LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Might and Magic Heroes

Might and Magic Heroes
Sztab VVeteranów
Tytuł: Might and Magic Heroes
Producent: Ubisoft Studios
Dystrybutor: REBEL.pl
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: ampheros
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 65% procent
Głosuj na tę grę!

Might and Magic: Heroes

Jako zbieracz gier planszowych od dawna poszukuję tytułów, które mnie zaskoczą. I kilka takich znalazłem, lecz mój głód, niczym głód Galaktusa z uniwersum Marvela, jest wieczny. Tak oto grałem w Grę O Tron, Tzlok’in, Bootleggersów, ale poszukiwania ciągnęły się dalej, aż znalazłem kolejną złotą grę odwiedzając moje byłe miejsce pracy, czyli Wargamera w Wola Park. Ku memu wielkiemu zaskoczeniu portfel sam wyskoczył mi z kieszeni - tak wyglądała moja gwiazdka 2012 roku. Już od roku mamy na polskim rynku grę planszową Might and Magic Heroes. Jest ona oparta na podstawie szóstej części gry z serii Heroes of Might and Magic.
might-and-magic-heroes-10711-1.jpg 1Po otwarciu pudełka byłem bardzo przyjemnie zaskoczony spoglądając na elementy gry, a mianowicie:
* sama plansza - wiele kwadratów podzielonych na 4x4 pól? Super, za każdym razem rozgrywka będzie inna!
* bohaterowie - każda frakcja ma trzech różnych do wyboru, każdego możemy złożyć pod różne typy walki, czy to umiejętności magiczne czy taktyczne.
* pełno drewnianych elementów - małe kostki do oznaczeń władania kopalniami, miniaturowe zamki frakcji, krążki bohaterów... Tutaj akurat spodziewałem się plastikowych figurek, ale dalej jest dobrze.
* masa kwadratowych żetonów - jako jednostki armii. Twardych, bardzo wyraźnych, równo wyciętych, nie postrzępionych, co było bardzo miłym zaskoczeniem, bo widywałem gry, gdzie elementy mimo iż były w powycinanych wypraskach, to i tak musiałem je docinać nożyczkami z dokładnością chirurga.
W pudełku co prawda jest jedna dziura i żadnych przedziałek, ale woreczki strunowe dołączone tak by każda frakcja leżała tam gdzie trzeba plus woreczek materiałowy do losowania potworów typu NPC? Coraz cieplej mi się na sercu robiło.
Ogółem o elementach mogę powiedzieć jedno – żałuję, że każda gra nie jest tak przyzwoicie wydana pod względem jakości.
A teraz trochę o rozgrywce. Każdy z graczy (od 2 do 4) ma trzy karty, na każdej są dwie akcje (ruch + budowanie lub pozyskanie surowców lub rekrutacja wojsk), z czego możemy wykonać jedną dowolną. Czwartą kartę (pozyskanie
surowców + budowanie) dostajemy po wybudowaniu właściwego budynku. Po wybraniu jednej z możliwych akcji, zasłonięciu odpowiedniej karty i wykonaniu związanych z nią czynności, przekazujemy turę kolejnemu graczowi. Po zakryciu wszystkich kart (nawet tutaj mnie zaskoczyli odwzorowaniem wersji komputerowej) nastaje kolejny tydzień i wchodzi efekt karty tygodnia.
Ogółem zasady i rozgrywka nie są trudne, dziesięć minut na tłumaczenie to maksimum.
Możliwości w grze jest pełno: idziemy walczyć przeciwko innemu graczowi, odbijamy od potworów kopalnie dla surowców i/lub punktów zwycięstwa, lub artefakt, który pomoże nam w późniejszych walkach.
Ale teraz koniec ze słodzeniem tego „ciacha”, wszystko ma swoje złe strony, nawet tak dobra planszówka jak M&M Heroes.
Po kolei:
* możliwość wygranej – tylko poprzez zdobycie odpowiedniej ilości punktów zwycięstwa. Jakieś urozmaicenia typu scenariusze naprawdę by się przydały.
* długość bitew – wpierw przekładamy wszystkie kafelki na odpowiednią planszę, a następnie za każdy stos i bohatera trzeba po kolei rzucać kostkami, co daję nam efekt emocjonującego pobudzenia u osób biorących udział w walce, lecz usypia całą resztę graczy.
* plansza – co prawda jest losowo rozstawiana, ale przez to czasami wychodzą sytuacje w których gracz nie ma łatwego dostępu do kopalni, nisko poziomowych potworów itp.
* brak możliwości wyrzucenia artefaktu – serio, jak znajdujmight-and-magic-heroes-10711-2.jpg 2ę powiedzmy kolejną broń to już nie mogę jej używać, bo mój bohater się „przyzwyczaił” do poprzedniej. Co on, do ręki sobie ją przykleił?
* duża przypadkowość – podczas rozgrywki będziemy losować karty spośród 8 różnych talii.
* errata zasad na samo dzień dobry powstania gry. Dla mnie mały uszczerbek, ale jednak.
Faktycznie Ubisoft, jak i Axel mogli się trochę bardziej postarać. Mieli wielkie, wręcz ogromne pole do popisu, a jednak trochę je zepsuli zbyt długim czekaniem na własną turę, jak i zbyt dużym czynnikiem losowym oraz brakiem zrównoważenia dla jego złych efektów.
Poza tym uważam grę za jak najbardziej odpowiednią dla 2 osób, bo im więcej ludzi, orków, trupów, centaurów gra w owy tytuł, to tym dłużej się czeka na własną kolej.
MM:H kupiłem za około 160 zł i przyznam, że nie jestem zawiedziony w stosunku co do zawartości, lecz myślę, że ta gra mogła być zrobiona o wiele lepiej patrząc na to kto ją wydał.
Krótkie podsumowanie - czy kupiłbym Herosów, gdybym zagrał w nich wcześniej przed zakupem? Najprawdopodobniej tak. Czy poleciłbym ją moim znajomym? Oczywiście. Czy zapłaciłbym więcej niż zapłaciłem za tą grę? Nie.

Plusy:
+ jakość elementów
+ co rozgrywka inna plansza
+ ciekawy sposób rozwoju bohatera

Minusy:
- długość oczekiwań na swoją turę
- problematyczny dobór artefaktów, zwojów i umiejętności
- kiepsko rozwiązany system walki


Autor: ampheros
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję