecnych w trybie taktycznym jest interesujących i godnych pochwały jednak każde z nich posiada pewne istotne wady.

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - recenzja gry


skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję