Star Wars: Galactic Battlegrounds
Tytuł: Star Wars: Galactic Battlegrounds
Producent: Ensembles Studios
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-11-25
Premiera Świat:
Autor: 91
Star Wars: Galactic Battlegrounds | ||
Oczywiście inaczej gra się dowodząc siłami np. Federacji Handlowej i np. Wookich ogólnie zasada jest taka by skupić się na zaletach nacji którą kierujemy i pod tym kontem zaplanować nasze działania (zbieranie surowców, rozbudowa armii etc). Jak na klasyczny RTS przystało do stworzenia silnej armii potrzebujemy odpowiedniego zaplecza ekonomicznego.
Jak na strategię przystało esencją SW: GB jest walka więc proponuje przyjrzeć się jej szczególnie uważnie. Licząc zaplecze wszystkich nacji w grze mamy dostęp do ponad 300 (!) różnych jednostek! Nie przerażajcie się jednak zbytnio, albowiem większość z nich jest do siebie zbliżona. Oddziały można generalnie podzielić na cztery rodzaje- piechotę, strzelców, kawalerie i artylerię- wszystkie oczywiście we „futurystycznym” wydaniu. Do tego dochodzą jeszcze jednostki morskie i największa nowość- statki kosmiczne. Dzięki tym ostatnim walka nabiera zupełnie nowego wymiaru, albowiem bez odpowiedniego wsparcia z powietrza nawet najsilniejsza armia może zostać w chwilę rozbita. Tą radę szczególnie polecam wszystkim „wyjadaczom” AoE2, albowiem ja sam na początku często o tym zapominałem stosując strategie walki znane mi właśnie w/w gry. Oczywiście skoro już pojawiło się lotnictwo mamy do dyspozycji pełen wachlarz możliwości, od myśliwców, poprzez bombowce a na statkach transportowych kończąc. Szczególnie te ostatnie dają nam olbrzymie możliwości- np. szybki przerzut naszych wojsk na terytorium wroga. Warto stosować sztuczkę starą jak świat- przerzucamy nasze jednostki na tyły nieprzyjaciela i w kilka chwil niszczymy jego zaplecze ekonomiczne. Innym pomysłem jest wysłanie grupy pracowników i wybudowanie na terytorium wroga kilku wież strzelniczych czy też fortecy ;). Koniec z zabawą w rozbijanie murów ochronnych! Kolejną nowością jest pojawienie się Rycerzy Jedi. Początkowo wydaje się, że pełnią oni wyłącznie rolę zbliżoną do Mnichów z AoE2 (leczą nasze oddziały, konwertują jednostki wroga), jednak już po chwili wychodzą na jaw ich fenomenalne umiejętności walki. Grupa Jedi wymachując swoimi laserowymi mieczykami jest bardzo niebezpieczna, zdolna w ciągu chwili do unicestwienia całej armii wroga. Jeśli do tego dodamy ich stosunkową niską cenę i szybkość z jaką się ich tworzy, mamy „prawie” wojowników doskonałych. Na szczęście „prawie” albowiem ich przeciwwagą są Łowcy Nagród posiadający specjalne bonusy przy starciu z Rycerzami. Innym skutecznym sposobem na Jedi, a o którym wielu graczy zapomina jest lotnictwo! Tak czy inaczej, podczas rozgrywki (szczególnie z żywym przeciwnikiem) musicie na kwestię Rycerzy JEDI zwrócić szczególną uwagę, albowiem chwila nieuwagi i już może być „po ptokach”. Na koniec nie sposób nie wspomnieć o istotnej z punktu widzenia każdego stratega sprawie- jednocześnie możemy dowodzić aż 200 jednostkami! Nareszcie staną się możliwe prawdziwe bitwy a nie „lokalne potyczki”! Sama gra oferuje bardzo duże możliwości rozgrywki. Przed nami 6 zupełnie różnych kampanii. Każda składa się z 8 scenariuszy i w każdej z nich będziemy dowodzić inną nacja. Początkującym proponowałbym zacząć od kampanii treningowej w której to będziemy dowodzić grupą Wookich pomagając Chewbacce i jego ojcu Attichitcukowi. Jest ona znakomicie opracowana, już po kilkudziesięciu minutach nie powinniście mieć najmniejszych problemów ze sprawnym zarządzaniem jednostkami czy też zrozumieniem zależności ekonomicznych i technologicznych panujących w SW: GB. Kolejne kampanie są już znacznie trudniejsze i pozwalają nam uczestniczyć w wydarzeniach bezpośrednio związanymi z tymi które widzieliśmy w filmach np. objąć dowództwo sił Imperium tuż po zniszczeniu pierwszej Gwiazdy Śmierci, czy też Rebeliantów po zestrzeleniu Księżniczki Lei nad planetą Krant. Misje zazwyczaj sprowadzają się do rozbudowania naszej bazy i zniszczenia określonego celu, choć przeplatane są też typowymi działaniami taktycznymi (brak zaplecza produkcyjnego, dysponujemy wyłącznie określonym oddziałem za pomocą którego musimy wykonać zadanie). | ||
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | następna >> |