Sudden Strike

Sudden Strike
Sztab VVeteranów
Tytuł: Sudden Strike
Producent: Fireglow
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2001-04-27
Premiera Świat:
Autor: Manstain
Ocena
czytelników 83 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 50% procent
Głosuj na tę grę!

Sudden Strike

Podczas rozgrywki nie ma możliwości zapisania stanu gry. Może niektórych to bardziej wciąga i zmusza do większego wysiłku, ale dla mnie to kolejna wada. Wolałbym grać i przestać grać wtedy, kiedy to ja mam ochotę, a nie kiedy tylko skończę jakąś misję. Po prostu, w dzisiejszych czasach "time is money". W ogóle moim skromnym zdaniem pozbawienie możliwości zapisu w jakiejkolwiek grze jest niedopuszczalne.

Inną, kolejną, wadą gry są jakieś koszmarne algorytmy poruszania jednostek. Niby waypointy ułatwiają sprawę, jednak w rzeczywistości jednostki mają problemy z ich odszukaniem i poruszają się po mapie w sposób niezorganizowany. Dobrze, że chociaż można spauzować grę i wydać nowe rozkazy, choć lepiej żeby od razu oddziały się przemieszczały w sposób bardziej uporządkowany.

Nie podoba mi się także założenie niektórych scenariuszy, w których sprzęt dosłownie leży na ulicy w ogóle nie obsadzony i czym prędzej musimy go obsadzić naszymi żołnierzami. Według mnie to poroniony pomysł. Stąd niektóre scenariusze, to prawdziwe czasowe maratony. Gorączkowo obsadzamy porzucone (?) działa, bunkry i czekamy na przeciwnika. Niemiłym zaskoczeniem jest, w niektórych scenariuszach, rozproszenie naszych jednostek po całej mapie i zanim uporządkujemy szyki już mamy na karku oddziały wroga.

Podsumowując, "Sudden Strike" to bardzo prosta gra, w zasadzie niczym się nie różniąca od typowego RTS-u, jedyną odczuwalną różnicą jest brak surowców występujących w grze. Bitwy, co widać po zamieszczonych screenach, wyglądają niesłychanie malowniczo, a widok obracanych w perzynę miast i miasteczek, czy dziesiątek jednostek w takt niezłej muzyki i odgłosów poszczególnych typów broni,

kojąco wpływa na umysł gracza. Jednak ładna grafika i realistyczne modele pojazdów, to nie wszystko. Gracz, po początkowej fascynacji, szybko przechodzi w stan znudzenia i monotonii. Czuć, że zabrakło iskry bożej, którą miały "SM Gettysburg!", albo ostatni "Shogun The Total War".

Zatem kupować, czy nie kupować? Mimo najszczerszych chęci - odradzam, tym bardziej, że tak wiele od niej oczekiwano. Choć niewątpliwie znajdą się wielbiciele RTS-ów, którym wspomniane wady nie będą przeszkadzać. To właśnie do nich adresowany jest "Sudden Strike". Pozostali jeśli chcą kupować, to tylko wtedy, gdy szeroko dostępne dema zupełnie Was zauroczą. Ja swojego orginałka chętnie sprzedam, może są jacyś chętni?;)

Bartek "Manstain" Brzozowski
manstain@strategie.com.pl

OCENA: 5/10


Grafika: 9 | Dźwięk: 7 | Miodność: 4
Rodzaj gry:
startegia
Plusy:
Ładna grafika, duża ilość typów sprzętu;
Minusy:

Brak scenariusza, jak zwykłe słabe AI, kiepściutkie algorytmy poruszania jednostek, brak możliwości zapisywania stanu gry w czasie rozgrywki;
Wymagania:
min P166, Win95/98, 64 RAM
Producent: CDV Softwarebr
Dystrybutor PL: IM Group

Materiały zamieszczone dzięki uprzejmości ZalogiG

Copyrights (c) 2000 Załoga G Internet: www.zalogag.pl

Autor: Manstain

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
14.07.2010 | Bernardo96 » Ta gra jest stara, dlatego ma parę irytujących bug
28.05.2009 | cvix » Po części zgadzam się z twoją opinią, ale zwróć uw
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję