Heroes of Might and Magic 5: Kuźnia Przeznaczenia

Heroes of Might and Magic 5: Kuźnia Przeznaczenia
Sztab VVeteranów
Tytuł: Heroes of Might and Magic 5: Kuźnia Przeznaczenia
Producent: Nival Interactive
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-12-01
Premiera Świat:
Autor: 3409
Ocena
czytelników 66 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!
Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia
Następnym ulepszeniem jakie wprowadzili autorzy są karawany. Możecie mi wierzyć, jest to pomysł doskonały. Od tej chwili możemy do dowolnego zamku sprowadzić wszystkie jednostki z innych fortec oraz porozrzucanych po całej mapie siedzib. Poprzednio aby powiększyć swoją armię, zmuszeni byliśmy jeździć bohaterem po krainie i odwiedzać wszystkie domostwa. Teraz żołnierze sami przyjadą do zamku. Co więcej interfejs od razu informuje nas, ile będzie trwała podróż, więc nie ma miejsca na żadne wątpliwości. Armie sprowadza się bardzo szybko, tylko złota jak zwykle mało;). Trzeba także uważać aby przypadkiem nasza karawana nie spotkała po drodze wrogiego bohatera, bo wtedy wywiąże się walka. Na szczęście również my możemy atakować wozy wroga, odcinając go od świeżego mięsa armatniego.

Heroes of Might & Magic V Kuznia Przeznaczenia 150246,3
On zaraz wybuchnie!;)


Wszystkie te atrakcje mogą jednak nie wystarczyć dla spragnionego przygód podróżnika. Dlatego panowie z Nival postanowili dodać do gry generator map losowych. To urządzenie pozwala w kilka minut utworzyć nowe mapy, z uwzględnieniem wielkości, obecności podziemi oraz liczby oddziałów neutralnych. Autorzy zapewnili nam 10 nowych map, zarówno dla trybów single jak i multi. Te, wraz z generatorem, powinny zapewnić wam tygodnie doskonałej zabawy. Oczywiście tryb dla wielu graczy również pozwala na tworzenie własnych map. Czego więcej trzeba?

No cóż, pewnie i twórcy zadali sobie takie pytanie. Jak zdajecie sobie doskonale sprawę rozgrywki w sieci (lub przy jednym komputerze z „gorącymi pośladkami”) są bardzo czasochłonne (nie mówię tutaj o trybie pojedynku, do którego wprowadzono trzech nowych, krasnoludzkich herosów). Dlatego właśnie powstała opcja tur symultanicznych. Pozwala ona aby na początku batalii wszyscy gracze wykonywali swoje ruchy równocześnie. Gdy wszyscy skończą, rozpoczyna się następna kolejka. I tak do czasu, aż nie nastąpi spotkanie zawodników. Wtedy to właśnie gra powraca do zwykłego, turowego trybu i wszystko toczy się po staremu. Jest to zabezpieczenie, aby nie doszło do różnych konfliktów (jak np: zebranie tego samego artefaktu przez dwóch graczy). Jak sami widzicie, pomysł ten jest wspaniały, a ja dodam, że doskonale sprawdza się w praktyce. Dzięki niemu rozgrywka przebiega o wiele szybciej (do pewnego czasu - ale zawsze).

Oprawa graficzna się nie zmieniła. Jednak nie oznacza to wcale, że jest zła. Tak jak w poprzednim przypadku tak i tutaj ciągle stoi na najwyższym poziomie. Dla niektórych może być nieco cukierkowa, ale taki jest właśnie świat Ashan. Jeśli podobało ci się wcześniej to i teraz się nie zawiedziesz. Muzyka także nie uległa zmianie. Tylko utwór z ekranu początkowego jest całkiem inny. Zresztą trzeba także wspomnieć o formie nowego dodatku. Otóż po instalacji otrzymujemy jakby drugą grę. Osobny skrót na pulpicie, oraz inne menu główne (swoją drogą świetne). Z poziomu Kuźni Przeznaczenia nie będziecie mieli, żadnych możliwości aby wrócić do poprzedniej kampanii. I odwrotnie. Gdy włączycie podstawkę nie uświadczycie żadnych śladów dodatku.

Heroes of Might & Magic V Kuznia Przeznaczenia 150246,4
Wspaniały widok!


Co do polskiego wydania mam bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony bardzo ubogie wydanie w porównaniu ze „zwykłym” H5. Zwykłe pudełeczko, z czarno-białą instrukcją mającą dziesięć stron. Zawiera ona trzy strony opisów nowości (karawany, generator map i tuty symultaniczne) oraz klawiszologię. Z drugiej jednak jeśli ktoś grał w podstawkę (a musiał bo wymagana jest do instalacji), to po co mu więcej? Liczy się samo spolszczenie, które stoi na dobrym poziomie. Tylko w jednym miejscu zdarzyło się, że ktoś powiedział coś w innym języku. Dodatkowo trochę zasmuca fakt, że nie skorzystano z usług sławnych aktorów, przez co głosy jakby nie pasowały do postaci. Mogę tutaj przeboleć Godryka, oraz Izabelę, ale Raelag (Boguś Linda w oryginale) brzmi po prostu śmiesznie. Nagle z donośnego tonu zmienił się w piskliwego żartownisia. On wyjątkowo nie przypadł mi do gustu (ale to dobrze, bo i tak preferuję panie;)).

Podsumowując, Kuźnia Przeznaczenia to solidny dodatek do świetnej gry. Nowa rasa oraz kampania z pewnością dostarczą wam wiele zabawy. Edytor map losowych oraz usprawnienia trybu dla wielu graczy na pewno przedłużą jego żywotność. Niestety jako że jestem rozpieszczonym graczem oczekiwałbym czegoś więcej (szczególnie po kampanii). A tak dostałem dodatek, który tylko wzbudził moją łapczywość na następny;). Dla fanów Herosów jest to pozycja jak najbardziej godna polecenia!

Metryczka
Grafika 85%
Muzyka 85%
AI 80%
Trudność 70%
Grywalność 85%


Ocena końcowa
80%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots krasnoludy
dots edytor
dots inne usprawnienia
MINUSY
dots chciałoby się więcej;)
Wymagania systemowe
Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 128MB (GeForce 3 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 2000/XP.



E-mail autora: Tigikamil


Autor: 3409
<< poprzednia | 1 | 2
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
30.05.2009 | Szymiii » Fajny dodatek, ale ja polecam dzikie hordy gdzie m
11.11.2008 | Klemens » A gdzie próbowałeś? Koniec pliku byłby zdatny.
06.11.2008 | bozo2k » w ktorym miejscu w pliku input_a1.cfg nalezy dodac
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję