Gwiezdne Wilki

Gwiezdne Wilki
Sztab VVeteranów
Tytuł: Gwiezdne Wilki
Producent: X-bow Software
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: RTS/RPG
Premiera Pl:2005-11-18
Premiera Świat:
Autor: 3409
Ocena
czytelników 86 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!
Gwiezdne Wilki
Gwiezdne Wilki 142945,2
Zmasowany atak rakietowy


Do konkretnej galaktyki dostajemy się za pomocą portalu i w taki sam sposób musimy ją opuścić po wykonaniu questów. Gdy wypełnimy misję, przenoszeni jesteśmy na ekran kontrolny naszego statku-matki. A skoro już o tym mowa - posiadamy jeden wielki transportowiec, który jest naszym centrum dowodzenia, w trakcie i pomiędzy misjami. Jest on oczywiście odpowiednio przerobiony i przystosowany do walki. Posiada nowe silniki, generatory osłon oraz cztery wieżyczki. Zawsze podczas misji możemy „zaparkować” nasze myśliwce do wnętrza transportera, aby dokonać niezbędnych napraw, uzupełnić zapasy rakiet lub zmienić ich rodzaj. Te natomiast są produktem, który należy niewątpliwie oszczędzać. Na jednym myśliwcu mieści się od 1 do 4 wyrzutni, a każda wyrzutnia może zawierać od 1 do 6 rakiet. Należy przy tym wspomnieć, że im potężniejsze pociski, tym mniej takowych zmieści się w podajniku. Takie „superniszczyciele” kosztują sporo kredytów, dlatego przed każdą misją uprzedzani jesteśmy, na jaki opór możemy się natknąć. Powinno dawać nam to do myślenia, jakich pocisków powinniśmy mieć zapas w magazynie. Warto zostawiać sobie najlepsze na „grubego zwierza”. Oczywiście aby polowanie nie było zbyt intensywne, możemy skorzystać z aktywnej pauzy, co niejednokrotnie uratuje nam myśliwiec. Celowo nie napisałem tutaj o życiu, ponieważ nasi bohaterowie zawsze katapultują się ze zniszczonego statku. Wystarczy ich wtedy pozbierać i posadzić za sterami nowych maszyn. Ale kogo stać na takie marnotrawstwo? Lepiej wczytać poprzedni stan gry i spróbować rozegrać felerną sytuację jeszcze raz. Na pewno ułatwi nam to opcja szybkiego zapisu w dowolnym momencie rozgrywki.

Ciężko zarobione pieniądze wydamy na nowy sprzęt. A mamy spory wybór pomiędzy nowymi myśliwcami, rakietami, systemami oraz uzbrojeniem. Twórcy do dyspozycji oddają mam 16 statków podzielonych na trzy generacje. Ponieważ broń do naszych myśliwców zdobędziemy podczas misji, kredyty wydawać będziemy najczęściej na pociski oraz systemy. Te natomiast służyć mogą do regeneracji osłon, powiększenia osiągów naszych myśliwców lub obrony. Każdy pojazd posiada niewielką liczbę miejsc, gdzie możemy owe zabawki umieścić, dlatego musimy szczegółowo planować czego w danej chwili potrzebuje nasz pilot. Trzeba jeszcze zauważyć, że nasz statek-baza posiada zupełnie inne działka oraz podsystemy, odpowiednie tylko dla niego, jednak ich cena jest stosownie większa. Jeżeli chcemy pozostać najlepszymi, musimy stale inwestować w nowe urządzenia. Niektórzy z naszych bohaterów posiądą umiejętności pozwalające im na korzystanie z usług czarnego rynku. Możemy otrzymać tam unikatowe części, jeszcze przed pojawieniem się ich w produkcji, oczywiście wszystko kosztuje odpowiednio więcej. Zauważyliście? To zupełnie odwrotnie niż u nas...

Gwiezdne Wilki 142948,3
Przez takie portale zmuszeni będziemy niekiedy uciekać ;)


W naszym centrum dowodzenia nie tylko zrobimy zakupy, ale także rozdzielimy punkty doświadczenia oraz podpiszemy kontrakty na kolejne zadania. A chociaż tych jest przeważnie kilka do wyboru i są zróżnicowane, to większość z nich i tak wykonamy. W początkowej fazie gry nie zdarzyło mi się, żebym jakiejś misji nie zaliczył. Po prostu każda zaczeka na swoją kolej. Dopiero pod koniec zmuszeni jesteśmy zdecydować, po której stronie konfliktu staniemy, co automatycznie zamyka nam drogę do przeciwnej strony. Poza tym wszystkie misje sprowadzają się do pokonania nadlatujących przeciwników lub - gdy ci nie chcą się pojawić – pokonania ich na obcym nam terenie. Owszem, zdarzają się przypadki, w których udaje nam się uniknąć rozlewu krwi, np. dając łapówkę straży. Nie zdarza się to jednak zbyt często. W większości przypadków zadanie sprowadza się do schematu: doleć tam, przyjmij zadanie, leć tam, wybij przeciwnika, bierz zapłatę i wracaj do domu. Taki scenariusz nie jest obowiązkowy, ale odnoszę niestety wrażenie, że twórcy mogliby się bardziej w tej kwestii postarać. Nie psuje to radości płynącej z zabawy, lecz każdy miłośnik „pełnokrwistego” RPG z kilkoma ścieżkami do jednego celu będzie nieco zawiedziony. Posunę się tu nawet do stwierdzenia, że fabuła i przebieg poszczególnych misji są liniowe. Nie możemy dowolnie dryfować po kosmosie, lecz rzucani jesteśmy w konkretne systemy. Mało swobody autorzy zaserwowali nam również w kwestii doboru bohaterów. Posłużę się tu krótkim przykładem: gdy zaczynałem się martwić, kogo wywalić z mojej sześcioosobowej gromadki, otrzymałem list od jednego z moich pilotów, że nie odpowiada mu sława Gwiezdnych Wilków i odchodzi. Zaraz potem, w następnej misji pojawił się nowy członek mojej załogi. Wniosek z tego taki, że możecie zapomnieć o doborze współpracowników do drużyny, jak to miało miejsce np. w Baldur’s Gate. Tutaj jesteśmy skazani na pilotów podsuniętych nam przez X-Bow.

Gwiezdne Wilki

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 100%
ta gra jest super!
Gosc17 - 100%
więcej recenzji dodaj recenzję