Heroes of Might and Magic V

Heroes of Might and Magic V
Sztab VVeteranów
Tytuł: Heroes of Might and Magic V
Producent: Nival Interactive
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-06-08
Premiera Świat:
Autor: 5915
Ocena
czytelników 83 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 95% procent
Głosuj na tę grę!
Heroes of Might & Magic V
Tak więc mimo mojej początkowej ostrożności świat przedstawiony przez programistów z NI wciągał mnie coraz bardziej. Wszystko to co przytoczyłem wcześniej podkreśla jeszcze muzyka.

Dźwięki i muzyka zostały świetnie dopasowane do gry. Motywy muzyczne powtarzają się bardzo rzadko a jeśli już to są one tak mocno splecone z fabułą, że wcale tego nie zauważamy, po prostu naturalnym zdaje się być określony motyw w danej sytuacji. Odgłosy bitwy pasują do tego, co dzieje się na ekranie. Metal zgrzyta o metal, rzucane czary, świst strzał, odgłosy ognia i końskich kopyt czy skrzypienie katapult podczas strzału - wszystko to sprawia że podczas bitew zdarzało mi się ... zapominać o oddychaniu.

Wszystkie efekty dźwiękowe jakie występują w tej grze są najlepszej jakości. Muzyka na szczęście podtrzymuje tradycje, klimatyczne utwory stwarzają typową dla Herosów atmosferę. A jest to ponad dwie godziny chorałów, które poruszają bardziej niż Doda. Moim pierwszym odruchem wcale nie było więc wyłącznie głośników jak przy niektórych grach. Wręcz przeciwnie. No i jeszcze odgłosy zwycięstwa. Tak tak, jeśli wygracie to wasi rycerze i potwory będą się cieszyć z przeżycia. Demonstrują przy tym cały repertuar okrzyków wojennych. Grywalność tej gry zrobiła na mnie spore wrażenie - znów w świecie tym poczułem się jak na własnym podwórku.

Heroes of Might & Magic V 113134,3
Ech, mieć takie lokum...


Na szczęście bowiem twórcy spełnili swoje obietnice i Heroes of Might and Magic V to powrót do korzeni. Tych dobrych. Mianowicie do części III. Zrezygnowano z dziwacznych pomysłów, które wprowadzono w IV np. blokowania niektórych budowli, paskudnego trybu walki czy bezpośredniej walki głównym bohaterem. Teraz można herosem w każdej rundzie wykonać jedną z czynności: albo rzucenie czaru albo zaatakowanie jednostki (bez kontrataku). Oczywiście taki bohater to specjalnie szkód nie narobi ale zawsze to coś. W miarę zdobywania doświadczenia i jego ataki stają się mocniejsze. Uderzając innymi postaciami zawsze widzimy stosunek minimalna ilość zabitych / maksymalna ilość zabitych oraz czy będzie kontratak. To nie koniec – w samych miastach też się sporo pozmieniało. Co prawda, jest ich nadal tylko sześć (Haven, Academy, Dungeon, Inferno, Necropolis, Sylvan), ale dzięki trzeciemu wymiarowi można się po nich spokojnie „przechadzać”. Zrezygnowano z codziennego odradzania się jednostek, wracając do cyklu tygodniowego, znanego z „trójki”. Generalnie cała gra w dość wyraźny sposób odcina się od części czwartej, rozwijając tylko te elementy, które szczególnie spodobały się fanom serii.

Sporym przeobrażeniom, a właściwie pokaźnej redukcji uległ również interfejs. Usunięto, skąd tylko się dało, wyskakujące okienka, zmniejszono też ilość wyświetlanych informacji na głównym ekranie gry.

Heroes of Might & Magic V 113134,4
Nie zawsze będzie radośnie i pogodnie.


W grze mamy do dyspozycji siedem rodzajów wojsk w każdej rasie ciekawostką przy tym jest to że dzięki zastosowaniu treningu kiedy jesteśmy w mieście możemy niemal dowolnie rozwijać każdego z wojowników w naszej armii. Oprócz siedmiu jednostek na miasto (80 jest w całej grze) i dziesiątek bohaterów do wyboru, czeka nas odkrycie, 40 zaklęć i 200 umiejętności dla bohaterów oraz 170 umiejętności dla armii. Gra HoMMV jest najlepszą chyba pozycją w jaką grałem od sporego kawałka czasu a na pewno najlepszą częścią serii HoMM. Wiem o czym mówię bo stałem się od niej niemal uzależniony. Przykuwa ona do monitora na dłuuuuuuugie godziny, które upływają jak z dziurawego dzbanka, po prostu nie można się od niej oderwać. Podoba się w niej wszystko, nie ma żadnych elementów, które by nie pasowały do tej jakże wspaniałej układanki.

Podsumowując mogę rzec jedynie: panie i panowie, zacni gracze, kto żyw niech co rychlej do sklepu najbliższego z grami uda się i zamawia, zamawia bo jeśli nie zamówi do końca dni swoich we własną brodę pluł sobie będzie, iż taką perełkę w zasięgu rąk własnych będącą przeoczył i przez gapiostwo swoje drogą kupna nie nabył. I niech zginę ja i pchły moje jeśli państwo z zakupu tego nie będą zadowoleni!

Metryczka
Grafika 95%
Muzyka 95%
Grywalność 95%
Trudność 80%


Ocena końcowa
95%


10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
+ / -
PLUSY
dots grafika
dots muzyka
dots duża ilość kampanii i ich zróżnicowanie
dots duża swoboda w budowaniu armii
MINUSY
dots duże wymagania sprzętowe
Wymagania systemowe
Pentium 4 lub Athlon 1.5GHz, 512MB RAM lub więcej, karta graficzna z 64 MB RAM, 16-bitowa karta dźwiękowa zgodna z DirecX 9, DirectX 9.0c, napęd DVD, 2GB wolnego miejsca na dysku twardym, Windows 2000/XP



E-mail autora: Leiff


Autor: 5915
<< poprzednia | 1 | 2
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » Grałę w tą grę. Jest to nie złą gra strategiczna.K
31.07.2008 | danil77 » Grałem w nią ,to jest nawet niezła gierka.Miło wsp
03.06.2008 | gema34 » Boże ludzie się opamiętajcie Heroes V to jest g***
23.10.2007 | Mikiss » Ups... to miała być mini-recenzja. :P
22.10.2007 | Mikiss » Od zawsze lubiłem serię Heroes (zwłaszcza czwórkę
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję